Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Träningsnördar - här samlas vi!

Wilowa skrev 2012-07-15 17:04:09 följande:
    Ajdå! Hoppas det blir bättre snart och inte nåt långdraget.
    Ja, nu har jag ju semester så nu kan jag ju inte ens anfalla våran underläkare och be om kontroll. Gjorde det förra gånget knäeet krånglade. Hon, och 3 sjukgymnaster. sen har det ju varit ok. Därav misstanken att det är det där gammla muskelfästekrånglet igen. (quadriceps inre fäste)
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    MissMe83 skrev 2012-07-15 17:48:12 följande:
    Misskaos: för att va helt ärlig så hade jag det fram tills jag träffade min man ungefär. Så har varit frisk i 8 år. Jag vet att jag är tunn nu, jag ser det men vill hålla mig här. Upp till strl 34 Max.
    Jag vill inte sluta helt med kondition, räcker det med pw då och då för att behålla den?
    Nej, det gör det inte.
    Jag har med levet med äs länge, så jag vet vad det vill säga. Var rädd om dig, det är så j-a lätt att fastna där igen. Och hur kul är det att sova med kudde mellan knäna, kräkas tills det gör ont osv? Du VET. Eller hur? Måste du sluta med cardion för att klara att stoppa upp detta, så gör det. Du är för smal nu -det fanns en annledning att jag skrev att du kommer se sjuk ut om du går ner mer. Du är precis på gränsen. snart är du den där stackars bruden som alla tittar på och ömkar på gymmet. Bli inte henne! Du KAN ngt annat om du vi.. Valet är svårt, men det går.
    För att behålla din kondition kan du gå ner till hälften ett tag beroende på hur du tränar. Men ÄRligt, vad är målet? Är det friskt? Du leker med livet som insats.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    MissMe83 skrev 2012-07-15 18:13:18 följande:
    Misskaos: målet med min träning är att må bra, vara frisk och stark och orka med mitt arbete som är fysiskt tungt.
    Jag vet att allt du skriver stämmer och jag håller verkligen stenkolll på mig själv så jag inte hamnar i skiten igen, det gör även min man. Jag vet att jag inte hamnar i det igen för jag har vårt blivande barn att tänka på och att jag ska må bra och vara stark när plutten flyttar hem. Nu vill jag bara komma underfund med hur jag ska träna för att inte bränna bort det lilla fett jag har kvar.
    Tack för din omtanke, det är oerhört skönt att du förstår precis vad det handlar om
    Hjärta Var lite rädd att du skulle ta illa upp, men blev bara så oroad. Det är ett helvete jag inte önskar någon, ätstörningar. Om du känner att du har kontroll så ät lite mer, dra ner lite på cardion och se vad sm händer. Då kan du ju förändra långsamt så ser du när du hittar din nivå. Vill hävda att "direkt efter träningen målet" är en nyckel till framgång, det gör morgondagens pass lättare eftersom det ger snabbare återhämtning. Finns en massa studier på det för den som orkar googla. Annars är ganiomax gott

Jag har fö varit frisk i 10 år. Numera har jag snarare mål med löpningen än vikten, och ja -jag är ganska så nöjd och lite stolt med, jag har ju jobbat för min mage... Nu visar jag GÄRNA upp den i bikini. Lite deff som till vår thairesa så är jag glad...*s* Eller ja, jag är smal nu med men jag tycker det är fint med lite snyliga muskler.
  • MissKaos
    MissMe83 skrev 2012-07-15 18:49:25 följande:
    Misskaos: tar inte illa upp så lätt blir rörd att du bryr dig om din nät kompis
    Måste säga att jag är imponerad att du kunde läsa mig genom raderna på det sättet. Jobbar du med människor på något sätt?
    Vist är det en härlig känsla att gå i bikini och känna sig nöjd det kan jag ärligt säga att jag också gör äntligen även om jag vill få lite mer synliga muskler.

Willowa: OM jag ska mixtra så lovar jag att mixtra uppåt å inte nedåt
    Jag är psykiatrisyrra. Jobbar med beroende/psykiatri.

Mer synliga muskler, ja -"problemet" är att man (iaf jag) måste ha lite speck för att kunna bygga, sen får man deffa bort det som man inte vill ha. Sen, på vintern, när det ska byggas är det till att lägga på lite igen. För mig blir det lite naturligt, eftersm jag gärna springer mer när det är finare ute. Bränner såklart av lite muskelmassa med då. Nåväl. Nu har vi ätit middag: Hamburgare. Gott. Dom där nya bröden med dinkel i är i nte dumma. INte maximalt nyttigt kanske, men köper man färska burkare och lite grövre bröd och äter mer burgare och skippar pommesen så blir det ju helt ok även om det inte är lördag sas och vattenmelon! My vad söta och goda dom är nu . Ja, öht att klara av att ha tighta träningskläder och bikini utan att fullständigt gå sönder är skönt! Nu har ajg inte brytt mig på "det" viset på länge men från att inte bry sig tilla tt var NÖJD är en annan femma. I Thailand var det faktiskt en snubbe sm trodde jag typ tävlade på hög niva, baserat på hur jag såg ut. Det var kul! I Turkiet var det en som frågade om jag var gravid, kul på ett helt annat vis! (min man skrattade iaf)

SEMESTER, u nderbart. Knäeet känns nu bättre än innan. Bar sonen en bit på axlarna, ska nog inte göra det. Från första början var det så muskelfästet ballade ur. JAg var på gränsen till övertränad och skulle vila. Så hade jag honom på axlarna och lekte häst, tänkte ju inte jag på vilken belastning det blir med 15kg extra när man hoppar...
  • MissKaos
    Wilowa skrev 2012-07-15 19:16:24 följande:
    Ja det är underbart och inte behöver jag packa så mycket heller, det mesta finns redan ute i vagnen. Var och en plockar ihop sina kläder (jag övervakar barnen ) och bär ut och lägger på sin plats i vagnen. Efter vintern i Sälen har vi blivit bra på att packa, men det ska bli skönt att inte bara packa med en massa underställ. Fast badkläderna brukar få följa med till fjällen med eftersom vi har årskort på Experium. Jag är egentligen inte nöjd med hur jag ser ut i bikin, men det skiter jag i.  

Datorn får följa med, så jag tittar nog in om vi hamnar på en camping med tillgängligt nät.    
    Bara din man bli nöjd med dig i bikini så! Låter ändå som om du är på rätt väg -det vitkigaste är ju ändå att må bra, eller hur!

NU, shoppa lite på tradera. Sonen är galen i Thomas tåget så jag ska köpa honom ett påsläkanset och en handduk med idolen. Hoppas han blir glad.. Det är lätt nu när han är 3,5! Tänk när han blir 13 och omöjlig. Idag har han pussats och sagt "mamma du är söt och go" och "jag gillar dig mycket, mamma" osv. *OTOTOT* Mysigt..
  • MissKaos
    Wilowa skrev 2012-07-15 20:03:10 följande:
    Vad min man tycker struntar jag också i. Vi har ju varit tillsammans i 19 år så det hänger nog inte på hur jag ser ut i bikini. Jag gör detta enbart för min egen skull. Främst vill jag bli starks å jag slipper ha ont. Nu har jag dessutom ett barn på jobbet som jag måste bära på allt som oftast och det barnet lär ju inte krympa och bli mindre. Sedan avskyr jag kläder som inte sitter där de ska, de ska sitta fast på kroppen. Fast som det är nu så får jag ett överhäng på byxorna som ogillas starkt...det ska BORT!!! Enligt BMI är jag normalviktig, men jag håller inte riktigt med.  

Alla dessa kärleksförklaringar och goa kommentarer är helt klart det bästa med mitt jobb. Jag träffade en familj på Liseberg när jag var där förra veckan och gud vilken härlig reaktion jag fick av barnen.   Jag har 19 juveler mellan 1-6 år.   ...och så mina två egna så klart, men de är lite äldre.
    Jag tycker eg inte BMI säger så mkt. Jag har ungefär samma BMI som en kollega, men drar nog 2 strl mindre tror jag. Jag tränar, hon lever på godis.  Jag menade snarare att han lär gilla dig i vilket fall som.. Jag avskyr när man jag inte kan göra det jag vill! Jag gillar att orka busa, hoppa skutta springa.. Överhäng ogillas. Helt klart, trivs inte heller med det.
  • MissKaos
    MissMe83 skrev 2012-07-16 10:08:21 följande:
    Willowa: det är bra att ha såna mål. Glöm inte att njuta av din semester åxå

När vi åker till Spanien om två veckor har vi sällskap med en tjej som är Friskis ledare. Hon ska driva på oss två ggr under den veckan. Ska bli skoj har en känsla av att det får bli på kvällstid, under dagen blir det på tok för varmt
    Eller tidig morgon!
    Förra året, i Turkiet sprang jag på morgonen före frukost. Inga långa turer men det och vattengympa + ngt styrkepass (och en alinclusive med superbra mat!) gjorde att jag faktiskt deffade till mig liteunder resan och mådde skitbra. Vi fick värsta inspirationen där både jag och mannen. När vi km hem började vi köra massor med saker i matberedaren. Vitkål, rödbetor, morötter etc. Skaq nog ta upp det igen, tack för inspirationen Var itne sugen på alkohol (förklaringen till det kom som ett missfall efter resan)

Nu: Mot älvsborgsfästning! Ikväll ska jag testa att springa lite igen. Ska ta mina gammla skor med mycket dämpning i tror jag. Löper sällan i dom dom är lite tyngre och inte så snabba.
  • MissKaos
    Wilowa skrev 2012-07-16 12:57:49 följande:
    Okej, men då kan det vara det som spökar...läkare vet inte vad de pratar om. Har du fått träffa en sjukgymnast? Jag har mina aningar om att mina problem kan bottna i en skada på svanskotan som jag fick när jag trillade på längdskidor plus min första förlossning. Om du kniper med musklerna bak i korsryggen/rumpan, känns det lika på bägge sidorna? Hittar du dem som före skadan?

Jag har en av vårt landstings mest seriösa läkare och han undersökte mig i 1½ timme utan att hitta nån orsak till min yrsel. Då gick jag till min kiropraktor och han hade diagnostiserat mig och behandlat mig på mindre än 15 minuter. Visserligen krävdes det fler besök, men det hjälpte.  Numera går jag alltid till kiropraktorn när jag börjar känna avyrseln och inte kan häva den själv. 
    OM din kiropraktor är utbildad i USA så har han lika lång utb som en läkare, så det ska man inte förakta. Sen finnsd et vissa utb som inte är lika bra till kiropraktor. Jag har fått massor av hjälp med min rygg av Thomas Wren som kan rekomenderas VARMT om nu bör i göteborg.

Kort, lugnLÖprunda om 8km idag. Trött i benen känner av knäeet. SKa köra styrketräning imorgon (skivstång) och CT. Mindre belastning på lederna mao.
  • MissKaos
    MissMe83 skrev 2012-07-20 10:17:31 följande:
    Willowa : om jag sitter rakt upp och trampar, det borde ju inte vara någon fara då väl?
    En stationär innecykel belastar inte mkt på nacke/rygg. Tänk npå att ha styret HÖGT så det blir som en damcykel. Ingen racer!

Hemma från mamma och pappa. Ett par ganska lugna dagar. mkt god mat och dryck. Igår, när vi kom hem drack vi oss lätt onyktra på ett gott rödvin och åt chokladpraliner från Lindor. Himmlans trevlig, men nu klagar mig mage!
    Sprungit en gång uppe i Jönköpingn (9km) med gubben. Idag blev det 15km och det var så skönt! Men kroppen känns lite "tung" på ngt vis. Kan ju var så att det något udda kosthållningen påverkar. Men, man ska varje år ha en lugnare träningsperiod sägs det ju.

Har just spanat in sportlifes hemsida. Har fått veckopass hos dom (varistt) och barnpassningen verkar vara öppen må+ti+ons. Så då kan vi ju pröva. Synd bara att dom inte hade öppet tex må+on+fre hade ju varit mer logiskt! Bokat in mig på kettelbells på fredag! Ska bli roligt att få pröva detta tillsist.
  • MissKaos
    MissMe83 skrev 2012-07-19 09:47:15 följande:
    Ha ha jo det e sant, å nu ett mens monster dessutom! men 14 dagar!!! Minst!
    *mega suck*
    Åh andra sidan kanske det är bra: Tränar man intesivt MÅSTE man ha 1-2veckors träningsvila/år. Nu får du dina... Kan ju vara lagom svårt att motivera sig annars.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!