MissKaos skrev 2013-04-05 19:28:32 följande:
Fast svält är det, och ganska nära vad jag åt när jag fick vård för rätt allvrliga ätstörningar.
Kolla på
slv.se där kan du fylla i allt du äter och fa c ditt behov.
Du rör dig mkt i jobbet det ger ca 33kcal(kg kroppsvikt. sen tillkommer din träning. Vill man gå ner lite i vikt är det lagom att "gå back" 10% per dygn.
Nej precis, du har stängt av din ämnesomsättning.
Fast ungefär så mycket tycker shapeup att jag med ska äta för att gå ner ett halvt kilo i veckan. Kan visserligen ärligt säga att jag inte följer det det minsta.
Hade mest appen som hjälp i början för att inte äta sötsaker, det var det viktigaste för mig att ta tag i och nu efter ett gäng veckor så känner jag skillnaden. Nu har jag visserligen fuskat ordentligt under påsk (de där röda,gröna och gula påskäggen är mitt favogodis och det finns bara till påsk) och lite nu under veckan. Fast jag har inga problem att stå emot sånt som jag inte vill ha och heller inte sånt som jag vill ha men inte tycker att jag borde äta. Idag har vi varit till Trysil igen och åkte i Högegga (bara svarta backar) mer eller mindre hela dagen och då finns det lite utrymme att fuska lite.
Är rätt mör i kroppen nu efter tre intensiva skiddagar och ett gäng mindre jobbiga för det. Nio skiddagar i rad är vi uppe i nu och det blir elva om vi orkar ut sista dagen innan vi åker hem.