Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Träningsnördar - här samlas vi!

Mollly skrev 2012-03-13 09:17:55 följande:
    Japp har det på skiva. Super smidigt. Tur man inte har några grannar som kan se en. haha
    Bra idé! Skulle man eg skaffa för dagar som denna!
    Nu blir det barnvagns promenad till affären. Vi ska handla lite så vi kan baka. Lillkillen hade över 39graders feber inatt.. Stackarn!

Jag har Yoga på DVD. 3 st i olika nivåer. (Ashtanga eftersomd et är det jag har tränat innan) 90min pass. Skitbra, nu blev jag påminnd Tack, det kan jag ju göra om lillkillen vill sova sen..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Mollly skrev 2012-03-13 09:59:44 följande:
    Dottern här sjuk här också. Feber och grym hosta. Men det börjar bli bättre. Tyvärr blåser det som fasen idag, så det blir nog inte mkt utedag för våran del idag. Jag ska vila från gymmet idag. Imon blir det ett nyss passSkrattande
    Vi har ju iaf fått en promenad. Det var nödvändigt att gå til apoteket och köpa mera Ipren. Hoppas han är lite bättre imorgon så man kan slappna av lite. Började tro jag skulle få åka in mde honom förut, för att han inte kissat på hela dagen. Nu är det 1 glass och 2dl saft i magen på honom, och 3 godisar. Han vägade tom smaka på den goda kakan vi bakade (chokladrulltårta med smörkräm -precis vad jag behöver som ska tappa 1-2kg inför gbg varvet.. Öhh.. *smart*) Nåja. god till kaffet var den!

Hoppas på att orka dra en tur i nya eljusspåret i kväll. Har jag berättat det? Min lycka! Dom har gjort ertt eljusspår här, utanför min dörr ungefär. Den är kort, men jag är glad! Springer man några varv så blir det ju långt och det betyder att jag kan springa NÄR SOM HELST! Året runt! Utan att behöva springa längs med stora vägen, för det är rätt trist..
    Köpte mig fitness magasin i affären. Läser den nu, och det fanns ett bra program för funktioneill träning utan ngt redskap i den. Kanske kör jag 10km och testar det sen! Det är ju bra träning Måste säkärpa mig med styrkan har slarvat sedan semestern och det börjar synas.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Vila m¨å+ti
    Igår: 21km!! löpta NÖJD!

Ska dra till gymmet efter maten. Städat, tvättat och handlat odag. Vardagmotion yes!

Sonen är fortsatt sjuk.. Något bättre men snart är det doktorn

• MissKaos

SÅ! Nu hjälper inte sjuklingen till att skriva..
    Gårdagens långlöp kändes i kroppen idag (skyller ifrån mig lite, har kört för lite skivstång och ffa för lite överkropp) 10min CT + skivstång + 15min CT. Fick inte upp pulsen något vidare på CT:n men skivstången vart stenhård. Kört slut på allt som går köra slut på! Kanske särskil magen. Och benen.. Väjer mellan intervaller imorgonm eller lätt distans (löpning alltså) Intervallerna skulle då vara: Uppv ca 1,5km lätt jogg sen 1km max 2 min jogg x så många jag pallar + nerjogg. Undrar om kroppen svara upp för det?

• MissKaos

Just det! Jag som alltid skriver om MAT! Köpte AXAS nya musli FUNC. Jättegod! Bramed protein i och en massa nyttiga grejjer

• MissKaos
    Mollly skrev 2012-03-16 18:04:11 följande:
    Igår blev det ett bra pass på gymmet. Eller ja löpningen gick skit, men styrketräningen gick såå bra. Ökade på dom flesta maskinernaSkrattande Men när jag sprang fick jag galet ont i ena benet, så det blev bara 2.8kmObestämd

Idag har jag ingen lust alls att träna. Funderar på att gå en promenad sen. Men vet inte. Sömnen har varit dålig dom senaste nätterna. Så tror det får bli träning imon istället.
    Imorgon är med bra!

Dagens träning:
    2km uppv jogg
    Stretch/töjj enl sjukgymnastens rek
    4x100meter stegringslopp 2 min jogg mellan
    5x 400meter intervaller 2min joggvila mellan.
    2km nerjogg

Totalt 9km på ca 50min, ointressant med tanke på att det var intervaller.

*nöjd*

Men sablar min kropp Träningsvärk!
  • MissKaos
    Tessou skrev 2012-03-17 09:03:48 följande:
    Tyvärr är det bara 2 cykeldistrikt kvar.. Han som har längst att cykla cyklar ca 15 km/dag. Vi gjorde mätningar för några år sedan, om där jag gick då var ca 11 km har jag för mig.

Träningsvärk gillar jag, då känns det att man tränat!

Jag var på cirkel Xtreme igår... ökade en del och det kändes bra! Denna gång var ben med - sist var det bara armar, och jag blev helt slut i min onda axel och skuldra! Började med massa upphopp, benböj och armhävningar. Efteråt gjorde jag och sonen pizza som jag gjorde deg till innan träningen Tungan ute medan sambon var ut med jobbet..
    Pizza är alltid gott! JAg h ar kommit fram till att det kan var väldigt bra mat om man gör själv med en massa skinka och grönsaker och magrare ost. Gör man den rund ser den ut som en kostcirkel..
    Mollly skrev 2012-03-17 17:02:29 följande:
    Det blev aldrig någon runda till gymmet. Jag har varit skit trött idag, somnade en timma mitt på dagen. Och nu är sambon på akuten med gallproblem. Så det får nog bli ett zumba pass till ikväll, eller om jag tar vila med tanke på hur trött jag är.
    Lyssna på kroppen!

Ny springskor inköpta! SWICHHHH :-9 Lätta, sprang 8km på 43. INga värdsrekord men det kändes bra! Och jag är ju rätt seg i benen..
  • MissKaos
    Tessou skrev 2012-03-18 11:27:20 följande:
    Jag har inte ätit köpe-pizza på flera år! Hemmagjord är absolut godast, enligt mig! Då kan man ha på vad som helst och hur mycket man vill! Jag mår illa av för mycket vitt mjöl, så jag har grahamsmjöl, dinkelmjöl och lite vetemjöl - man blir väldigt mätt! Tungan ute Vad blev det för skor?

Har träningsvärk sedan cirkeln i Fredags (härligt!) och ikväll är det dags för dubbla pass - cirkel  & dans!!
    Nike Pegasus tror jag dom heter.
    Köpte pizza kan jag bli sugen på ibland JätteSugen. Sen är det alltid en besvikelse när man väl äter den.. Kebab däremot -det kan var gott.

Kan du inte lägga recept på den degen i recepttråden? (gärna ett på hur man får småkillar att sova med. Min har ju varit sjuk och vänt till dygnet. NU är han SUPERVAKEN och ska t dagis imorgon. Jippie..)

16km löpta idag. Blandad trail/stig/asfalt. Helt klart lämpar sig nya dojjorna bäst för asfalt. Ingen tvekan! Vridstyva som en disktrasa ungefär. Skönt skönt på asfalt men halt och man känner varenda rot genom på trail..
  • MissKaos
    Beckaa skrev 2012-03-18 22:07:57 följande:
    Nu kan jag lägga till överansträngd axel (rotatorkuff?) till min redan halvonda fot. Det "enda" jag kan träna i veckan är med andra ord ben och mage. Irriterande! Har känt av foten i en dryg vecka och varit snäll och vilat den dvs bara gått promenader. Hoppas att den kan bli bra så att jag kan springa lite medan axeln vilar sig i form..
    Vila den. Och luta dig frammåt låt armen hänga och rotera den långsamt.
    Den går rehabelitera med träning i gymmet!

Vilodag idag.
  • MissKaos
    Beckaa skrev 2012-03-19 20:07:20 följande:
    Det är planen, köpte liniment till den idag också. Foten mår dock bättre så det blev en lätt joggingrunda på cirka 5 km. Avslutade med några backintervaller och ett par försök på "pistolen" på en bänk. Jag SKA lära mig att utföra korrekta sådana, det är respekt :)
    Vad är pistolen?

Idag är det 8km distans alt Långlöp 13 km. Sk aju springa 10km lopp på söndag så det blir en lugn vecka. Nästa vecka börjar jag träna för gbg varvet "på allvar" bara löpträning mao. Massa intervaller/backträning/snabbdistans etc etc. Spännande att se vad som händer när jag kör systematiskt så. Tränar ju bara "på känsla" och det jag vill/gillar annars.. Nu är jag sugen på att teta att toppa formen lite. Ska ävven försöka vara lite extrem med kosten, dvs jag vill tappa lite underhusfett under dom kommande 7v för att bli lättare = snabbare.
    Undrar om jag komme runder 2h??? Om jag har en CHANAS att göra det? under 2.30 är ok!
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!