Träningsnördar - här samlas vi!
Aha! Ja då är det en annan femma. hoppas du blir frisk snart då. Fast du kanske kan hålla armen i rörelse utan att belasta?
Idag när jag gick i lite affärer, så kände jag att jag snart klarar mig utan kryckorna...så skönt! Min sjukgymnast sa att en dag kommer bitarna plötsligt falla på plats och det har det gjort nu. Nu står jag rätt och då orkar kroppen hålla upp mig på ett helt annat sätt. Dock tror jag inte jag kommer få några toppresultat på crosstrainern på måndag...har kondition och muskler som en halvdöd älg just nu. Om ca en vecka ska jag tillbaka till sjukgymnasten och då skulle jag få övningar för hela kroppen...det behövs! innan dess ska jag försöka vinna tillbaka lite kondition på crosstrainern, jag är ju sjukskriven och har tid att åka in varje dag. Skönt att köra nåt vettigt och riktiga promenader vågar jag mig inte på än, jag måste ju veta att jag klarar att ta mig tillbaka. Köpte mig ett par nya träningsskor i födelsedagspresent, så nu är jag redo för gymmet...försöker inbilla mig det i alla fall, tycker egentligen att det är ett skittråkigt sätt att träna på. Jag vill röra på mig och jag vill ha variation, så jympapass à la Friskis är mer min grej, men jag försöker tänka att jag gymmar för att bli frisk nog för jympan...och slalomen. Jag har ju egentligen inget val, bara att bita ihop och köra men lagom hårt...vilket också är svårt.
Ingen bra dag idag, crosstrainern får vänta tills imorgon. Vaknade med grym magkatarr, gissar att magen inte gillade gottande vi unnade oss när vi var i Sälen nu i helgen. Dessutom har jag gått mer under helgen och suttit i bilen i flera timmar, så en vilodag är nödvändig. Hoppas på en bättre dag imorgon.
Jag kör på tredje dagen gillt tror jag, migrän på g idag. Imorgon ska jag väl ta mig iväg i alla fall? Fast jag måste erkänna att det känns lite värdelöst att åka flera mil bara för att gå lite på en crosstrainer. Jag ligger dock inte på latsidan för det, jag har en övning som jag ska göra flera gånger om dagen och den börjar bli riktigt jobbig nu. Nu tror jag att jag "hittat" alla muskler som jag tappat bort innan. Jag börjar se ett slut på denna sjukskrivning även om det är en bit kvar än.
Ojoj! Struntade i att åka till gymmet idag med, insåg att jag lika gärna kan träna hemma istället än så länge. Det gjorde jag, skönt var det men oj säger jag bara. Detta blir nåt att bita i, jag var otränad innan men det är inget mot hur det är nu. Jaja jag gillar utmaningar och nu när jag börjar få ordning på kroppen ska jag anta denna! Det är så skönt att kunna träna och känna att jag faktiskt har kroppen med mig och inte emot mig.
Jag kommer att ha "träningssemester" i några veckor framöver. Känns ganska lyxigt, men det är nödvändigt för att jag ska orka jobba igen. Jag är nästan bra i min höft nu, ryggen däremot gillar inte alls läget. Sedan har ju hela kroppen tagit stryk av att vara stillasittande så här länge. På måndag ska jag få övningar för hela kroppen av min sjukgymnast och det ser jag fram emot.