Träningsnördar - här samlas vi!
Pass 111
Wod på boxen, gick på ganska hårt men känns bra än. Naprapat på onsdag!
Pass 111
Wod på boxen, gick på ganska hårt men känns bra än. Naprapat på onsdag!
Har gjort några pass sen sist är nog 114 idag.
Nytt 5RM i strikta pullups +20 kg, var grymt nära att fixa en med +32kg men hade några cm kvar att få hakan över stången.
Pass 115
Vågar nästan säga att jag är tillbaka från ryggskottet. Böj ikväll, iofs ganska lätta 6x2 80 kg men det kändes lätt också, och ingen smärta. Assault bike och ttb som avslut.
Igår gjorde jag över 30 marklyft på 100 kg utan smärta, också lätt men ändå. Det var i en lång wod och det hade sänkt mig för tre veckor sedan.
Wow.... jag stretar vidare med mina 2-3 repetitioner... men nu har jag lärt mig kipp och då kan jag några fler.
Följer ett program på insta där det är bra övningar för vidare progression så hoppas på att klara fler om ett par månader!
Idag har jag jobbat med ringdips och pullups. Ingen direkt svettig träning men kändes nyttig. Måndagar är mobilitets/gymnastik dagen i vår box.
Butterfly är tydligen otroligt slitsamt för lederna och min tränare säger att tom de som tävlar internationellt bara använder det för tävling. Vi får inte ens prova innan vi kan 15 fina med kipping. Jag gjorde det av misstag eftersom jag inte är stark nog och fick en rejäl lektion så att säga...
Juckade....?
Jag har vilodag i dag, igår så tränade jag en wod med mycket kärnmuskulatur och div KB, bl.a. Clean och pushpress. Jag får alltid blåmärken på armarna av de satans kulorna så idag är jag öm. Ska bara ta mina 22 push-ups(22 days/22 veterans) och lite biceps curls till mina pullups. Skam den som ger sig....
116 gym när jag var på konferens tis-ons. 117 böj 3x3 90 kg, mark 5x3 120 kg avslutade med intervaller assault bike 12 min 2 min "On" 2 min lugnt.
Nytt golv i hemgymmet så nu är det grymt bra, behöver mer vikter bara.
118
En dag i backen på downhill-cykel, gick bra att cykla idag. Vågade hoppa och droppa rätt stort. Blev en vådlig vurpa också men det gick bra, lite blåslagen bara.
Pass 119
Böj, hspu och pullups.