Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Träningsnördar - här samlas vi!

15x200 meters intervaller (4min fart)
    75min skivstång/intervall efter det.
    Nu är jag trött!

Snabbdistans imorgon, 6km (+ upv, nervarvning och 4 koordinationslopp på 100meter) Undrar om benen fixar det?

NU: NATT!!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

10+10km löpta idag. Till och från jobbet. Övervägde att förlänga hemrundan, men avstod. Imorgon intervaller (på bandet) och lite styrka! Sen är det bara långpass kvar den här veckan. Och en vilodag

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

2km uppv
    2x100m koordinationslopp
    15x200meters intervaller (4min fart)
    nervarvning
    total löpsträcka 10km.
    35min styrka efter det.

Långlöpningen sparad till helgen. KUL att det ska bli snö imorgon *not*

• MissKaos

Det var dom segaste j-a 16km jag vred ur kroppen idag. Men JAG VANN! HA!
    Imorgon = vila.

Nästa vecka är den tuffaste träningsveckan hittills i mitt liv. PEPPA MIG! Sen ska det bli 2 lugnare veckor -inkl en helkropps idrottsmassage- peppa mig, motivera mig och kör med mig! TACK! Kände lite för att slänga löpskorna i en papperskorg och krypa hem idag..

Men det gjorde jag inte! Och NU känns det ju bra.

• MissKaos
    Tessou skrev 2012-04-22 12:12:35 följande:
    Hej alla, har inte skrivit på några dagar.... Har fastnat på 2 andra sidor - skrivit och frågat en massa!!

Nu är jag inte helt säker, med troligtvis har jag IBS-C (förstoppningsvarianten) och då ska man inte äta fibrer. Jag äter inte så jättemycket kolhydrater nu heller - mest ris och potatis ibland. Så nu är det väl tänkt att jag ska börja med LCHF (någon mer härinne som äter det, eller har något bra/dåligt att säga om det?) och är lite (mycket!! ) nervös!
    Jag är överkänslig mot ''huvudingredienserna'' - dvs mjölkprodukter och ägg. Inte mycket dock - 0,59% och gränsen är 0,35. Dock räknas det inte som allergi förrän det är över 100% - så jag är ju långt ifrån......

Nu är frågan om jag vågar mig testa på att äta mjölk och ägg igen - jag ÄLSKAR ägg, men mjölk har jag inte druckit på säkert 10-12 år! Däremot gillar jag creme fraiche och sånt - inte minst Keso... mm! Kesella har jag aldrig ätit så det skulle vara kul att smaka, finns ju många olika smaker har jag förstått.

Så jag behöver lite tips & hjälp - ska jag testa på mina överkänsligheter? Håller just nu på att minska mer och mer på kolhydrater, så jag är helt ''fri'' 1:a Maj.

Kul att det går och känns så bra!! Ha ha, vad är lugnare veckor för dig då?? Cool

Ikväll blir det cirkel och dans - ny koreografi, spännande!! Fick lite beröm i Fredags på cirkeln över att jag börjat öka så mycket! Då blir man glad! Drömmer
    Kan du inte gå över gradivs och se var gränsn går för dig? Vid IBS är det ju lite testa och se vad som funkar som gäller. Men ja, för mkt fibrer kan vara ett stort bekymmer. För mig ställer bröd till magen... Kan du inte pröva att dra ner på kolhydraterna långsamt, börja medde snabbaste tex. Jag äter inte mängder med kolhydrater till vardags och när jag sen äter mer bröd etc på helgerna så kan jag röka ut maken sas. no good. Eller my Good kanske. Om du är överkänslig skulle jag göra likadant fast åt andra hållet med mjölk/ägg. Öka långsamt! Har en kollega som kör LCHF men inte äter ägg. Hon ser ut att må synnerligen bra! Hon äter massor med lax

Haha. Lugna veckor är typ 2 vilodagar, inga långlöp bara 1 intervallpass. Typ. tror jag landar runt 2-3mil löpning + loppet på tävlingsveckan. Ingenting mot denna veckans 7,5mil + ett skivstångintervall och ett (kort) gymmpass..

Min man peppar mig nu att tagga för London Marathon nästa år! Roligare än Sthlm tycker han, som vill åka med som turist  

• MissKaos
    Wilowa skrev 2012-04-22 20:49:47 följande:
    Får man hänga på här även om man inte tränar nåt just nu, men vill komma igång?

Jag kommer få börja väldigt försiktigt eftersom jag har är väldigt svag i bl a nacken och brukar känna av det när jag försöker börja träna. Den här gången har jag bestämt mig att börja väldigt försiktigt med sjukgymnastövningar, men målet är att kunna träna minst tre pass i veckan efter sommaren.

Jag sa att jag inte tränar nåt, men jag har åkt väldigt mycket slalom i vinter och det går konstigt nog jättebra. Fast nästa vinter vill jag vara starkare och ha bättre kondis för att orka mer i backen.

Var ärliga, tycker ni inte att jag passar in så säg det så söker jag mig till nån annan tråd.        
    Varmt VÄlkommen hit!
    Här hänger vi som gillar att träna -på olikla nivåer! Här finns inga krav på prestation el dyl -då hade jag inte trivtws alls!! Man kan alltid komma med frågor om träning och kost etc och få OLIKA åsikter. Vilket är bra, för då kan man ju lära sig nya saker

Vad bra att du har ett konkret mål! Det tror jag är en bra väg att lyckas. Slalom är så kul.. Då är det mao styrka md focus på funktionell träning och kardio du vill köra? Sjukgymnastik, kan du kombinera det med tex stavgång?
  • MissKaos
    Busfröt skrev 2012-04-23 11:47:00 följande:
    Var och körde ett BJJ sparringpass i fredags, underbart även om det båfde kändes och syntes i och på kroppen. Första passet på över ett år så då får man räkna med nybörjar krämpor ;)

Igår överdistanspass på 24 km, gick barnsligt lätt. Hur mycket energi som helst kvar efter! :) Nu väntar knappt 2 uppbyggnads veckor med mindre distans och mer fart innan loppet 5 maj.
    YEYYY!! Gott jobb!

12km tempolöpnin gpå lunchen (61min) helt klart nöjd! Vågar knappt säga det men jag tror formen kommer krypandes nu. Ja, jag är ju ingen elitlöpare eller så men form för mig ska göra mitt sista långpass i helgen (19-21km) sen är det min tur med 2 lugnare veckor innan loppet. Dvs kortare löpningar, och få fartsekvenser... 
    SEN ska jag tagga om för MARATHON träning! 
  • MissKaos
    Wilowa skrev 2012-04-23 19:22:34 följande:
    Tack!

Ja slalom är kul och jag kommer helt klart att sakna det nu. Vi har haft vår husvagn i Sälen hela vinter och så är barnen med i en slalomklubb här hemma plus att jag varit tränare i klubbens skidskola...mycket slalom har det blivit i vinter. Som barn tränade jag inget annat än slalom och jag tror att det är grunden till mina problem nu. Oavsett vad jag tränar så får jag spänningar och värk i kroppen som stör min nattsömn, förutom slalomen. Alltså ska jag på ett mjukt sätt mjuka upp och träna de delar av kroppen som inte används vid slalomåkning.  

Idag började jag dagen med att stretcha kroppen...usch och fy vad stel jag är! Ett kylskåp är smidigare       

Testat Yoga? Jag kan rekomedera det.
  • MissKaos

10+10km löpta.
    Åkte til butiken, avis på alla som var ute och löptränade som jag såg.
    Haha, det är patologiskt..

• MissKaos
    Carrameana skrev 2012-04-25 14:13:12 följande:
    Har en fundering på hur man ska förhålla sig till träningsvärk. Jag körde ett rejält pass för hela kroppen igår och har bokat in mig på spinning puls idag (och sedan lång promenad på det), men nu funderar jag på om det kanske är bättre att skippa eftersom jag har ganska så rejäl träningsvärk i rumpa och lår... (och axlar, bröst och mage... :-P ). Jag hade tänkt att ta vilodagen imorgon. Undrar om det är skadligt för musklerna att träna trots värken? Vet ni hur man ska tänka kring detta?
    BAra KÖR! Om det går. Så kör. Träningsvärk är bara tja, något att övervinna!

Dagens träning: 3km uppv 8x150 m backintervaller 2km löpning efte det. Prövade ett nytt koncept: Körde allt i 6min fart. Dvs samma fart i backarna (lutning 8%) det sved lite i slutet. Eller ja, jag körde då skivstång intervall efteråt. Intervallerna var grymma! Jag LÅG på golvet i hallen mellan intervallerna. Har alldrig hänt innan. Kolhydrat torsk! Imorgn vilodag.
    Ja: träningsvärk ja. JAg har totalt sprungit 4mil denna veckan, så det sved fint i musklerna att köra styrka. Men allt som går genomföra. Pressar och tänjer på mina gränser nu
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!