Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Träningsnördar - här samlas vi!

Vi ska äta sen middag idag.  Brukar göra det bara maken och jag på fredagar. HAr insett att det är pga dom ruckade tiderna jag blir så otroligt sötsugen på frdagar just. Både före maten och efter.. SÅ nu ska jag ta ett par mackor nu... innan jag ska lägga sonen. Medans maken tar sin löprunda. Vilket pussel det är när båda vill träna...

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

10km/60min i spikskorna idag

Så, 40km totalt denna vecka *nöjd*
     1skivstång intervallpass, 1 styrkepass därtill.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Så, julveckan blir lugn lugn tränignsmässigt för mig. Är nog bra, lite sliten i ena höften. Ömmar lite iett muskelfäste.
    Imorgon jobbar jag sent. Tisdag julfirande med jobbet. Ska träna ons + to men sen åker vi till päronen. Tar med löpprylar. Julafton fm kan ju vara gott med en tur.

• MissKaos
    Mollly skrev 2011-12-19 14:15:04 följande:
    Har precis kommit hem från träningen. Det gick kanon bra, kunde lägga på lite mer idagSkrattande Dock blir det inget springande alls nu framöver för mig, knäna strejkarGråter Jag tror att dom har blivit överansträngda.

haha när jag skulle gå från gymmet, stod det en kille utanför ytterdörren. Först trodde jag att han hade glömt sitt kort för att komma in i lokalen. Men när jag öppnade dörren började han prata engelska och fråga om ägaren var där. Jag blir lika ställd varje gång någon börjar prata engelska. haha. Men fick fram att hon inte var där. Då frågade han om han kunde ge mig pengar för att få komma in och träna. Nej sa jag. Ja men bara idag. eehh nej. Sen gick han.. hahah Mysko typer det finnsSkrattande
    *ASG*

Skumt på riktigt!

Träningsvila (ofrivillig) blir det idag, jobbar sent. IMorgon, julmiddag med jobbet. På fredag börjar julen lixom.. inte mkt träning! Ska pynta och grejja hemma med.. Säkert nyttigt men lite mera vila ibland, men trååååååkigt!
  • MissKaos

En långsam löptur på 12km. 1h20min.
    Sjukskriven. (depression, stress) Skönt, nu kan jag vila iaf

JAg flyr ut i löpspåret annars, där vilar jag min stressade hjärna..

• MissKaos
    Kalasbraigt skrev 2011-12-20 20:29:58 följande:
    Jag vill träna! Bara äter och äter och äter! Kommer gå upp alla 25 kilo igen :p
    Gör itne så då! HUr vill du göra? Kan du inte göra en matplan, såp du är laddad när du kan börja träna igen!

Dagens träning: spinning puls, gick jättebra!! Körde igenom kroppen i gymmet med, ca 45min. KÄnner mig rätt mör nu..
    Varit på VC och lämnat prover,s kulle vara fastande. Fick vänt EN TIMME så jag åt en massa skit efter det såklart. HELT utsvulten!!  Fikat med mannen utan barn idag. Mysigt, och välbehövligt..

Sonen hänger i min arm *gah*
  • MissKaos
    Kalasbraigt skrev 2011-12-21 19:02:46 följande:
    Jo, jag fungerar bäst att ha en matplan. Så det blir det igen. Så gott det går :) och försöka promenera och sådär. Längtar dock efter gymmet!
    Ja, vägen tillbaka blir kortare! + att man mår bättre av att äta bra saker mestadels.

Jag "fuskar" med glädje ibland, men det är ju supergott med sötsaker ibland. Dock, inte alls lika gott om man äter det förofta!
  • MissKaos

12km löpning i lugnt tempo. En dålig lunch, yoggi banan , flingor och mackor..

MEN SEN! Årets första egengjorda julbord Skinka, lax ägghalvor, mackor ostar sill... Och härkokat godis och kakor,, Gott

• MissKaos
    Primrose skrev 2011-12-20 21:56:53 följande:
    Jag testade att träna på ett gym nära mitt nya jobb i fredags. Det var ok - men trista konditionsmaskiner (cyklar, löpband och en typ av x-trainer). Jag körde litet på x-trainern, men fotpedalerna var för brett isär för mina höfter, vilket ju gör att knäna "faller in" - inte bra. Mycket riktigt fick jag också ordentligt ont i knäet dagen efter, dvs mitt onda tillbaka (det molvärker allra mest på baksidan, men det kommer "stickont" på framsidan). Sedan var jag också otroligt stel i hela bäcken- höftområdet på måndagen - jag gick upp 04.30 och det tog ungefär 3 timmar innan jag kunde röra mig hyfsat normalt. Suck.

Nu har jag i alla fall fått en bok som jag har beställt. Den tar upp en "anti-inflammatorisk" diet  och jag har nu börjat följa den. Jag har inte orkat sätta mig in i olika menyförslag, men jag läser vad man ska undvika och vad som verkar anti-inflammatoriskt. Jag har kört den i 3 dagar och mitt knä och t o m min rygg känns bättre! Slumpen kanske, jag bör ju hålla på ett tag för att se om effekten ökar/håller i sig. Mina fingerleder värker dock fortfarande.
    Det jag, framför allt, har gått in för att undvika är socker (inkl fruktsocker, så inga bananer t ex).  Och så har jag sett till att få i mig extra mycket ingefära och citron, jag har haft i gurkmeja i olika rätter, ätit rejält med broccoli osv. Jag äter ju sådant här i normala fall, men nu har jag gått in för det litet extra. Det är definitivt lättare att vara strikt när man jobbar.
    Låter ju vettigt, ingefära är ju känt som antiinflamatoriskt så även citrus och broccoli. Jag trodde socker mest triggade svamp?
    Testat thé på ingefära? (bra hett vatten över färskt, skivad ingefära) jag gillar det, men jag är ju som ajg är

Tränign dårå:
    ca 6km. Långsamt tempe.
    24/12 löpning med morsans hundar som jag fick DRA med mig tills jag kom upp i skogen och k unde släppa dom. Tröttnade på dom och sprang hem efter ca 7 km.
    25/12 vila -en kortare promenad  med hundar i snöre och sonen i vagn. Dvs, på vägen. Gillar mest att ta med hundarna i skogen.
    Total löpsträcka för veckan endast 30km, och ett skivstång + ett styrkepass

26/12 (dvs idag) blev det 3km på bandet + skivstång + 5km tempo/intervaller på bandet.

Imorgon är det inplanerat långlöp. Och REA

Helgen har
  • MissKaos
    Scratchy skrev 2011-12-22 22:33:58 följande:
    Helluuuuuuuuuu!!!

Är det någon som kan tipsa om bra träningsmat på sjukt låg budget?

Jag försöker gå upp i vikt så jag måste äta mycket och bra. Men med studentekonomin är det verkligen bara billig mat som gäller. Pasta och ägg kan man ju äta mycket och billigt, men vad finns det mer? 
    Ptja, du kan ju eg äta allt om du ska upp i ivkt. Kroppen kan ändå inte ta upp mer än ca 20g/protein/måltid för muskeluppbyggnad. Resten kan lika bra vara billigare saker som tex pasta, potatis, bra fetter. Kassler, keso, fulmjölk, gröt... Jag käkade mkt veggo när jag pluggade tex linsbiffar osv. Köttfärssoppa med potatis och morötter/blomkål etc + linser.  Fiskblock! Gratänger. Kolla reabladen och handla storpack, använd frysen! Köttfärs ar en bra grejja tt frysa i mindre paket och sen göra köttfärsås tex. Eller biffar.

Dagens motion: REA gatlopp och 12km löpning/73min.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!