Inlägg från: Wilowa |Visa alla inlägg
  • Wilowa

Träningsnördar - här samlas vi!

MissMe83 skrev 2013-04-14 11:18:14 följande:
    Hej mina vänner. Vet inte om ni kommer ihåg mig. Träningsnarkomanen nr ett. Nu har jag två månader kvar av min graviditet och längtar så till jag kan ansluta mig till ert gäng igen. Har gått upp jätte mycket för jag är förbjuden träning och min levaxin är ordentligt sänkt. Så om två månader då jäklar. Bjuder på en magbild
    instagram.com/p/YDlwjEl4Ne/
    Men skojar du? Har du bara två månader kvar? Jaja, det är bara att konstatera att tiden går fortare än jag hunnit fatta. Hoppas att allt är bra med er i övrigt!
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2013-04-14 16:14:04 följande:
    Vecka 7 startar nu +3kg, imponerande nästan allt på magen.

Vecka 7!!
    Hoppas detta går vägen bara,  jag lär inte kunna dölja den kulan länge till
    Är du säker på att du fick missfall? Du ser mer ut att vara i vecka 11 än vecka 7...eller egentligen ännu längre. 
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2013-04-14 17:21:50 följande:
    Mycket säker då det gjordes ett ordentligt VUL efteråt pga att jag hade ont. Det var då sammandragningar. Tunn slemhinna.
    Blev rund med sonen direkt med. Syntes då innan jag viste!
    Vet inte om det är min IBS som spökar eller om jag bara är sådan? Har en bekant vars syrras navel poppade i vecka NIO! Detta till min glädje känner mig som ett freak.
    Det är nog en kombination av hur du är skapt och din IBS.  Jag misstänker att min då oupptäckta laktosintolerant hjälpte till med det faktum att jag fick börja med mammakläder i vecka 11 med andra barnet.

Jag håller fortfarande tummar och tår för dig! Hoppas att allt går bra den här gången. 
  • Wilowa

Sitter i solen med grillen tänd bredvid mig och njuter efter att ha avslutat en lång och härlig slalomsäsong! Jätteskönt med vår, men jag kommer sakna slalomen. Nu ska vi bara äta och sedan ska vi riva förtältet och packa ihop oss för hemfärd imorgon. Jag längtar redan tills vi kan köra upp vagnen hit nästa höst igen...fast gissa vart barnen vill åka på semester i sommar? Jo hit och testa att cykla nedför fjället!

• Wilowa

Nu börjar jag bli less! I slutet av januari fick jag problem med mina bihålor och först nu börjar det bli såpass bra att jag klarar mig utan medicin. Ja då drar sonen hem streptokocker som nu min kropp kämpar mot för allt den är värd. Jag har haft lindriga symtom i över en vecka, men inte tillräckligt för penicillin, bra egentligen men jag är trött på att aldrig få vara helt frisk. Nu är vintern tyvärr slut och jag vill kunna träna mer än yoga...ja inte ens yogan funkar nu eftersom jag har en låsning i ryggen som jag inte hinner till kiropraktorn med, jag är mitt i värsta utvecklingssamtalsperioden just nu. Jaja det är vår och om man bortser från detta så är allt bra...eller nåt.

• Wilowa
    Paradigm skrev 2013-04-25 18:28:23 följande:
    Wilowa, det låter riktigt jobbigt. Man vill ju kunna köra hårt hela veckan o inte bli "störd". Hoppas att det vänder snart!
    Tack! Idag har jag känt mig nästan helt frisk förutom att jag är väldigt trött...hoppas att jag hittar lite energi under helgen. Idag ska jag fira att jag är klar med utvecklingssamtalen på jobbet och med mina egna barn.
  • Wilowa
    Paradigm skrev 2013-04-27 10:26:57 följande:
    Wilowa, nämen då måste du ju vara en arbetskollega, om du är lärare dvs. :) Jag pluggar i och för sig fortfarande, men ändå. :)
    Jag jobbar som förskollärare, men är i botten 1-7 lärare och har läst till behörighet till förskolan. Kul att du valt detta yrke...tufft som fan uppifrån, men barnen är helt underbara att jobba med.
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2013-04-29 08:41:17 följande:
    Jo. Jag är gravid, det kommer ta längre tid gissar jag!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

MissKaos skrev 2013-04-29 08:41:17 följande:
    Jo. Jag är gravid, det kommer ta längre tid gissar jag!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Hur går det för dig och vilken vecka är du i nu?
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2013-04-30 06:29:36 följande:
    v10 imorgon! mar bra.5km sprunget pa lunchen igar...
    Vad skönt! Snart kan du andas ut med om du inte redan gjort det. Duktig du är som springer, för visst hade du en del graviditetsillamående? ...och foten, är den bra nu?
  • Wilowa

Igår var jag till kiropraktorn och jag tror jag var en enda stor låsning. Jag har känt att nåt varit fel sedan vi kom hem från vår sälenvistelse över påsk, men inte haft tid att göra nåt åt det. Så skönt nu efteråt även om det inte blev helt bra, jag ska tillbaka en gång till den här veckan. Min kropp gillade inte riktigt att åka svarta backar en hel dag. Fast nu känns det möjligt att börja träna inför nästa säsong...

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!