Inlägg från: Wilowa |Visa alla inlägg
  • Wilowa

Träningsnördar - här samlas vi!

Grattis Molly! {#emotions_dlg.flower}

• Wilowa
    MissMe83 skrev 2013-01-18 19:58:03 följande:
    Dom är fina båda två men så vanliga. Vill ha kort och ovanligt

Jag borde kunna massor, men hjälp vilket dåligt minne jag har. När jag jobbade inom som springvikarie så stötte jag ju på ett och annat namn. Fast Lian, Milo, Vile är några korta och inte så vanliga pojknamn...inte här i alla fall.  
  • Wilowa

På torsdag börjar min yoga igen, det ska bli skönt även om jag inte vet hur jag ska hinna dit...men, men problem är till för att lösas. Jag borde träna mer, men hur bär man sig åt för att få några extra minuter per dygn? Jag jobbar heltid, är mycket själv med barnen, har en son som tränar tre dagar i veckan och en dotter som tränar två. Utöver detta är det matcher och tävlingar på helgerna och så är jag är ledare i skidskolan en dag per vecka. Sedan har man ju ett hem att sköta och mat som ska lagas...gissa hur mycket mat en hockeytränande elvaåring vill ha. Lagar jag middag före träningen så blir han arg när han inte får lagad mat efteråt. Sedan är det detta med energi...hur bär man sig åt at tträna när orken är slut? Jaja, det får bli som det blir.

• Wilowa
    cosinus skrev 2013-01-20 20:28:40 följande:
    Det är alltid knepigt att få tid till träning. Jag har tur som har 2 timmars friskvård på arbetstid så jag springer löpband 2 ggr i veckan på jobbet.

Sen brukar jag försöka träna hemma 2 spinningpass i veckan (har cykel i garaget) och styrka efter det. Då är det inte hela världen om man är sjäv hemma. När ena barnet har fotbollsträning brukar jag och en granne gå en riktigt rask prommenad under tiden, känns vettigare än att sitta av tiden på plats.

Jag har sällan problem att hitta energin att börja träna, jag vet att jag blir pigg efteråt. Problemet är att ibland kommer jag inte igång föränn 22:30 på kvällen och då är problemet ist att man är för pigg när man ska sova och helt död dagen efter.
    Jo jag brukar försöka röra på mig när barnen tränar, men nu tycker jag att jag mest kör bort tiden. En av dotterns träningsdagar är jag slalomlärare och det ger inte värst mycket egen träning och under hennes andra träning har jag yogan. Sonen har träning samma dagar och sedan ytterligare en. Vi har alltså en kväll (om jag inte räknar fredag) som ingen av dem har nån träning, men då jobbar jag sent och vill ha kvällen ihop med barnen. Dessutom så har sonen oftast match på lördagarna och nu ska han troligtvis ha det även på söndagarna.

Fast jag måste få till det, för nu håller min rygg och nacke på att ta kål på mig. Så länge jag ägnar mina dagar i slalombacken så går det bra, men det blir än värre nån dag efteråt. Fast det är konstigt för slalom gör ryggen bättre, men all annan träning blir jag faktiskt sämre av.  Antar att det är därför som jag har så svårt att motivera mig till att träna...eller jo yogan blir jag bättre av med, men yoga är svårt att träna hemma med alla störmoment. Blä vad jag gnäller, men det är bra för jag blir lite arg på mig själv nu...kanske det hjälper mig att hitta motivationen.  
  • Wilowa

Nu får jag några dagar till att fundera ut hur jag ska hitta träningstiden...är genomförkyld.

• Wilowa

Har ni alla blivit sjuka? Det är så lugnt i tråden. Själv fick jag stå över yoga då mina bihålor inte ville vara med om några framåtböjningar. Jättetrist, jag hade verkligen behövt gå dit. Fast nu har jag bestämt mig för att ta nya tag med min träning och försöka komma igång med regelbunden träning...fattar inte att det ska vara så svårt...eller jo det gör jag, tiden och orken räcker inte riktigt så därför kommer jag börja i liten skala med nån övning lite då och då istället. Fast först måste jag bli frisk och denna förkylning är både konstig och seg.

• Wilowa

Åh vad skönt det var att yoga igen, men hjälp så stel jag hunnit bli på dessa veckor...fast det visste jag egentligen redan.

• Wilowa

cosinus: Skaffa en snösläde i plast och du kommer märka att snöskottningen blir mycket mer skonsam för ryggen.

Jag är nyss hemkommen efter en helg i Sälen. Jäklar vilken underbar snö det var i backen! Den fick oss att stå ut med att det blåste smådjävlar och var riktigt kallt trots få minusgrader på termometern. Jag känner redan av träningsvärken i vaderna och ryggen, så jag bävar för imorgon. Tidigare i år har jag knappt fått nån träningsvärk alls, så det det säger lite om underlaget nu. Skidorna kunde skära in i snön och det gick att få till sådana där underbara carvingsvängar. Att jag sedan hittade en storslalombana och en skicrossbana som inte var för de allra minsta gjorde inte saken bättre.  Solig   

• Wilowa
    cosinus skrev 2013-02-10 22:43:44 följande:
    Jag har en snösläde i plast också, men den funkat t ex dåligt till packade plogvallar :)

Vår snösläde (en masi) är suverän även på packade plogkanter.
  • Wilowa

Nu har jag fått nog av alla sjukdomar, har  redan fler vabbdagar i år än vad jag hade på hela förra året. Själv har jag klarat mig skapligt, men då är det istället mina bihålor som krånglar. Idag är andra gången som jag får stå över yogan pga dem. Det går inte att göra framåtfällningar med bihålor som inte är okej.

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!