Inlägg från: Sorbus |Visa alla inlägg
  • Sorbus

Träningsnördar - här samlas vi!

Illusion skrev 2014-08-11 21:39:23 följande:

60 min hård crosstraining. På högsta nivå. Död.

Nu återstår magträning.

Nån som vet bra övningar (med kroppsvikt) för att stärka korsryggen/ländryggen så att man får rakare hållning? Sidhänvisning?

På  aktivträning.se finns det en hel del träningsfilmer och annat man kan ha nytta av. Sök på ländrygg så kommer det uppe en radda olika övningar aktivtraning.se/search/solr%C3%A4ndrygg
    Man ska vara inloggad för att kunna se filmerna, men det är gratis så det är enkelt att fixa.
  • Sorbus
    MissKaos skrev 2014-09-25 21:58:12 följande:

Hallååååå? Är der bara jag som tränar eller? 6 set knäböj idag. 3lättare röva t marken sen 3tunga t 90grader. Kört trisets hunnit mkt på lon timma. Börjar tillsist synas. Ja alltdå lång väg kvar men inte så många kilon.

gått loss på nya träningskkäder!

snyggt! Jag gillar tightsen, var kommer de ifrån?
  • Sorbus
    MissKaos skrev 2014-10-01 08:54:22 följande:

K -wihaooo!! Jag är nu stark npg att köra äs to gräs lätta vikter men ändå. Kör min kroppsvikt i knäböj t 90grader jue. Har inte tänkt på det.

Kläderna kommer från stadium o fimns på rea!

Nu ut o springa

ah, tror inte jag sett sådana tights på mitt lokala stadium. Men det är en lite mindre affär så man hittar inte alltid alla produkter där.
    Jag fick hem sprillans nya kompressionstights igår. Jag har bara haft vanliga löpartights innan så det ska bli spännande att se om det är någon skillnad med kompression.  Så nu vill jag bara testa dem, men så började det ösregna. blä. Hoppas det slutar snart. Eller så får jag springa ändå
  • Sorbus
    K grrl skrev 2014-11-08 13:02:08 följande:

Här är det fortfarande vila som gäller. Avslutade antibiotikan igår, så kanske jag kan börja om om en vecka eller två? *hoppas*

Tråkigt med sjukdom. Hoppas du kan kan komma igång igen snart.

Jag har precis varit ute och sprungit efter ett ett uppehåll pga förkylning med hosta. Det föregicks dessutom av en del resande som gjorde att det blev lite mindre frekvent med träning även före förkylningen. Så löpningen idag började med ren lycka över av få vara igång igen, följdes av insikten att det är ju motigt när man varit och sjuk och inte gjort något på ett tag, en stunds muttrande om hur jääättetråkigt det är att springa när det går kass, därefter acceptans (nästa i alla fall) över att man faktiskt kan få ta det lite lugnare och börja med kortare pass när man inte varit kry. Och sedan blev gick det över, flowet infann sig och det var bara roligt igen
  • Sorbus
    Wilowa skrev 2014-11-08 20:51:43 följande:

Köpte mig ett skönt tortyrredskap idag...en sådan där pinne som man kan massera tripperpunkter på ryggen med. Jag kan säga att på mig som är stel som en pinne i ryggen så gör det ont, skönt ont.

Åh, vad är det för en mojäng? Jag skulle kunna behöva något sådant
  • Sorbus

Är det någon som testat appen "traen med forsvaret"? Det är en app som danska försvaret tagit fram där man ska kunna lägga upp 8 veckors träningsprogram, bla ett individuellt anpassat baserat på test som man gör i början

• Sorbus
    ander25k skrev 2015-01-05 03:13:18 följande:
    Nedbantad till 89kg, och redo för tävling i Mars
    Bra jobbat Vad är det för tävling?

Jag gav mig själv ett band typ TRX i mellandagsjulklapp (Casalls billigare variant som heter något långt och krångligt) och körde ett längre pass igår. Aj vad träningsvärk jag har idag Fast mest i benen, jag som egentligen tänkt jag skulle bli bättre på utmana överkroppen riktigt för det är där jag känner mig svagast. Jag får jobba lite mer på den biten.
  • Sorbus
    MissKaos skrev 2015-01-04 21:23:36 följande:

Köp icebugs istället för broddar! Bra sko!

Igår 13 km.

idag skivspinn.(90)

imorgon smärta..

ska ner några kilon nu. Går sådär. Sockeesug i topp efter helgen o därtill grav sömnbrist..

Hur är icebugs när det inte är vinter och isigt? Jag just insett hur underbart det är att springa i snö och några minusgrader så jag känner liksom att jag skulle vilja ha icebugs nu. Fast där jag bor är det oftast inte så mycket snö och is och jag springer inte heller miltals varje vecka så det känns som rätt mycket pengar för något som kanske inte används så mycket.
    Däremot är  det väldigt varierande underlag i området där jag springer mest, och en del är mer ren terränglöpning på en stig där det ofta blir halt och slirigt när det regnat. Och regnar gör det desto oftare, så det kan bitvis bli lite svårsprunget i vanliga löparskor. Idealet skulle därför vara är en sko som funkar året om, i terräng och halka, men också på helt vanliga vägar.
  • Sorbus
    Studentpappa skrev 2015-01-06 11:59:28 följande:

Summering av 2014:

Ca 100 gympass.

24 löppass loggade på runkeeper, körde utan det ett tag i somras så det är antagligen ca 10 till.

Sen tränade vi Crossfit ute i somras rätt mycket, men det har jag ingen koll på kanske 10-15 pass.

Så runt 150 pass känns som en bra nivå för en småbarnsförälder. Jag tränar i stort sett alltid efter dottern somnat, så slipper jag dåligt samvete för att jag väljer träning framför tid med henne.

Kul. Jag summerade min träningskalender för 2014 för ett par dagar sedan och fick ihop totalt 156 pass, varav 36 löppass. Fast ingen crossfit ingick i min träning.

Jag skulle gärna träna mer, men håller med om att med mindre barn, plus jobb och allt annat som man ska/vill hinna med så känns det som man i alla fall hållit sig på en rimlig nivå.
  • Sorbus
    Studentpappa skrev 2015-01-06 20:59:32 följande:
    Ja jag skulle vilja ha cirka 200 pass/år men..

Jag kör oftast 2 pass Crossfit i veckan och sedan vanligt gym eller löpning. Vi ska ha ett barn till i april så det blir en utmaning att hålla uppe frekvensen 2015.
    Grattis till det kommande barnet! Men jag håller med om att det kan bli något av en utmaning att få ihop träningen då. Att byta ut något gympass till hemmaträning kan ju vara ett alternativ när det knökar ihop sig som mest. Det blir inte samma som din vanliga träning förstås men i alla fall något. Och man kan komma upp i intensitet hemma också förstås, däremot är det knepigare om man vill lyfta tungt.
    Jag har just nu ett projekt på jobbet som är enormt roligt men innebär långa dagar och det gör det också lite knepigare att få till all träning. Men det borde gå ner i intensitet om ett tag, hoppas jag i alla fall.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!