Träningsnördar - här samlas vi!
Grattis Molly!
Grattis Molly!
På torsdag börjar min yoga igen, det ska bli skönt även om jag inte vet hur jag ska hinna dit...men, men problem är till för att lösas. Jag borde träna mer, men hur bär man sig åt för att få några extra minuter per dygn? Jag jobbar heltid, är mycket själv med barnen, har en son som tränar tre dagar i veckan och en dotter som tränar två. Utöver detta är det matcher och tävlingar på helgerna och så är jag är ledare i skidskolan en dag per vecka. Sedan har man ju ett hem att sköta och mat som ska lagas...gissa hur mycket mat en hockeytränande elvaåring vill ha. Lagar jag middag före träningen så blir han arg när han inte får lagad mat efteråt. Sedan är det detta med energi...hur bär man sig åt at tträna när orken är slut? Jaja, det får bli som det blir.
Nu får jag några dagar till att fundera ut hur jag ska hitta träningstiden...är genomförkyld.
Har ni alla blivit sjuka? Det är så lugnt i tråden. Själv fick jag stå över yoga då mina bihålor inte ville vara med om några framåtböjningar. Jättetrist, jag hade verkligen behövt gå dit. Fast nu har jag bestämt mig för att ta nya tag med min träning och försöka komma igång med regelbunden träning...fattar inte att det ska vara så svårt...eller jo det gör jag, tiden och orken räcker inte riktigt så därför kommer jag börja i liten skala med nån övning lite då och då istället. Fast först måste jag bli frisk och denna förkylning är både konstig och seg.
Åh vad skönt det var att yoga igen, men hjälp så stel jag hunnit bli på dessa veckor...fast det visste jag egentligen redan.
cosinus: Skaffa en snösläde i plast och du kommer märka att snöskottningen blir mycket mer skonsam för ryggen.
Jag är nyss hemkommen efter en helg i Sälen. Jäklar vilken underbar snö det var i backen! Den fick oss att stå ut med att det blåste smådjävlar och var riktigt kallt trots få minusgrader på termometern. Jag känner redan av träningsvärken i vaderna och ryggen, så jag bävar för imorgon. Tidigare i år har jag knappt fått nån träningsvärk alls, så det det säger lite om underlaget nu. Skidorna kunde skära in i snön och det gick att få till sådana där underbara carvingsvängar. Att jag sedan hittade en storslalombana och en skicrossbana som inte var för de allra minsta gjorde inte saken bättre.
Nu har jag fått nog av alla sjukdomar, har redan fler vabbdagar i år än vad jag hade på hela förra året. Själv har jag klarat mig skapligt, men då är det istället mina bihålor som krånglar. Idag är andra gången som jag får stå över yogan pga dem. Det går inte att göra framåtfällningar med bihålor som inte är okej.