Inlägg från: Wilowa |Visa alla inlägg
  • Wilowa

Träningsnördar - här samlas vi!

Är det okej att börja träna trots att bihålorna inte är helt okej än? Känner inte av dem längre, men använder Nasonex dubbel dos mot receptfritt. Nu när våren är i antågande växer min lust att röra på mig, men samtidigt vill jag inte förvärra bihålorna. Jag tränar visserligen yoga en gång i veckan och det går si så där, men mest eftersom man måste andas genom näsan.

Med våren kommer även en lite lugnare period för mig, hockeyn är slut, så sonen har inga träningar förrän det går att börja träna ute. Alltså mer tid över till mig.  

• Wilowa
    MissKaos skrev 2013-03-31 22:04:03 följande:
    har avgor graviditetsillamaendet hur det blir med traning. lag intensitet! gravid direkt efter mf. ar i v 5 och ser ut att vara hoggravid pa lvallarna.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

har avgor graviditetsillamaendet hur det blir med traning. lag intensitet! gravid direkt efter mf. ar i v 5 och ser ut att vara hoggravid pa lvallarna.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

...men hur har jag kunnat missa detta? håller alla tummar och tår att det går bra!
  • Wilowa
    Wilowa skrev 2013-04-01 07:56:29 följande:
    ...men hur har jag kunnat missa detta? håller alla tummar och tår att det går bra!

Wilowa skrev 2013-04-01 07:56:29 följande:

Haha! Jag läste fel på datumet då du skickade inlägget misskaos.
  • Wilowa
    Paradigm skrev 2013-04-02 09:51:35 följande:
    Kom igen träningsnördar! Uppdatera! Delge er träning, era tankar!
    Efter att ha haft en vioförmiddag så ska jag åter ut i backen och slita lite på stålkanterna. Igår åkte jag nästan 7000 fhm och förbrände över tusen kalorier enligt myskistar-appen. Strålande sol och livet är toppen! Solig
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2013-04-02 09:53:44 följande:
    Jag har gått UPP ca 3kg istället.. nu ska vi se om nagon såger ngt på jobbet.
    Tack för alla lyckönskningar! Livrädd för mf, men ska ändå försöka mig på skivspinn i em. Tänker halvra vikten på ben/rygg övningarna.

Mådde du illa förra gången med? Det sägs ju annars vara ett bra tecken. Jag förstår verkligen din oro, men hoppas att det går vägen.

Idag blev det bara 2500 fhm, hade grymt trötta lårmuskler efter att ha "plockat snö" några åk igår. Dessutom räknar vi med många åk imorgon då vi ska åka över till Trysil, så kroppen behövde lite vila. Nu gäller det att klämma det sista ur slalomsäsongen!     
  • Wilowa

Idag har vi haft en kanondag i backen och trots att vi åkte från öppning till stängning så känner jag mig piggare i kroppen idag än i förrgår. Idag åkte jag dessutom mer än då och mer krävande backar. Skönt när det börjar värka i låren mot slutet av Trysils långa backar. Det var nog smart att ta en "vilodag" igår. Vilodag för oss innebär nog att vi åker lika mycket som normalt folk gör på en dag.

• Wilowa
    MissKaos skrev 2013-04-05 19:28:32 följande:

Fast svält är det, och ganska nära vad jag åt när jag fick vård för rätt allvrliga ätstörningar.
    Kolla på slv.se där kan du fylla i allt du äter och fa c ditt behov.
    Du rör dig mkt i jobbet det ger ca 33kcal(kg kroppsvikt. sen tillkommer din träning. Vill man gå ner lite i vikt är det lagom att "gå back" 10% per dygn.

Nej precis, du har stängt av din ämnesomsättning.
    Fast ungefär så mycket tycker shapeup att jag med ska äta för att gå ner ett halvt kilo i veckan. Kan visserligen ärligt säga att jag inte följer det det minsta. Hade mest appen som hjälp i början för att inte äta sötsaker, det var det viktigaste för mig att ta tag i och nu efter ett gäng veckor så känner jag skillnaden. Nu har jag visserligen fuskat ordentligt under påsk (de där röda,gröna och gula påskäggen är mitt favogodis och det finns bara till påsk) och lite nu under veckan. Fast jag har inga problem att stå emot sånt som jag inte vill ha och heller inte sånt som jag vill ha men inte tycker att jag borde äta. Idag har vi varit till Trysil igen och åkte i Högegga (bara svarta backar) mer eller mindre hela dagen och då finns det lite utrymme att fuska lite. Är rätt mör i kroppen nu efter tre intensiva skiddagar och ett gäng mindre jobbiga för det. Nio skiddagar i rad är vi uppe i nu och det blir elva om vi orkar ut sista dagen innan vi åker hem.
  • Wilowa
    ander25k skrev 2013-04-06 10:26:15 följande:
    Är lite olika från person till person , för min del ökar sötsuget , jag får feber på kvällarna , och trycket i musklerna försvinner , du kan inte köra på dom vikterna du är van vid , så yppar det sig på mig .

Och givetvis ,ökar risken för skador ,som blir svåra att läka .
    Efter tre tuffa dagar i skidbcken sa min kropp också ifrån idag, Inget stämtde motoriskt och musklerna var obefintliga...farligt i en isig slalombacke, så jag satte mig i en sittkudde och kollade på Kalle Anka Wintergames i Lindvallen istället. Solig Tur att vi har en skidhelg kvar, för nu är det färddigåkt utför för den här gången. Däremot ska jag göra nåt så ovanligt som att åka lite längdskidor, känner att jag behöver sträcka ut kroppen lite. Jag ska ha sonen med mig så det kommer bli lugnt. Han tycker att längdskidor är lika besvärliga som jag tycker.
  • Wilowa

Haha! Detta med längdskidor är INTE min grej! Sätt på mig ett par slalomskidor och jag tar mig ner för i stort sett alla backar utan problem...sätt på mig ett par längdskidor och jag tror att jag ska slå ihjäl mig av minsta nedförbacke. Enda likheterna är att man har skidor på fötterna och stavar i händerna. Tack och lov att min son åker ännu sämre än vad jag gör, då såg det ut som att jag åkte så dåligt som jag gjorde pga att jag anpassade farten efter honom.

Fast jag ångrar nästan att jag inte lagt mer tid i längdspåren, för jag kände att det var bra träning för mig. Sedan var det väldigt skönt att få använda och sträcka ut vissa muskler efter all slalomåkning...måste komma ihåg detta tills nästa vinter, för nu blir det nog ingen mer längdåkning den här säsongen...om jag inte tar en tur imorgon med.  

• Wilowa

Idag har jag gått min slalombackerunda för första gången i år. Det gick lättare än jag trodde, trots att det var snö i backen och is fläckvis på spåret. Sedan fick vi ta en omväg, för det går inte att gå i en backe med en slalombana satt i.

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!