Inlägg från: Wilowa |Visa alla inlägg
  • Wilowa

Träningsnördar - här samlas vi!

MissKaos skrev 2013-10-03 09:41:36 följande:
    Ja det har det. Klarsr dock inte stress. Sur make idag pga strul med tapeter.. det räcker. .
    Vet hur det är, jag är också väldigt stresskänslig just nu. Fast skönt att det ändå lugnat ner sig.
  • Wilowa
    Michael 310 skrev 2013-10-03 21:02:45 följande:

Ja håller helt med, lyckades bli ihopparad med en tjej som såg ut som att hon skulle gå av om jag råkade träffa henne. Det passet gav inte så mycket, men med en hållbar sparringpartner är det grym träning! För egen del vart det 5 km löpning med uppför nerför och skrålöpning tack vare 10m vågorna på jobbet. Lite småknepigt med balansen ibland...
    Vad jobbar du med?
  • Wilowa
    Michael 310 skrev 2013-10-04 20:28:08 följande:

Jobbar på en flytande oljeplattform, därav de instabila underlaget :) vart backintervaller idag, tungt tråkigt men ack så välbehövligt...

Aha! Inte alla jobb som har tio meter höga vågor.

Den där övningen jag fick av min sjukgymnast vet vart den tar den. Alltså den gör skitont, men på rätt sätt som tur är. Jag känner redan att jag är mycket bättre, men hjälp vart har min ork tagit vägen? Idag har jag städat lite, men tio minuter klarar jag ungefär, sedan måste jag vila. Främst är det höften och ryggen som säger ifrån, men även orken i största allmänhet. Hoppas att jag snart orkar promenader eller får tillåtelse av sjukgymnasten att cykla på gymmet. Jag hade lite funderingar på att börja jobba halvtid om en vecka, men det kommer inte att funka.   
  • Wilowa

Jag fortsätter att vara sjukskriven, men kämpar på med mina övningar...så häftigt att märka hur väl kroppen reagerar på så relativt enkla övningar.

• Wilowa
    Scratchy skrev 2013-10-10 12:07:08 följande:
    Jaha... jag trodde du var i 15:e månaden nu.

Preggofanter kanske är som elefanter och går länge?
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2013-10-10 13:10:04 följande:
    Sist så gjorde jag ju det... nästan iaf!
    Inte typ 20 månader som elefanterna hoppas jag. Håller tummarna för att du slipper gå över så mycket den här gången då. Dryga dagar det!
  • Wilowa

En vecka kvar till nästa besök hos sjukgymnasten och jag vill ha nya övningar. Egentligen är det väldigt bra övningar, men de delar av ryggen som inte tränas vill också bli tränade plus att jag vill träna min kondition. Fast jag kan fortfarande inte promenera, testade för nån dag sedan och det blev typ 500 meter max. Det börjar kännas att jag varit stillasittande i sex veckor.

När jag måste gå så  har jag kryckor för att avlasta och då funkar det bättre. Fast jag vill inte utsätta ryggen och nacken för mycket, så nån promenad med dem blir det inte. Hoppas sjukgymnasten tycker motionscykel eller liknande är bra. 

Annars är jag sjukt imponerad över hur snabbt kroppen återhämtar sig och tränar upp sig. Det är lite mer än en vecka sedan jag var till sjukgymnasten och jag känner redan stor skillnad. Fast samtidigt inser jag ju att jag har lång väg kvar med, jag får ju inte ge mig nu.

• Wilowa
    MissKaos skrev 2013-10-11 10:24:58 följande:
    Kul!
    Jag ska på massage idag. Riktig massage hoppas jag. Klappa mig kan maken göra.Helt stel efter gymmet. Förundras då över att folk inte reser sig när det kliver på en uppenbart gravid kvinna på vagnen.
    Åh vad skönt det låter! Hoppas det blir riktigt bra!

Kan säga att jag är glad över att bo på ett ställe utan spårvagnar, vi har inte ens stadsbuss här. Jag är även glad över att ha en egen bil, även om det kostar.
    ander25k skrev 2013-10-11 08:45:23 följande:
    Idag ska jag prova sparkdräkten ( Knäböjs dräkt ) och se hur storleken är :) , sen köra några tunga 1 reppare , kommer nog få några fina märken efter dräkten .
    Lördag anmäld till föreläsning hur man blir stor och stark , misstänker att gubben kommer vara klart äldst :)

Det får man ju lära sig från barnsben att man blir stor och stark om man äter upp sin gröt. Nej hoppas att det är en bra och givande föreläsning.

• Wilowa
    MissKaos skrev 2013-10-11 10:33:21 följande:
    Har bil. Men det kostar 50kr h stt parkera i city och trängselskatt på det..
    Okej då lägger jag till det med, jag är glad över att vi inte har några parkeringsavgifter annat än mitt inne i centrala Karlstad...fast jag bor inte där. Dessutom tror jag att det dyraste stället där jag brukar parkera är 12kr/h. Fast jag tror faktiskt att vi har parkeringsvakter här numera så man får passa sig så man inte får parkeringsböter...fast det är inte så stor risk på Coop-parkeringen samt runt om på alla ishallar och fotbollsplaners parkeringar. ...storstadslivet är inte riktigt min grej.

Jag förstår om du låter bilen stå! Att köra i Göteborg är dessutom inte den lugnaste aktiviteten man kan ha för sig. Jag har gjort det några gånger och fy säger jag bara!  
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2013-10-11 11:22:52 följande:
    Man vänjer sig..
    Jag cyklar mest. Inga köer. Inga avgifter. Inget att passa. Gratis lågintensiv träning.
    Bara pos..
    Ja jag hade också cyklat om jag vore dig. Det är inte värt det att ta bilen i en storstad. Här är ju läget ett annat. Ska jag cykla till jobbet så är det mest skog och åkermark. Sedan måste jag orka cykla hem med eftersom kollektivtrafiken funkar så dåligt. Det tar mig en kvart med bil till jobbet och minst en timme med buss. Det går inga bussar direkt till mitt jobb, så jag måste in till stan och vända.

Är du inte från Göteborg från början? Tänkte eftersom du säger att man vänjer sig.   
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!