Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Träningsnördar - här samlas vi!

Mollly skrev 2012-07-16 12:02:52 följande:
    Jag som var så taggad för att börja springa. Men det sket sig. Jag har varit yr till och från sen i Tisdags. Igår var jag ordentligt yr, så vågade inte ge mig ut och springa. haha känns som jag är ombord på en båt typ hela tiden.
    Det kan vara en massa olika saker. Allt från muskelspänningar till vatten i örat! (ja, i örat sitter balansorganet) En förkylning -eller eg virus/bacill/vätska  kan tex "fastna" där  så kan mna bli så yr att man inte kan stå upp. Be en läkare kolla i dina öron. Enkel gjort!
    Wilowa skrev 2012-07-16 10:52:46 följande:
    Nu låter du lite som barnen på jobbet när de äntligen får ha springskor på sig efter en lång vinter. Självklart är det skorna som springer snabbt och inte de. De är så goa.

Usch ja, missfall kan man allt klara sig utan.    
    Det var inte planerat ngn gravidtet -det bara hände. Konstigt, med tanke på hur mkt hormoner jag åt för att få sonen.

Ja SJÄLVKLART är det skorna Men det är faktiskt en väldigt stor skillnad på löpskor och löpskor *pekar på hallhyllan med 4 par löpskor*
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Wilowa skrev 2012-07-22 18:49:41 följande:
    Jag fick också äta hormoner för att få min son, men efter den graviditeten så rättade det till sig och dottern kom utan hjälp efter 2-3 försök.

Jo jag vet att det är skillnad på skor och skor, men frågar man barnen så är de helt övertygade om att det är skorna som är snabba och inte de själva.  

Nu ska jag försöka mig till det omöjliga och få till en ordentlig måltid från ingenting typ. Vi kom hem för ca en timme sedan och idag har vi bara ätit smörgåsar.Jag ser ut att vara gravid i 4-5 månaden just nu och min mage mår allt annat än bra av semestermaten. Det är nackdelen med att bo i husvagn, det är svårt att laga bra mat. På vintern när vi står still är det enklare, på resande fot vill man få så lite disk som möjligt. Vi har fricampat fyra av sex nätter den här resan.    
    Jag älskar husvagn Vi brukar mest leva på grillat på sommaren ändå, så det blir som ingen skillnad. Både fisk och fina köttbitar blir ju bra på grillen. Och i vagnen kan man koka ris. Sallad med fetaost och oliver i till så blir det en bra middag tycker jag. Eller, sallad på mozarella, mango, avocado, oliver, ruccola, tomater, paprika. Till kan man grilla kyckling, och lite tzatziki till. JAg är ju lata koken jag Köpte föresten choritzo på LIDL idag. Färsk. 500gr, billig minns inte priset. hur som helst: mager och MYCKET god. Kollade kötthalt mm först hemma. BAra 63% kött, men varken vatten eller potatismjöl stör mig. Kan rekomenderas Ja till åt vi vitkål, morot, rödlök ner rivet + fint fint strimlad paprika. Blandade lite salt, stevia, peppar med lite olivolja, äppelscidervinäger och rörde i och lät dra. Med god senap och klyfpotatis *rap*
    Jo, i husvagnen brukade vi ju grilla "hajkbomber" överbliven kokt potatis + div i folie. Grilla. Typ köttbitar, grönsaker, korvbitar, köttbullar U name it.. Sen gilalr ju jag sill och potatis -behövs inte mkt tillagning! Och rökt makrill.. Med lite hårt bröd och grönsallad. Ojoj *förlorar mig i matlandet* ALLT smakar bättre på en camping, man är ju alltid hungrig.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Wilowa skrev 2012-07-22 20:26:54 följande:
    Jo visst kan man laga mycket gott i husvagnen, men i vårt fall var det bristen på camping som ställde till med problem...alltså möjligheten att kunna diska. Vi lagade bra mat de dagar vi kunde, men som igår övernattade vi på en rastplats och var på vägen mer eller mindre hela dagen. Innan vi lämnade Öland åkte vi ner till Långe Jan, ett litet äventyr som förlängde resan betydligt, men det var det värt. Idag har vi också rullat hela dagen förutom ett stopp hos barnens farmor...fråga inte varför vi inte fick lagad mat där.

De första nätterna stod vi på Astrid Lindgrens världs parkering. Där stod vi minst lika bra som på deras stökiga, trånga och ofräscha camping, men som sagt det blir lite primitivt när man står så.    Dessutom tillbringade vi ju mest tid inne i parken och inte ute vid husvagnen. Ja detta har överhuvudtaget varit en semester då vi varit mest i rörelse.
    Förklarar! Ja, det är meckigt att diska i bäckar och sjöar. Jag minns bar scoutlivet då. Konstigt man inte blev magsjuk..
    Låter som en rätt härlig semester! Massa proviva och bra mat nudå

Själv har jag Värsta PMS:en. Och gårdangens choklad/vinfrossa kan man ju inte gärna upprepa idag med. MAgen blev Sur. PMS = sugen på ALLT. (utom typ gurka och äpplen)
  • MissKaos
    Ziraya skrev 2012-07-22 20:32:53 följande:
    Jag är laktosintolerant också

Jag har havremjölk och laktosfri yoghurt nu, och har satt mig själv på en 14-dagarskur med Omeprazol. hoppas det blir bättre snart!
    Stackare!
    Hemskt jue.
  • MissKaos
    Underbar skrev 2012-07-22 23:05:25 följande:
    Någon som kan svara på en mycket viktig fråga ang delade magmuskler?

Är det sant att det är kört att träna ihop magmusklerna efter graviditet? Läste precis i en annan tråd att det INTE går.
    Testa TUPLER. Fungerat för minabekanta iaf.

8km löpning, samt mental tränin = lekland...
  • MissKaos
    LunaTone skrev 2012-07-24 16:02:18 följande:
    Hej alla duktiga :)
    Jag har precis dragit igång träningen igen genom att använda mig av ett program jag fått av sjukgymnasten samt genom att promenera. Jag är en flitig läsare av den här tråden, men skriver aldrig något i forum eller så, men nu tänkte jag att det kanske kunde vara bra för att bli lite extra peppad.

Nu i september tänkte jag köpa kort på actic och dra igång där, men börja lugnt (2-3 ggr/vecka) för att inte göra mitt vanliga misstag att vara taggad i början, träna för mycket och tröttna för fort. Denna gången vill jag att det ska hålla i sig. Jag pluggar till hälsopedagog och är väldigt intresserad av hälsa, kost och träning, men träningen är det sådär med.

Har ni några förslag på hur jag ska kunna lyckas denna gången? Jag tror att jag behöver tydliga mål, men jag tycker att det är svårt att komma på. Jag är  inte överviktig så jag kan inte ha det som mål. Kanske en minskad fettprocent och mer muskler? Jag tar gärna emot förslag på strategier för att orka pallra mig iväg och inte falla för lockelsen att använda dålig ursäkter också. Jag har tänk på att verkligen planera in träningen i schemat och lite annat, men jag tar jättegärna emot pepp och förslag om ni vill försöka :)
    Att löpa ett lopp?
    Kunna stå i plankan en viss tid
    Klara en viss vikt på ngn övning
    Minska i fett% etc etc

8,5km + 40min gym -intensiv styrketräning
  • MissKaos
    MissMe83 skrev 2012-07-25 18:29:35 följande:
    Jag unnar mig alldeles för mycket för att jag känner mig duktig. kläder är min stora last, hittar alltid något bytt jag behöver och nu när jag är smal igen sitter ju allt så snyggt. Så mitt klädkonto är ständigt tomt
    Jag med! Köpa kläder är kul

15 km löpt i värmen. Mot sjön!
  • MissKaos
    Maria1982 skrev 2012-07-26 08:25:16 följande:
    En av kassabiträdena trodde att det skulle bli "vobbligt" och balansnässigt svårt att springa i sånna, men att de va bra vid just gång för de stärker upp alla småmuskler.
    Det andra biträdet vräkte lite käckt ur sig att de har bra löparskor också och sen antog hon en rödare färg i ansiktet
    Så det vart inga direkta klockrena svar
    Det är inte löpskor. Det är gåskor.
    Man pratar ju mer om tå-häl dropp etc när det gäller löpskor. Du behöver helt annan dämpning etc.

Är fö sugen på löpsolbrillor samt ett par skor med mindre tå-häldropp -alt barfotaskor. Fast vet itne om min rygg fixar barfota men mindre tåhäldropp iaf.  Har ju inga löpskor *hrm*
    Även sugen på en camelback. Den minsta.

*vill vinna på lotto*
  • MissKaos
    MissMe83 skrev 2012-07-27 19:19:40 följande:
    I morgon bitti tidigt (04.30) åker vi till Spanien. Motions simning i poolen 30 min varje morgon är inbokat (dubbelkollat med doktorn, det va ok)
    Och slutet av veckan en joggning tur på stranden kombination flex pass total tid 1 timme 30 min ( det får jag åxå) så inga semester kg ska smyga sig på denna kropp
    Ha det gott så länge, hoppas solen lyser på er med.
    LITE semkilon hör ju nästan till. Det är fint att bygga muskler på sen

Här blev det 45min spinning intervall idag. En av mina deltagare sa att det var det hårdaste passet han hade kört i den salen. Hoppas dom vågar ta tbx mig, och JA det var ett sju-htes pass om man vill upp i puls i intervallerna. Lite styrka blev det med. Körde 3 övningar, växlar mellan utan att vila. Två såna bicepc/triceps/exel kombos. Frivändningar. Hantelrodd -enarms. Sen blev det en kettelbell och 1 set utfall, 1 set knäböj på steplåda (med kettelbellen ändå upp i topp från låg nivå sas) och 90grader. Efter passet några kameler och några kålmaskar -dagmaskar snarare när man bara började bli SLUT: samt planka 1min och sidoplanka. Och några ryggövningar. Liggapå golvet  lyfta fötter och armar ni vet några varainater på den.

Tror ngn jag kommer känna av dett imorgon? Törstig är jag iaf!!
  • MissKaos
    Wilowa skrev 2012-07-27 18:04:30 följande:
    Det var nån som efterfrågade övningar som ger träningsvärk för ett tag sedan, tror det var Misskaos, detta kasnke kan vara nåt.

" target="_blank">

Ja, det där är bra övningar! Känner igen en del av dom, tuffa som f-n. Den där huvedstående kör man ju en variant av i yogan.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!