Inlägg från: Wilowa |Visa alla inlägg
  • Wilowa

Träningsnördar - här samlas vi!

cosinus skrev 2013-11-24 14:20:10 följande:

Hahaha, när jag väntade första barnet så var det en man som enbart pratade grekiska som fick gymägaren (också grek) att prata med mig och få mig att dyrt och heligt lova att inte göra benböj för han var helt säkert på att vattnet skulle gå och ungen födas då.

Jag var snäll och lovade, ben stod ändå inte på programmet :) Tror jag var i v 40+1 då så jag var hyggligt rund och den stackars mannen var helt förstörd, han hade aldrig sett en gravid kvinna träna förr :)
  • Wilowa
    Tessou skrev 2013-11-24 08:55:35 följande:
    Du kommer säkerligen föda på gymmet, din galning...
    MissKaos skrev 2013-11-24 09:27:56 följande:
    Dom har gott om handdukar! Och så ska man koka vatten va? *sett på film*

Åt ca 1/2kg choklad igår så jag är kolhydratladdad för pass iaf.
    Det vore väl det perfekta stället för dig att föda på...vila lite och sedan på igen.

• Wilowa

Jag har putsat husets alla fönster och trots att de inte är jättemånga och att jag tog det i omgångar, så blev jag helt slut. Måste nog lägga lite krut på konditionsträning nu när jag blivit starkare.

• Wilowa
    MissKaos skrev 2013-11-24 15:30:59 följande:

*adg*
    Här tycker alla antingen att det är "duktigt" att träna alt väldigt vettigt. Fick gratisråd av en PT på gymmet ,inriktad mot just gravida och nyblivna mammor. Han höll med om att det vart väligt vettigt att fortsätta så länge det bara går... sen blir det ju det det blir. Inga stora grejer.

KAN VATTNEN GÅ AV KNÄBÖJ? Vilken vikt? *planerar om träningen*    

När jag väntade mitt första barn hade jag en kollega som blev hysterisk så fort som jag hade händerna över huvudet.. Inte helt lätt att jobba som lärare ihop med henne eftersom det innebar att jag inte kunde skriva på whiteboarden. Om du gör knäböj samtidigt som du lyfter händerna över huvudet så borde du få bra effekt. Sedan när du kommer hem så kan du passa på att putsa fönster med. Nu har du ju inte länge kvar, så nu är det bara att köra.
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2013-11-24 19:54:30 följande:
    Fy vet en tjej som instruerade veckan efter. Jsg väntar till efter efterkontroll med allt utom promenad.
    Förståndigt!
  • Wilowa

Inatt kunde inte min dotter sova, så jag var vaken med henne tills efter tolv. Därefter sov jag fyra timmar i hennes säng och vaknade ledbruten vid fyra då jag staplade över till min säng. Det märktes idag när jag var på gymmet, kroppen var inte alls lika med som i vanliga fall. Jag höll nästan på att ge upp när jag hade några övningar kvar.

• Wilowa
    MissKaos skrev 2013-11-26 16:53:15 följande:
    Efter passet idag insåg jag att mitt puslband hade haft kassa batterier. Fattade inte varför jag hade ås j-a låg puls! Men när passet var slut och pulsen droppade till 47 fattade jag
    Ja 47 är väl lite väl lågt! Tur att det fanns en teknisk orsak och inte fysisk.
  • Wilowa
    ander25k skrev 2013-11-27 08:12:06 följande:
    Flasher: Spenderar 15 minuter på gymmet med att träna och 90minuter med att speglar sig.

Normader: Måste gå till vatten kranen mellan varje jävla set för att dricka hur jävla lång borta dom än är.

Pick-ups: Är där endast för att få en träningskompis för cardio i sovrummet.

Cheerleaders: Flickvännen som följer med sin pojkvänn för att endast kunna beröma honom hur stark, stor och manlig han är.

Big Mac: Ni vet, fettot som har kläder i 3 storlekar mindre, så man kan inte undgå att se halva rövspringa. Man tror han kommer få en hjärtattack efter 5 mins uppvärmning. Vanligaste efter nyår,

Bic Mac & C:O : Se ovan, fast dom är minst 3 stycken.

Bench lifters: Kompisarna som träna bänkpress där passaren lyfter mest.

King: Mycket snack mindre action.

Vem är ni på gymmet :)  www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=3792...

Titus: Mycket snack men också action.

Ronniebe: Killen som tycker han är tuff som tränar i kängor,mössa,solglasögon och skriker "light wheigts, baby" och "nothing but a penut", plus använder dålig form.

Animals: Hardcore byggare som kör sitt race, är ofta aggresiva och mm.

Wannabefittnes: Har dom senaste Better Bodies kläderna, alltid perfekt hår som dom kollar till lite då och då. Är övertygande att dom är bäst.

Regular: Vanligt hårt tränande folk, trevliga, sociala och är på gymet för att träna. Helt klart den mest uppskattade katogroin.

Vet ni några fler, eller vilken personlighet är ni?
    Haha! Jag kan nog ha uppfattats som en Wannabefitness idag om man bortser ifrån att jag var osminkad. Nyklippt med hår som hela tiden föll ner i ansiktet och inget hårspänne...de blev en hel del tillfixande med håret idag. Fast träningen gick betydligt bättre idag än i förrgår, riktigt skönt pass faktiskt. Det var sista som sjukskriven för till veckan ska jag testa på heltid igen.

Imorgon ska jag till sjukgymnasten igen, ska bli kul att höra vad hon säger. Det känns som att jag inte kommer behöva henne så länge till...lite synd tycker jag för hon är även duktig på att sätta ihop program.
  • Wilowa

ander25k, du missade den värsta av de värsta...de som tränar i träningskläder som borde ha tvättats för x antal pass sedan. Jag värmde upp bredvid en sådan en dag och det var vidrigt! Jag byter bajsblöjor på jobbet utan problem, men då fick jag andas med öppen mun och vända mig bort från stinkbomben.

• Wilowa
    MissKaos skrev 2013-11-27 20:05:09 följande:
    återbruket storhandling och ett gympass.

Dagens aktiviteter utlöste samandragningar (som har lagt sig efter vila) Preggofanten har en gräns. Tydligen.
    Synd att det var den typen av sammandragning som försvinner av vila...börjar ju bli dags för riktiga nu ju.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!