Inlägg från: Wilowa |Visa alla inlägg
  • Wilowa

Träningsnördar - här samlas vi!

Maria1982 skrev 2013-09-27 08:08:04 följande:
    Helt plötsligt fattar kroppen och inte ens armhävningar är jobbigt
    Gött!
  • Wilowa
    Clownensglädje skrev 2013-09-28 16:29:48 följande:
    Den dagen det dyker upp en tränad och snygg kvinna här så kommer jag inte yttra mig något mer i denna tråd.

Jag är tränad i livets hårda skola och har en snygg syn på livet...byebye!
  • Wilowa

Nu har jag äntligen hittat en sjukgymnast som vet vad det är för fel på mig! Solig Hon kunde visa att det var så genom att testa min muskelstyrka och hon gav mig övningar som faktiskt känns rätt. Tidigare sjukgymnaster jag varit till har fokuserat på helt andra saker och gett mig övningar som inte alls känts rätt. Precis som jag alltid känt så sitter grundproblemet i mina höfter och inte alls i nacken och ryggen.

• Wilowa
    MissKaos skrev 2013-10-01 13:45:25 följande:

BRA! Hoppas du kan rehaba dig i form tills snön kommer!!

Vattengympa igår. Inte jättekul, men ganska ok ändå. Vattenstyrka -kändes iaf i axlarna.

Idag spinning och karlsloken hinner hem i tid! Man får inte lämna små barn ensamma hemma även om man lägger dom först har jag förstått

Bakat en större mängd bullar. Ätit för många. Tvungen att vila efter det, dels pga lätt illamåeende dels för att ryggen protesterar och magen med.

Oh well, snart är kroppen MIN igen!
    Tack det hoppas jag med. Om inte så får jag väl köra mesvarianten i backen och bara glida runt. Jag vet i alla fall att jag ska undvika övningen "plocka snö" samt att bara åka i svarta backar. Precis som jag trodde så vill kroppen stå i slalomposition när man har det som jag har.

Vattengympa ska inte vara kul, den ska vara skön.

Nej man får inte lämna sina små barn när de sover. ...och tur är väl det.

Kanelbullensdag idag, men jag äter för tillfället glutenfritt. Fast min mage fick ordentlig fart efter sjukgymnastbesöket, så jag kanske vågar mig på en kanelbulle sedan. Mina magproblem verkar höra ihop med de andra besvären för de kommer alltid samtidigt.

Du ska alltså inte amma, eller? helt och hållet lämna över all skötsel av barnet till pappan, eller? Jag tyckte det var skönt när de var inne i magen istället för klängandes på utsidan hela tiden.

Jag får inte sitta med benen i kors och det gör jag hela tiden...hur ska jag lyckas lära mig av med det?
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2013-10-01 14:11:33 följande:
    Jag får inte heller sitta med benen i kors. Det ska ingen göra! KASST för bäcken/rygg. naturligt.
    Du ska bara veta hur jag kan kroka ihop mina ben ibland.
    MissKaos skrev 2013-10-01 14:10:54 följande:
    *lol*
    Pappans tur att föda och amma! JAg ammade stora i över två år   Smidigt jue. Man slipper micra prylar och diska och hålla på. Hoppas det går lika lätt med denna. På BB bara kollade dom när jag tog ungen och gick runt på avdelningen medans han åt. Och jag åt, han åt. Samtidigt.. Hehe..

Det är jobbigt med samandragningar. Och fogloss! *tycker* Särskilt som nu, harbakat och är helt kaput. Fårse omd et blir ngn träning idag

Köpt 10-kort på vattegympa. Ska gå varje måndag har jag bestämt mig för. Vill köra gym och spininng med iaf 3 pass/vecka när jag bara ligger hemma som en degklump.

Min kropp blir ju min sen ändå. Jag kan ju springa fast jag ammar. Inte samtidigt, det kan nog inte ens jag lösa. Sen går det lämna in ungarpå Friskis i barnpassen. Gjorde jag på SATS när han var 3 månader. Gick på mamam-baby träning sen var han i barnpassningen (och sov eller blev buren på av tjejerna där) medans jag duschade. LÄNGE!!  Och efter ett tag var han där och jag kunde träna en stund. Jättebra!
    Jag förstod allt hur du menade med att kroppen blir din igen, men kunde inte låta bli att påpeka att man sedan får en igen på sig. Sedan är ju alla barn olika, men mina har haft ett väldigt behov av att vara på mig.

De där bullarna såg jättegoda ut, men som MrC säger så grävs det en hel del träning för att få bort dem.

• Wilowa
    Scratchy skrev 2013-10-01 16:32:27 följande:
    Det var väl ändå på tiden!!!

Ja det tycker jag med. Bitarna bara föll på plats och jag förstod varför jag haft de besvär jag haft de senaste åren och varför det blivit så illa nu. Nu ska jag bara träna så att allt hamnar på plats på kroppen med. Tungan ute I ett läge kunde jag inte hålla emot alls när hon tryckte ner benet. Lite läskigt faktiskt, men min kiropraktor brukar kolla styrkan i mina händer innan han bryter mig i nacken och jag visste att jag någonstans hade en liknande svaghet i höfterna.
  • Wilowa

Bara två dagar efter sjukgymnastbesöket har bitarna fallit på plats. Jag har hittat rätt muskler tillräckligt väl för att förstå varför ingen träning funkat för mig. I mina bra perioder har jag trott att jag haft rätt kroppshållning, men icke! Fast de musklerna jag hittat bak i ryggen och höfterna tycker väl inte riktigt om att få börja jobba igen. Att dessutom lägga en tennisboll mellan dem och golvet känns inte helt lockande idag, ont som fan men skönt på nåt konstigt sätt...ja jag tror ni vet hur jag menar. Tungan ute

Nu börjar det kännas som att jag snart kan börja jobba igen, skön känsla efter fem veckor hemma. Fast samtidigt vill jag inte stressa iväg till jobbet, måste ju veta att kroppen håller. Lite frustrerande att jag bara har två övningar som jag ska göra, när jag väl är igång och tränar så vill jag köra på.   

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!