Träningsnördar - här samlas vi!
Det har varit ovanligt lugnt på gymmet trots att det är januari.. hur är det hos er?
Tänkt samma faktiskt! Inte alls så farligt mycket folk trots januari :)
Plankor är bra - men där tycker jag ändå att det finns andra riktigt bra magövnignar.
Har svårare med rumpa, mitt knä vill helst inte böjas så djupt heller vilket gör att squats ger mig ont i några dagar. Så sitter du eller någon annan på knävänliga effektiva runpövningar så shoot :)
Mör i armarna! Dottern på 9 år ville åka längdskidor idag.
Insåg direkt att om jag bara stakade höll vi jämn fart och jag fick faktiskt kämpa. Så då gjorde jag det, dumt tacka nej till ett gratis träningstillfälle :)
Så drygt 5 km enbart stakning, för mig som extremt sällan åker skidor, det kommer kännas imorgon åtminstone i triceps men förmodligen i rätt många delar av överkroppen.
Sen ett pass på spinningcykeln när jag kom hem, känns som en bra söndag.
Vad har ni gjort idag?
Tycker den tävlingen låter superkul och är också sugen men bor 30 mil ifrån så jag vet inte om det passar. Men avis på dig som ska köra!
Förbaskat så stel jag är. Har bara sprungit löpband i vinter men fick nu för mig att springa ute (asfalt) och dessutom dryga 9 km ist för 5-6 som jag brukar springa på bandet.
Ont/stel i vristen, knäna och höfterna samt bara lagom trött i ryggen.
Note to self: Börja inte med att dubbla sträckan nästa gång du går ut från löpbandet.