Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Träningsnördar - här samlas vi!

Exprimenterar lite i köket nu när jag är sjuk och har tråkigt. Testade ett recept jag såg fö rlite sedan:
    1 ägg
    1/2dl mjölk
    1/2dl havregryn
    salt (stevia hade jag i ett litet nyp av med)

Veva ihop. Stek på svag värme ganska länge. Frukostpannkaka hette receptet för mig blev det kvällspankaka. Jag hade 1tsk vaniljkesella, tunnt skivad banan samt kanel på. Inte dumt alls! Borde fungera efter träning med när man är sugen på ngt gott. Svårt som tusan att vända eländet men det var värt mecket. Kan bero på att jag tog lite för lite olja i pannan. Jag kan tänka mig att ha på hallon istället för banan  i sommar.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Är det någon här som har testat bakprotein btw?

..funderar även på om man kan kladda ihop proteinpulver med ngt för att få en vaniljsmakande smet att ha på "pankakan" som är proteinrik? Vanlig kesella kankse? *hmm*

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Wilowa skrev 2012-06-11 22:03:21 följande:
    Idag har jag åter igen gått min slalombackerunda. En kompis som gick med mig mätte rundan till 6,2 km. Det får mig att fundera på om vår femma verkligen är fem kilometer och inte lite längre...nästa gång ska vi inte mäta med slalombacken. Jag kände idag att det börjar ge resultat för jag gick ifrån både min kompis och min man i backarna. Ja inte nog med att vi går uppför slalombacken, spåret är också väldigt kuperat.

När vi kämpade runt på spåret, hade barnen Mästarnas Mästare på barmarksträningen. Vi fick med oss pokaler och väldigt glada och nöjda barn hem. Sonen hade slalgit sitt rekord i 90-grader och suttit i ca 4 minuter. 
    Solig Låter som en superbra träning! Och en lyckad dag

JAg är friskare, eller itne lika sjuk iaf! Ska till jobbet imorgon. Idag har jag orkat med att plåta lite prylar som sak ut på tradera. Inte varit u tanför dörrendock.
  • MissKaos

12 km kutade uppe i naturresarvatet Utby. Fin runda. Borde ha haft vätska med, hade velat springa lite till men blev helt enkelt för törstig!
    NU är jag helt kokotrött. MEn har anmält mig och polarna till Iformloppet. Och mig till Åsaloppet. Så nu ska det springas! Har ett lopp till inplanerat i höst. Dessa båda är på 10km,  har tänkt göra en halvmara till i Oktober.

Dagens matrapport: Massa jordgubbar ochblåbär och banan+ Quark efter löpningen med stevia på, MUMMA! (fick kompletara med lite mer mat men men) Sparade efträtten tills efter träning, bra gjort! Grillkalas i trädgården innan dess, med korv och bröd til sonens förtjusning!

• MissKaos
    Fattig student skrev 2012-06-14 11:33:11 följande:
    Vad roligt att tråden lever kvar!
    Hur har du det?
    Vi saknar dig!!
    Idag blev det 2km på bandet
    Skivstångspass
    3km ( med lite intervallstuk)

Är fortfarande en snorfabrik av rang. Mao, reducerad nivå på träningen.
    Imorgon löpning 10+10km! Hoppas orka antingen lite längre löpning alt lite core när jag landar hemma
  • MissKaos
    helahelena skrev 2012-06-14 08:02:53 följande:
    Hej brukar inte skriva här, bara läsa men att träna på lchf går utmärkt! Kan va tufft precis i början dock innan kroppen ställt om sej... jag började med lchf förra våren, tappade 18kg till oktober (78-60)och träning men blev stillasittande oktober- februari pga en operation. drog igång styrketräningen på allvar i mars igen. Min gyminstruktör är helt paff över hur snabbt man får resultat med den kosten, tackvare allt protein antagligen! Synliga muskler på mage lår och armar, 30-50% ökning på de flesta maskiner/ vikter på 3 månader etc, med styrka 3 ggr/ vecka, nåt spinningpass och minst 5h pw/vecka. så visst orkar man träna riktigt hårt utan kolhydrater!!! Se på björn ferry
    Jag har hört olika om LCHF. Både de som upplever det som du och Ferry -som det bästa ever och dom som det inte har funkat alls för! Jag har en teori om att vi är lite olika, och att man därför får testa och hitta "sin" modell!
  • MissKaos
    Wilowa skrev 2012-06-15 06:45:13 följande:
    Jag håller med MissKaos, att det är individuellt och att viss kost passar vissa men inte alla. Jag skulle inte kunna äta en kost med mycket fett. Jag skulle visserligen gå ner i vikt, men pga att min mage inte klarar av att ta hand om allt fett. Det är ju bara att testa och se hur kroppen reagerar.

Usch, jag borde verkligen styrketräna mer än vad jag gör! Fast kroppen gillar inte riktigt när jag gör det, så jag hoppas kunna hålla träningsmotivationen kvar tills jag får semester. Just nu klarar jag inte mer sömnbrist än jag redan fått...ja tyvärr har jag fått svårare att sova på nätterna nu igen efter att jag börjat träna. Jag vet att yoga skulle hjälpa mig lite, men jag får ju aldrig tid att träna det. Jag vill ha lugn och ro runt mig då och det är det sällan i det här huset och speciellt inte eftersom jag måste träna i vardagsrummet. Inte blir det bättre av att jag har en kråka som väcker mig på mornarna heller.    
    Sömn kan störas av träning, tyvärr! Man kan ju pröva att göra det tidigare under dygnet om det går. Träna alltså, inte sova *s*
    Sömnbrist är hemskt. Tortyr! Min unge har nu börjat *pepparpeppar* sova mkt bättre och det gör stor skillnad! Det blir bättre! Jag kände det som helt hopplöst ett tag men sen bara vände det.
    Jag tycker inte heller att LCHF skulle passa för mig. En så fiberfattig diet är jag oroad skulle kuinna leda till coloncancer i förlängningen. Sen klarar int emin mage allt fettet, hela kroppen protesterar vilt! Däremot har jag "snott" visa delar av den kosten dvs det som passar mig! Jag äter en del fett ffa från fet fisk, frön etc. Och jättemkt protein. Enligt socialstyrelsens föreskrifter borde jag nog äta mer kolhydrater... Tror eg inte det finn någon rekomenderar att man äter så som jag gör, men jag mår väldigt bra på den kosthållning jag har nu. JAg äter en jättemiddag på kvällen/em med fmailjen. Ett ganksa stort mellanmål/kvällsmål efter träning samt realativt lite till frukost och lunch. Eller ja, lite och lite men mindre än jag har gjort. Man får nog pröva sig fram till vad som känns bra
  • MissKaos
    Mollly skrev 2012-06-15 12:03:33 följande:
    Jag tror jag lägger ner detta med LCHF. Visst det kanske är bra. Men tycker det är sjukt mkt grädde i allt. Kan tänka mig att laga någon rätt i veckan enligt deras recept. Men jag vill ha mer grönsaker, fiber och protein.

Jag har idé torka när det gäller mat nu. Behöver tips på nya goda rätter att laga. Nu har jag haft samma maträtt i vecka ut och vecka in.
    JAg har några favoriter till vardagsmiddag sas:
    Lax (fryst) som man lagar i ABBAS färdiga såser (dom där i påse) med ris och sallad.
    PAstagratäng: Kokar pasta helst stora pastabitar med lång koktid. Gör köttfärsås (tjock) på köttfärs, röda linser rivna morötter (ca 1 st/200gr köttfärs) Italiensk fond och tomatsås med soltorkade tomater + massa basilika (salt o peppar) brukar jag ha i.Och lite maizenaredning + passerade eller krossade tomater + en skvätt grädde alt mjölk. Blandar detta i en gratängform- och slår på ostsås. Går bra att värma!
    Kycklingfilé skuren i bitar varvad med suchini bitar, lökbitar paprika evt stark korv på grillpinnar som jag penslar med lite grillolja + grillkrydda. Hänger dom sedan över en ungnsform och kör dom i ugnen. Serveras med grönsaker och tzatsiki.
    Tacos, använder mjuka bröd mager ost! Mest fredagsmat här ifs, men ändå.
    Pasta sallad. Lägger allt på ett fat i högar så kan sonen äta av det han gillar. KOmpletterar med kalla köttbullar till honom om vi tex vill  ha tonfisk!
    Rulla inkycklingfile i parma. Lägg först in lite lite grönmögelost (17%funkar) i en skåra i filén och peppra lite utanpå den samt lägg på lite timjan. Ytterst hamnar parman. Lägg i en ungsform. Runt lägger du potatis i klyftor. Salta, peppra och på med lite rosmarin. In i ugnen! Serveras med sallas.
    Omelett.
    Soppa.
    Stek som du lagar på helgen blir fin pyttipanna...

Fler tips? Jag  har med idétorka..

Dagens träning: 10+10km löpning samt en snabbis mage, körde lite core kankse i 10min eller så. Några plankor etc.
  • MissKaos
    Wilowa skrev 2012-06-16 17:52:36 följande:
    Jag tog mig runt strax under en och en halv timme idag. Jag känner mig väldigt nöjd då jag inte ens var säker på om jag skulle fixa att gå en mil. Min 10½-åriga son sprang på en timme, så jag är även stolt mamma!
    GRATTIS!
    Bra jobbat!

Här äre... SKIT! Jag började känna mig tät och risig igen. Spolade näsan och tog rinexin. Sen kunde jag snyta ut (det rann ut med) var, och blodblandat vad. Har ingen feber men mår garanterat inte bra! NU kommer det ut vanligt snor etc så jag hoppas det bara var det som skull ut. KOmmer det mer måste jag ju gå till VC och få antibiotika, vill helst att kroppen ska ta hand om skiten själv
  • MissKaos
    Wilowa skrev 2012-06-16 20:52:05 följande:
    Tack! Med tanke på att jag inte tog ett enda löpsteg så tycker jag tiden var bra.

Usch det där lät inte trevligt, hoppas att utrensningen hjälpte så du slipper antibiotika.     
    Jättebra tid! Riktigt bra BÄST är dock att du orkade gå runt, det visar ju att din träning ger effekt och att du är på god väg, rätt väg!

Nej, det var rätt vidigt när jag stod i duschen och det bara rann ut. Trodde det var schampo i konstig färg först *ryser* Röd/oranget. Tog nämligen en ny flaska... VILA it is iaf.Och godisräjs. Synd om mig.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!