Mollly skrev 2012-06-15 12:03:33 följande:
Jag tror jag lägger ner detta med LCHF. Visst det kanske är bra. Men tycker det är sjukt mkt grädde i allt. Kan tänka mig att laga någon rätt i veckan enligt deras recept. Men jag vill ha mer grönsaker, fiber och protein.
Jag har idé torka när det gäller mat nu. Behöver tips på nya goda rätter att laga. Nu har jag haft samma maträtt i vecka ut och vecka in.
JAg har några favoriter till vardagsmiddag sas:
Lax (fryst) som man lagar i ABBAS färdiga såser (dom där i påse) med ris och sallad.
PAstagratäng: Kokar pasta helst stora pastabitar med lång koktid. Gör köttfärsås (tjock) på köttfärs, röda linser rivna morötter (ca 1 st/200gr köttfärs) Italiensk fond och tomatsås med soltorkade tomater + massa basilika (salt o peppar) brukar jag ha i.Och lite maizenaredning + passerade eller krossade tomater + en skvätt grädde alt mjölk. Blandar detta i en gratängform- och slår på ostsås. Går bra att värma!
Kycklingfilé skuren i bitar varvad med suchini bitar, lökbitar paprika evt stark korv på grillpinnar som jag penslar med lite grillolja + grillkrydda. Hänger dom sedan över en ungnsform och kör dom i ugnen. Serveras med grönsaker och tzatsiki.
Tacos, använder mjuka bröd mager ost! Mest fredagsmat här ifs, men ändå.
Pasta sallad. Lägger allt på ett fat i högar så kan sonen äta av det han gillar. KOmpletterar med kalla köttbullar till honom om vi tex vill ha tonfisk!
Rulla inkycklingfile i parma. Lägg först in lite lite grönmögelost (17%funkar) i en skåra i filén och peppra lite utanpå den samt lägg på lite timjan. Ytterst hamnar parman. Lägg i en ungsform. Runt lägger du potatis i klyftor. Salta, peppra och på med lite rosmarin. In i ugnen! Serveras med sallas.
Omelett.
Soppa.
Stek som du lagar på helgen blir fin pyttipanna...
Fler tips? Jag har med idétorka..
Dagens träning: 10+10km löpning samt en snabbis mage, körde lite core kankse i 10min eller så. Några plankor etc.