Inlägg från: Wilowa |Visa alla inlägg
  • Wilowa

Träningsnördar - här samlas vi!

MissKaos skrev 2013-08-14 20:16:12 följande:
    Bra!
    Det tar sig!
    Från 30sec efter sonen till över 2min med mål 4 kom jag med lite god vilja. Det gör du med!
    Tack! Jag hoppas det!

Det känns i alla fall skönt att få kontakt med musklerna igen efter vårens pärs.  
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2013-08-16 18:24:01 följande:
    Spinning activio idag. Och cykel till ocj från jobbet i tveksamt väder samanlagt 75min tramp ute tror jag. Ok för en gravid tror jag. Fikat med sonen sen släpade han mig runt shopping centret och ville bara kolka meeeer. Hallå lixom mamma är trött. Du är 4. Finn något fel? Nu ligger vi i soffan med mobil resp spelkonsol.
    Fyraåringar har allt sina idéer! Ettåringar, tvååringar, treåringar och femåringar med...därför som mitt jobb sällan blir tråkigt.

Jag fortsätter att sakta men säkert öka tiden i plankan...vad anses vara okej att klara?
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2013-08-16 19:11:06 följande:
    Beror väl på. Minst 60sek.
    Tack! Jag klarade 50 s. igår och det är min svaga sida som bromsar. Det känns mer som att jag hittar muskler än tränar upp dem och det är ju positivt.

www.halsovasten.se/halsovasten/halsovasten-2.html

Funderar på att köpa en sådan här, nån som har nån erfarenhet?
  • Wilowa

Börjar gilla plankan allt mer. Idag klarade jag en minut och då pressade jag mig inte till max, vill inte göra det eftersom jag rehabar. Snart kan jag nog börja träna lite mer. Funderar på om jag ska ta tjuren vid hornet och börja träna på gymmet vi har här. Egentligen vill jag inte träna där då jag inte gillar lokalerna som har källarkänsla. Tyvärr har jag inget alternativ inom lagom avstånd. Förr tränade jag inne i stan, men det funkar inte nu när barnen har träningar titt som tätt. Min nioåring vill dessutom inte vara själv hemma längre stunder. Fast när de blir lite äldre så blir det åter träning inne i stan. Nu är bara frågan om det blir gymmet eller egen träning. Jag har ju alltid slalombacken att traska upp för.

På tal om slalom så börjar vintern närma sig, om drygt en månad kör vi upp vagnen till fjällen igen. Solig Ja jag vet att jag är lite knäpp, men jag längtar efter vintern...nu är sommaren ändå över och tråkiga hösten står för dörren. Eller om det är fint väder älskar jag hösten, men regn och rusk som förskollärare gillas inte. Avskyr verkligen blöta och sandiga gallonkläder, det ryser i mig bara jag tänker på det och vi har ju inte bara ett barn att klä av.   

• Wilowa
    Paradigm skrev 2013-08-18 21:49:12 följande:
    Wilowa, plankan är svår men ger en snygg mage. Nej, du får inte säga att sommaren är över. Jag har två veckors semester till ju!
    Haha! Okej då, men här är det mer höst än sommar nu. Det tvärvände för lite mer än en vecka sedan.

Fördelen för min del med plankan, är att jag måste koppla på de musklerna som jag annars inte använder. Jag har kompenserat låsningarna genom att använda ena sidan mer än den andra...eller hur det nu hänger ihop. jag känner hur jag liksom lyfter upp hela vänstra sidan från höften och upp till nacken. Nu kan jag även göra det när jag står upp och det är ju ett tecken på att jag är på väg åt rätt håll. Nackdelen är bara att jag har mer ont, men det känns som rätt sorts ont. inte lätt för halvdöda muskler att vakna till liv igen.

Jag tycker inte att plankan är värst svår, men å andra sidan har jag nog mycket igen att jag är slalomåkare. När man åker slalom står man ju också i en magfixerad position. Fast hopp om nån snygg mage har jag inte så här nio år efter sista barnet. Är så fint tigerrandad av bristningar, men det skiter jag fullständigt i. Mitt mål är att bli frisk och slippa problem från bäcken, rygg och nacke. Jar dragits med detta i flera år så det känns skönt att faktiskt ha hittat nåt som funkar. Tror att kiropraktorn fick loss nåt som han inte brukar få loss sist för jag har inte känt den här obalansen så väl i kroppen innan.  Jag vet att jag inte tränar så mycket som jag borde för att vara med i den här tråden, men oftast ger mina försök till träning kraftiga bakslag. Fast målet är och har hela tiden varit att hitta nåt som funkar så jag ska komma igång igen.  Solig Hoppet är det sista som överger oss!    
  • Wilowa
    Scratchy skrev 2013-08-18 22:00:54 följande:
    Mmmmmm... chokladkaka....

Det har jag inte ätit på flera år och jag saknar det inte heller längre...sött och kladdigt. Förvånar mig att det inte finns laktosfri mjölkchoklad att köpa i affärerna. Allt annat finns ju.
  • Wilowa
    Scratchy skrev 2013-08-18 22:23:19 följande:
    Okej. Inte "Mmmmmm... chokladkaka..." utan "Mmmmmm... Paragidms mageeeeee..."

Känns det bättre så Wilowa? 

• Wilowa
    Paradigm skrev 2013-08-18 23:13:19 följande:
    Som sagt, så har jag ju lite av en komplex syn på utseende. Men vi ska inte gå in på det här. Men jag håller med dig i allt du skriver.

Plankan för mig är uthållighetsträning = segt och därför en aning tråkigt. Men visst ger jag mig på den ändå. ;)

Jag vet att sommaren är slut, men så länge jag förnekar det faktumet så blir det liksom fortfarande osanning. Sanning blir subjektivt. Hehe.

Jo jag måste ta tid när jag gör plankan, annars ger jag upp direkt...latfia som jag är.

Jag är rädd för att vi kommer få en extremt regnig höst eftersom det knappt regnat nåt på hela sommaren.   Skrev tidigare att jag inte gillar sandiga och blöta galonkläder...inte helt kul att vara inne med ett helt gäng ungar som behöver ut och rusa av sig heller.  Får väl försöka se galonkläderna som sandpeeling av händerna.

Vad det gäller utseende så gissar jag att du inte är en 40-årig tvåbarnsmor som lever med samma man som för tjugo år sedan. I den situationen får saker och ting lite annan betydelse än innan.     
  • Wilowa
    Scratchy skrev 2013-08-18 23:03:06 följande:
    Ja! Med utropstecken! Men bara 1! Aldrig 2!
    Tre är okej. Ibland.
  • Wilowa
    Scratchy skrev 2013-08-18 23:13:36 följande:
    Det kunde man ju tolka på mint sju sätt.

Tack, jag har verkligen disciplinerat mig för att inte gå till gymmet. Det har varit svårt men man får verkligen stålsätta sig så att man inte bara går iväg av sig själv. Hoppas kunna hålla det här nu och lägga på mig en riktigt härlig tomte-mage till jul. 

Börja spara skägg med
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!