Inlägg från: Illusion |Visa alla inlägg
  • Illusion

Träningsnördar - här samlas vi!

Studentpappa skrev 2014-12-15 20:38:14 följande:

7 km ikväll, spännande när det är halt och mörkt. Skrattande Kändes dock väldigt lätt trots att det var hårt för benen igår, men jag sprang rätt sakta 6:23 min/km. Men känslan i kroppen är stark! Ska köra ett tungt benpass på gymmet snart, tror ett pb ligger inom räckhåll.

Jag kör på dubbar! 
  • Illusion

Jag har ont i lårmuskeln. Har haft det i 2 veckor nu. Så trist. Vill ju kunna köra fullt ut. Men det är bara att lyssna på kroppen. :)

• Illusion
    Studentpappa skrev 2014-12-16 06:07:33 följande:
    Jag gillar att leva farligt :-P
    Haha, jag kör t.o.m med reflexväst. Känner mig gammal? :)
  • Illusion
    Wilowa skrev 2014-12-17 17:14:03 följande:
    Ja jag, som kör barn till och ifrån träningar på kvällarna, är glad över att jag inte kört på nån av alla de som är ute utan reflex. Det är väl en på tjugo som har reflexer så de syns ordentligt.

Alltså de senaste veckorna har varit hemska, jag har vare sig orkat eller hunnit träna alls. Det känns i hela kroppen och jag sover uselt. Idag vabbade jag halva dagen idag, så nu ska jag röja upp i huset och sedan hoppas jag kunna träna lite. December är jobbigt i vanliga fall och en massa extra jobb på det...jag spyr påt även om HLR-utbildningen var bra och allt annat måste göras.
    Visst jobbar du inom förskolan? 

Hoppas det lugnar ned sig och att du får julledighet och träning på det. :) 
  • Illusion
    Angeliyn skrev 2014-12-17 19:56:24 följande:

Hej. Jag har hört att man inte ska träna för mycket eftersom kroppen behöver vila. Min fråga är alltså hur vet man att man tränar för mycket/ofta?

Högintensiv träning skulle jag vilja påstå är mindre bra varje dag, dvs. där du maxar din puls. Det beror på vad som är träning för dig. Träna olika muskelgrupper är ett bra knep om man vill träna varje dag. 
  • Illusion
    Wilowa skrev 2014-12-17 18:54:29 följande:
    Ja jag är förskollärare. Några timmars övertid är inte hela världen egentligen, men  vi är så lågt bemannade så det känns som jag jobbar för två hela tiden.

Jo jag jobbar tre dagar till, sedan är jag ledig i nästan två veckor och det ska bli underbart! Kommer du ihåg nåt mer om mig så har du säkert listat ut att det blir en hel del skidåkning under jul med.
    Förutom arbetsbelastningen så låter det toppen! 
  • Illusion

Tänkte köra smaksatt kvarg istället för godis. Det måste väl vara ett okej godis (?).

• Illusion
    Studentpappa skrev 2014-12-27 17:52:18 följande:
    Det är mycket socker i smaksatt kvarg och inget bra mellanmål. Köp vanlig om du måste äta något och smaksätt det med bär. Eller ät morötter eller något istället.
    Jag vet. :) Men jag tänkte det som ett sätt att byta ut godiset på en fredag t.ex. Jag äter ju inte godis till mellanmål. ;) 
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!