Inlägg från: Studentpappa |Visa alla inlägg
  • Studentpappa

Träningsnördar - här samlas vi!

Vaknade sjuk idag, helvete!

If you wanna get fit, get crossfit.
  • Studentpappa
    Wilowa skrev 2014-10-30 21:06:37 följande:
    Trist, hoppas du blir frisk snart!

Jag håller tummarna för att mitt superförskoleimmunförsvar står emot förkylningen som gång på gång hostades rakt på min mat idag. Kräks Är inte känslig annars, men maten vill jag ha ohostad. Vi borde slippa karens tycker jag.
    Jag brukar bara få starten på förkylning/feber sen försvinner det innan det hinner bli något.

Ja jobbar man i sjukvård/skola är karens obefogad faktiskt, på sambons jobb rullar det magsjuka nu och det går ju knappt att värja sig mot.
  • Studentpappa

Efter en lättare förkylning och en veckas vila är jag tillbaks i gamet och jävlar vad bra det gick ikväll

A

8 thrusters + 2 power clean 40kg minut 1
    10 burpees + 20 singelhopp (hopprep) minut 2 
    15 situps + 6 pushups minut 3

Man har en minut på sig att göra varje "rad" och sedan vilar man den tid som blir kvar. 8 varv alltså 24 min. Hade ca 20 sek vila på varje minut.

B

21 power clean 40 kg
    10 burpees over the bar (hoppa över stången)
    15 power clean 50 kg
    10 burpees over the bar
    9 power clean 60 kg

Timecap 7 min jag var klar på 5:30

• Studentpappa

9,5 km löpning idag i skogen, och riktigt stumma ben. Känslan av odödlighet från torsdagens crossfitpass var som bortblåst, men det var ändå skönt att komma ut. 

Imorgon är det dags för CF igen, ska bli spännande att se hur mycket kräm det finns kvar i kroppen då

• Studentpappa

Idag var det rena rama kriget.

EMOTM (every minute on the minute)

3 marklyft 100 kg 8 pushup med handrelease minut 1
    4 marklyft 7 PU minut 2
    5 marklyft 6 PU minut 3
    osv till 10 mark och 1 PU 

Sen var uppvärmningen klar och det var dags att bita i.

Filthy fifty

50 wallballs
    50 situps
    50 airsquats
    50 kbswing 18kg
    50 boxjump 50-60 cm
    50 burpees
    50 push press 25 kg
    50 ballslam 9 kg
    50 utfall
    150 singelhopp egentligen 50 dubbelhopp men jag kan bara ett i taget..

Timecap 30 min jag var klar på 25. 

Jag är utan att överdriva helt förstörd, var redan helt förstörd sen tidigare (jag som sa att jag blivit immun mot träningsvärk).

• Studentpappa
    Wilowa skrev 2014-11-09 12:40:21 följande:
    Var det inte du som också sa att du bara får träningsvärk när du har nåt i kroppen? Kanske läge för vila eller lättare träning?

Jag är inte den som brukar gnälla på vädret, men nu är det tungt! Hela kroppen jublar när solen försöker bryta sig igenom molntäcket. Jag är ute så mycket i mitt jobb så jag brukar inte reagera på denna mörka tid. Fast nu har till och med jag fått nog och då undrar jag hur alla som inte är ute så mycket mår...
    Jepp, jag är nog skyldig till att ha påstått det också Det stämmer oftast, nu har jag precis vilat i ca en vecka och jag gick nog helt enkelt ut för hårt efter det. 

Men efter ett barnkalas på em så känns det som det finns hopp igen, jag får väl antagligen revidera den känslan imorgon bitti när jag ska ur sängen men det får jag ta då. 

Vilar imorgon sen kanske lätt löpning tisdag, sen vila onsdag då ska jag på en dagsresa med jobbet och har inget val. Sen Crossfit torsdag. Har ätit som en häst idag och ska se till att trycka i mig rejält med mat under veckan, skönt med vinter så man kan vara fet!
  • Studentpappa
    Wilowa skrev 2014-11-09 17:59:29 följande:
    Haha! Det där med att vara smal på sommaren har jag gett upp. Det räcker med att värmen går över 20 grader så går jag upp två kilo. Jag samlar vatten direkt då.

Körde du ett träningspass med barnen?

Jag får nog ofrivillig vila imorgon, har möte efter jobbet imorgon. Finns väl inget så värdelös som personalmöten efter hel dag i barngrupp...åtta timmars barnkalas.
    Ja smal är väl att överdriva att jag försöker vara också, men jag väger iaf några kg mindre på sommaren än vintern

Nej igår satsade jag mest på kakfatet, i normala fall brukar det bli innebandymatch och diverse aktiviteter när jag är hos syrran. Sambon knegar också i förskolan och brukar sällan vara särskilt nöjd med kvällsmötena heller.
  • Studentpappa

Teamwod

3st delar på 2 varv av:

100 burpees
    30 power clean 60 kg
    100 airsquats
    40 marklyft 80 kg
    100 push ups
    30 frontböj 60 kg

Under tiden en kör håller de andra två varsin 25kg viktplatta som inte får nudda golvet då får man 3 burpees som straff. Något som nästan var jobbigast efter ett tag. 

Hårt idag då jag fick kramp i vekryggen redan första varvet. Bara kaffe under dagen är ingen bra laddning Oskyldig

• Studentpappa

Discoträning

1-2-3-4-5-6-7-8-9-10 och sen ner till ett igen av :

Bänk 60 kg

Chins

Toes to bar

Tyvärr gick skinnet i händerna sönder. Men det går att tejpa..

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!