Inlägg från: Wilowa |Visa alla inlägg
  • Wilowa

Träningsnördar - här samlas vi!

ander25k skrev 2013-10-18 14:14:09 följande:
    Vågar inte just för att det är en kombo av inflammation och skadat muskelfäste , och med lite feber i kroppen så avstår jag .

Aha! Ja då är det en annan femma. hoppas du blir frisk snart då. Fast du kanske kan hålla armen i rörelse utan att belasta?
  • Wilowa

Idag när jag gick i lite affärer, så kände jag att jag snart klarar mig utan kryckorna...så skönt! Min sjukgymnast sa att en dag kommer bitarna plötsligt falla på plats och det har det gjort nu. Nu står jag rätt och då orkar kroppen hålla upp mig på ett helt annat sätt. Dock tror jag inte jag kommer få några toppresultat på crosstrainern på måndag...har kondition och muskler som en halvdöd älg just nu. Om ca en vecka ska jag tillbaka till sjukgymnasten och då skulle jag få övningar för hela kroppen...det behövs! innan dess ska jag försöka vinna tillbaka lite kondition på crosstrainern, jag är ju sjukskriven och har tid att åka in varje dag. Skönt att köra nåt vettigt och riktiga promenader vågar jag mig inte på än, jag måste ju veta att jag klarar att ta mig tillbaka. Köpte mig ett par nya träningsskor i födelsedagspresent, så nu är jag redo för gymmet...försöker inbilla mig det i alla fall, tycker egentligen att det är ett skittråkigt sätt att träna på. Jag vill röra på mig och jag vill ha variation, så jympapass à la Friskis är mer min grej, men jag försöker tänka att jag gymmar för att bli frisk nog för jympan...och slalomen. Jag har ju egentligen inget val, bara att bita ihop och köra men lagom hårt...vilket också är svårt.

• Wilowa
    Johan75 skrev 2013-10-20 16:53:30 följande:
    Varför är det dåligt att det är snygga kvinnor här?
  • Wilowa

Ingen bra dag idag, crosstrainern får vänta tills imorgon. Vaknade med grym magkatarr, gissar att magen inte gillade gottande vi unnade oss när vi var i Sälen nu i helgen. Dessutom har jag gått mer under helgen och suttit i bilen i flera timmar, så en vilodag är nödvändig. Hoppas på en bättre dag imorgon.

• Wilowa
    MissKaos skrev 2013-10-21 13:16:12 följande:
    Åhå. Omeprazol?
    Jag råkade få med choklad/chips och grejer hem från Ullared. Samma resultat i magen.

Varit på vattengympa och blev rätt slö.. Flyttade möbler igår och prylar. Herregud vad skit man har! Maken tog det värsta  med det räckte till ändå. Kunde knappt gå pga fogarna på kvällen så träning blev det ingen. Rätt trist förra veckan var en katastrofzon för träning men Ullared gav mig träningsvärk i benen. Jaja. Imorgon spinning intervall puls!
    Omperazol är en av mina bästa vänner. 

Du borde ha haft en stegräknare på dig när du var till Ullared, med extra tyngden från magen så blev det nog ett träningspass. Jag skit har man i massor och att flytta på det är tyngre än man tror. Hoppas att fogarna blir bättre så du kan fortsätta träna ryggen, kommer ihåg att du sa att den träningen var tvärtemot vad fogarna vill ha. Dessa jäkla fogar! Usch jag minns hur besvärligt det var, men du har ett fogbälte väl? Tyvärr bara att bita ihop, men nu har du inte så länge kvar...även om det är det tyngsta och drygaste kvar. Ett tips till dig är att vara ute så mycket som möjligt nu innan, får du som jag en som är vaken på nätterna, så hinner man knappt se det lilla dagsljus som finns där i december.
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2013-10-21 14:54:43 följande:

Ute?? Här regnar det och är rätt grått.. Vaknätter jo. Tänker inte på det än! Sen är det ju så mankan inte lagra sömn etc som folk verkar tro typ "sov nu när du får" försöker just nu får styr på detta med ombyggnad och det ska röjas ut i klädkamaren och fixas upp nytt hyllsystem där. Känns som prio! Det är skönt att ha gjort det innan tvåan kommer sen lär man ju vara körd på att göra ngt mer än amma, passa barn, laga mat, tvätta, träna på ett par år igen.... Jo jag har bälte. Och Citodon. Det fungerar ok änsålänge. Men sista biten är dryg. Särkilt övertiden..
    Stegräknare i Ullared får det bli nästa gång! Det är ju enormt därnere nu. Gigantiskt. Såg folk med karta. Helt sjukt. Pulstoppen när man skulle infomrera maken om hur dyrt det blev var ju med en kaloribrännare av rang typ

Nej man kan inte lagra det, men har man inte fått dagsljus på ett tag så mår i alla fall jag sämre. Jag har märkt att sedan jag började jobba som förskollärare så mår jag mycket bättre på vintern och sedan jag började åka slalom igen ännu bättre. Jag minns att jag tyckte det var jättejobbigt att knappt se dagsljus de första veckorna efter att jag fått sonen, för jag sov så fort som sonen sov typ. Du går ju hemma hela dagarna, så någon stund ute hinner du allt få till trots hyllsystem och dåligt väder. Ut och bara njut av att bara vara, för det får du inte heller så mycket av sedan troligtvis. Jag hoppas du slipper gå över, för det är som du säger väldigt drygt.

Jag har varit på Ullared en gång och det var en upplevelse nästan jämförbart med ett nöjesfält. Vi valde självklart första regninga dagen på länge mitt i sommaren...precis som alla andra.  Ja jisses! Det var just så där som alla beskriver det med kundvagnsracekö till kön in och ordningsvakter i slutet av den kön. Väl där inne gigantiskt precis som du säger och borttappade kundvagnar som de ropade efter titt som tätt.     
  • Wilowa

Jag kör på tredje dagen gillt tror jag, migrän på g idag. Imorgon ska jag väl ta mig iväg i alla fall? Fast jag måste erkänna att det känns lite värdelöst att åka flera mil bara för att gå lite på en crosstrainer. Jag ligger dock inte på latsidan för det, jag har en övning som jag ska göra flera gånger om dagen och den börjar bli riktigt jobbig nu. Nu tror jag att jag "hittat" alla muskler som jag tappat bort innan. Jag börjar se ett slut på denna sjukskrivning även om det är en bit kvar än.

• Wilowa

Ojoj! Struntade i att åka till gymmet idag med, insåg att jag lika gärna kan träna hemma istället än så länge. Det gjorde jag, skönt var det men oj säger jag bara. Detta blir nåt att bita i, jag var otränad innan men det är inget mot hur det är nu. Jaja jag gillar utmaningar och nu när jag börjar få ordning på kroppen ska jag anta denna! Det är så skönt att kunna träna och känna att jag faktiskt har kroppen med mig och inte emot mig. Solig

• Wilowa
    ander25k skrev 2013-10-22 22:11:29 följande:
    Åter på gymmet i morgon , ska bli skönt att bli av med kryper i kroppen som långvarig vila ger mig, Så lite lätt bänkpress och triceps.
    Det där krypet känner jag nu, jag håller på att bli galen av att inte kunna röra mig som jag vill. Jag får verkligen anstränga mig att hålla en lagom nivå, det kommer så surt efteråt annars.
  • Wilowa

Jag kommer att ha "träningssemester" i några veckor framöver. Känns ganska lyxigt, men det är nödvändigt för att jag ska orka jobba igen. Jag är nästan bra i min höft nu, ryggen däremot gillar inte alls läget. Sedan har ju hela kroppen tagit stryk av att vara stillasittande så här länge. På måndag ska jag få övningar för hela kroppen av min sjukgymnast och det ser jag fram emot.

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!