Inlägg från: Mollly |Visa alla inlägg
  • Mollly

Träningsnördar - här samlas vi!

Beckaa skrev 2012-03-09 22:22:47 följande:
    Rodd är underbart. Jag ror "på riktigt" sommartid, bra för både muskler och bränner mkt energi. Vad som är bäst låter jag dock vara osagt, men omväxling förnöjer!

Liten varning för för mycket lightläsk! Det kan ge sockersug och göra dig mer hungrig... Känn efter vad som funkar för dig.

Angående träning och kost.. Se till att äta tillräckligt för att orka träna. Låt det hellre ta lite längre tid än att riskera att hamna i en ond spiral där man drar ner kaloriintaget mer och mer. Säg att du äter ett ägg innan träning vilket gör att du orkar springa låt oss säga 8 km i någorlunda högt tempo istället för att på tom mage masa sig runt 5 km. I det fallet är kalorierna från det där ägget väl investerade så att säga.
    Och glöm inte styrketräningen, det är det som formar kroppen! :)
    Jag dricker aldrig lightläsk. Ingen vanlig läsk heller för den delenSkrattande Så det kommer jag inte börja med nu heller.
    Just nu vill jag bränna fett rätt snabbt. Ska gifta mig i Maj och vill se bra ut tills dessSkrattande
    Styrketräning är det jag gillar bäst. Jag är ingen löparmänniska alls, utan är mer för att lyfta skrot.

Det låter kul att ro "på riktigt" på sommaren. Det skulle jag också kunna tänka mig att göra.
  • Mollly

Räknade ut mitt dagliga kaloribehov beräknades vara 2574 kcal. Då skrev jag att jag tränade mkt. 4 dagar i veckan är väl rätt mkt iafSkrattande Så om jag vill går ner i vikt nu då, så ska jag inte äta mer än detta och hellre mindre eller?

• Mollly
    MissKaos skrev 2012-03-09 21:35:58 följande:
    Ja, men det är ganska tufft.

Bort med fett och det mesta av kolydrater. Ät de kolhydrater du vill ha på fm, typ till frukost. Bort med mellanmål! Ät DIREKT efter träning 20gr protein 40 gr snabba kolhydrater.
    Frukost tex gröt + 1 ägg. Ingen sylt! Bär i gröten. Minimjölk.
    Lunch, tex sallad med räkor+ ägg eller skinka etc. Kankse lite bönor (kikärtor) med, det räcker som kolhydratkälla.
    Väljer du sushi etc ta en stor port och plocka bort 1/2 av riset. Kankse lite bönor (kikärtor) med, det räcker som kolhydratkälla.
    Middag: LITE pasta max 1/2 port + dubbel port av proteiner (tex kyckling, fisk) rejält med grönisar.

Innan du lägger dig: En proteindrink.

Sen är det HÅRD träning som gäller. Gärna pass upp emot 90min, helst varje dag..

Du kommer vara hungrig. Men det fungerar.
    Kör du med vanlig grönsallad till lunch? Alltså, sallad, tomat, gurka och paprika? Eller har du några andra goda tips?
  • Mollly
    MissKaos skrev 2012-03-11 20:28:43 följande:
    Typ ja. Kål. Rivna morötter etc, mättar bättre. Och sen kan man ju alltid göra en god soppa på grönsaker, buljong och reda den med lite mjölk. Så får man ta ngt proteinrikt till bara Jag har "fuskat" och lagt i viktväktarkorv ngn gång..
    Stekt kassler (ta bort fettet) och kokta grönsaker etc.

MEN glöm nu inte att detta eg är en helt idiotisk grejj. Men fungerar gör det...

Idag blev det skivstång/spinn(90min). Fick köra spinningdelen mkt lugnt. Kände av mitt knä, vilket gör mig SUR för resten av kroppen orkade ju.. Samt promenad med trehjuling. Och div krågel med trottsig 3-åring..
    Har två veckor tills jag ska träffa min PT och vill se ett bra resultat då. Så lite lätt tänker jag nog köra på den där idiot dietenSkrattande
  • Mollly

Idag skulle jag egentligen inte ha tränat. Åt god middag osv. Gjorde älgstek idagSkrattande Men sen blev jag så jäkla sugen på att träna. Så stack ner till gymmet två timmar efter middagen. Sprang/gick i 30 min. körde lite styrka för magen och sen gick jag snabbt i 15 min. Det var ingen bra idé alls att träna efter maten. Inte springa iaf. vilket jag egentilgen visste. men aja..

• Mollly

Idag blev det soppa till lunch med kyckling till. Jäkligt gott och mättande för stunden, men nu börjar jag bli hungrig igen.. haha ska ta mig ett ägg innan jag åker ner till träningen sen.

• Mollly
    MissKaos skrev 2012-03-12 14:02:57 följande:
    Äter du gulan med? Eller kör du två äggvitor?

...det där beror ju på hur känslig man är för att det är lite fett i.. Jag äter massor med ägg (hela äggen..) nu, men jag idiotdeffar inte. Fast jag borde. MIna X-tra kilon från jul/nyår + thailand gör det tyngre i löpspåret.. Och det tar knäna stryk av + att jag tappar tid/km...
    Jag äter alltSkrattande Ibland har jag plockat bort gulan.
  • Mollly

6.5km blev det på bandet idag. Först 5km löpning och rask gång, sen sista biten gick jag i uppförsbacke, tror jag ställde in bandet på 13. Sen körde jag lite styrka för rygg och axlar.

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!