Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Träningsnördar - här samlas vi!

MissMe83 skrev 2012-07-12 14:16:36 följande:
    Misskaos: vilken mage du har!! Otroligt efter att ha varit gravid!
    ...och närmare 40 än 30.. Fast den ser inte riktigt ut så nu, behöver deffa.. Man måste ju lägga på lite fläsk om man ska kunna bygga. Löpning ger dock bra med magmuskler! Jfr från Turkiet til Thailand de tär 6mån mellan. Ser själv att jag hade lagt på mig lite muskler till Thairesan! Om jag orkar disciplinera mig under min semester som börjar på måndag så jag deffar lite så ska det bli inressant att se vad som finns under "fluffet" ja,d et handlar om kanske 2kg som behöver bort så detär inte mkt.
    Löpning 10+13km idag. Ganska nöjd med det! En lätt känning i ett knä gjorde att jag inte sprang dom där sista 2km jag hade tänkt..
    Imorgon spinning! Hoppas hinna med ett kort och intensivt pass i gymmet med. Utfall med viktplatta (framåt-bakåt och med rotation tapå hela kroppen) Dips, chins en bicepsövning, kolmasken och kamlen. Kanske lite korsrygg. 30-45min... Går ju på seemster imorgon! SÅ hem och fira med räkor, aioli och bröd samt skumpa efter passet!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    MissMe83 skrev 2012-07-12 16:42:46 följande:
    Å den väntar ett skivstång intervall pass i morron härligt!!
    Min favorit! Jag körde 3ggr skivstång intervall alt spinn ett tag Bygger fina muskler om man kör max!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Wilowa skrev 2012-07-12 18:29:38 följande:
    90 grader är en annan kul övning som de ofta gör på barmarksträningen på slalomen. Om ni såg på mästarnas mästare så såg ni Pillan utklassa de andra på den...alltså när man sitter som på en stol med ryggen mot en vägg. Mitt mål för sommaren är att jag överhuvudtaget ska klara den, sist jag provade så klarade jag nån sekund innan jag började känna mig yr. Helt klart nåt i mina höfter som inte är som det ska, men det tränar jag på nu.
    Jägarvila! Jag brukar med köra den fast stoppa en pilatesboll mellan mig och väggen!
  • MissKaos
    Wilowa skrev 2012-07-12 18:38:24 följande:
    Haha! Jag får nog sätta ett nytt mål för jag klarar den redan. Jag var tvungen att testa om min träning gett resultat och det har den, ca 15 sekunder satt jag innan det började kännas obehagligt. jag är lite försiktig med övningar som jag vet frestar på mina problemområden (bäcken och nacke) eftersom jag lärt mig att vara försiktig den hårda vägen. Nytt mål för sommaren får väl bli att kunna sitta längre, inte så svårt visserligen men under rådande situation vågar jag inte sätta nån tid. Sedan är ju mitt huvudmål att jag ska orka mer i slalombacken i vinter och då är ju denna övning bra.
    Ben och core! Samma sm för mig som springer Plankövningar är ju grymma att köra
  • MissKaos

Efter hormonbehandlingar, graviditet och innan jag slutade amma... Den enda bilden jag hittar på mig i bikini.... Undrar varför

• MissKaos
    Maria1982 skrev 2012-07-12 20:20:42 följande:
    MissKaos
    Kolmasken och kamelen?
    Precis! Kamelen är plankan, fast du går upp på hander och sen ner på armbågarna upp och ner.
    Kålmasken kan jag inte förklara. Hemsk övnig som jag älskar att hata.
  • MissKaos
    Wilowa skrev 2012-07-12 21:58:33 följande:
    Kålmasken låter som att man ska gå typ från plankan upp i hunden och tillbaka, kan det stämma?
    Precis!
  • MissKaos
    Underbar skrev 2012-07-12 22:24:36 följande:
    Måste jag gå på gym och styrketräna för att kunna bli fit? 
    Nej, men du måste ha en plan och börja följa den.
    Sen underlättar säkert gymmet.

NU SKA JAG GÅ PÅ SEMESTER! Fedagen den 13 *poff*

Snart spinningdax *längtar*
  • MissKaos
    Ziraya skrev 2012-07-13 12:37:14 följande:
    Here goes nothing xD
    Jag för ett par veckor sedan, 159 cm lång, 65 kg. Kan någon för övrigt tipsa mig om hur man får smalare vader?

Du är en söt tjej!
    Ja, allmän viktnedgång, man misnkar ju över hela sig.
  • MissKaos

TJOHOOOO!

Hemma från klassen. H Ö G på endorfiner. Hoppas som tränande var lika glada som jag!

Körde liet styrka med, inte mkt. Lite sliten efter gårdagens löpning.

Det blev:

(45min spin)

utfall med fri vikt.

Baksida axel

Axelpress/hantel

Dips

Drag framför nacken

Några mag/rygg övningar

Inalles ca 30min styrka

Tillkommer dammsugning av huset..

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!