Träningsnördar - här samlas vi!
Det tar sig!
Från 30sec efter sonen till över 2min med mål 4 kom jag med lite god vilja. Det gör du med!
Det känns i alla fall skönt att få kontakt med musklerna igen efter vårens pärs.
Börjar gilla plankan allt mer. Idag klarade jag en minut och då pressade jag mig inte till max, vill inte göra det eftersom jag rehabar. Snart kan jag nog börja träna lite mer. Funderar på om jag ska ta tjuren vid hornet och börja träna på gymmet vi har här. Egentligen vill jag inte träna där då jag inte gillar lokalerna som har källarkänsla. Tyvärr har jag inget alternativ inom lagom avstånd. Förr tränade jag inne i stan, men det funkar inte nu när barnen har träningar titt som tätt. Min nioåring vill dessutom inte vara själv hemma längre stunder. Fast när de blir lite äldre så blir det åter träning inne i stan. Nu är bara frågan om det blir gymmet eller egen träning. Jag har ju alltid slalombacken att traska upp för.
På tal om slalom så börjar vintern närma sig, om drygt en månad kör vi upp vagnen till fjällen igen. Ja jag vet att jag är lite knäpp, men jag längtar efter vintern...nu är sommaren ändå över och tråkiga hösten står för dörren. Eller om det är fint väder älskar jag hösten, men regn och rusk som förskollärare gillas inte. Avskyr verkligen blöta och sandiga gallonkläder, det ryser i mig bara jag tänker på det och vi har ju inte bara ett barn att klä av.