Inlägg från: Studentpappa |Visa alla inlägg
  • Studentpappa

Träningsnördar - här samlas vi!

Pass 111

Wod på boxen, gick på ganska hårt men känns bra än. Naprapat på onsdag!

Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Studentpappa

Har gjort några pass sen sist är nog 114 idag.

Nytt 5RM i strikta pullups +20 kg, var grymt nära att fixa en med +32kg men hade några cm kvar att få hakan över stången.

• Studentpappa

Pass 115

Vågar nästan säga att jag är tillbaka från ryggskottet. Böj ikväll, iofs ganska lätta 6x2 80 kg men det kändes lätt också, och ingen smärta. Assault bike och ttb som avslut.

Igår gjorde jag över 30 marklyft på 100 kg utan smärta, också lätt men ändå. Det var i en lång wod och det hade sänkt mig för tre veckor sedan.

• Studentpappa
    Margaux skrev 2016-10-10 20:33:12 följande:

Wow.... jag stretar vidare med mina 2-3 repetitioner... men nu har jag lärt mig kipp och då kan jag några fler.

Följer ett program på insta där det är bra övningar för vidare progression så hoppas på att klara fler om ett par månader!

Idag har jag jobbat med ringdips och pullups. Ingen direkt svettig träning men kändes nyttig. Måndagar är mobilitets/gymnastik dagen i vår box.

Det är ju bra, pullups är ju svårt som tjej har jag förstått. Det är inte så många hos oss som fixar det utan hjälp. även om dom är starka på mycket annat.

Det är vår kruttant på 45+ då, som får en annan att se löjlig ut, hon kör butterfly så det smäller om det. Men hon är rent allmänt omänskligt bra på det mesta.
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2016-10-11 13:38:56 följande:

Butterfly är tydligen otroligt slitsamt för lederna och min tränare säger att tom de som tävlar internationellt bara använder det för tävling. Vi får inte ens prova innan vi kan 15 fina med kipping. Jag gjorde det av misstag eftersom jag inte är stark nog och fick en rejäl lektion så att säga...

Så kan det säkert vara, jag kan inte och har aldrig lagt tid på att lära mig. Jag gör någon hemkokad halvvariant när det ska gå fort, men annars har jag bara strikta och viktade i mitt program.

Jag har haft upplägget nu sen i somras med strikta 3,3,3,3,3+ där man maxar ut på sista. När du klarar 8 eller fler i sista höjer du vikten eller minskar ditt hjälpmedel beroende på din status. Det har gett mig bra utveckling.
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2016-10-12 10:19:44 följande:
    Mitt problem är att jag inte verkar bli bättre... i det sista har jag fått hjälp med två reps varje 30 sek/minut i 10 min och då känner jag att jag blir superstel dagen efter så det hjälper nog... men annars kan jag 3-4 chins och 2 pull-ups. Verkar liksom inte kunna ackumulera flera.
    Kanske det hjälper med de styrkeövningar som jag börjat med nu. Jag kan inte använda gummiband eftersom jag är starkast på toppen så det blir poänglöst. Jag behöver jobba mest med botten.
    Okej, ja det har jag nog aldrig funderat över. Jag har nog alltid fixat en pullup utan större problem så det är bara mängdträning och extra vikt jag behövt lägga till.

Stod och kollade igår kväll när dottern var på gymnastik på ett pass på en box som öppnat i stan och där var det antingen ett senior eller nybörjarpass, eller så tränar dom något annat än Crossfit. För nivån var otroligt låg, verkligen alla såg ut som de aldrig tränat tidigare (inte ens bodypump). Men de hängde och juckade i bottenläget eller hur man ska förklara det, de kom förmodligen inte högre och behöver ju börja någonstans såklart, men det kanske är en idé att ligga och nöta i de nedersta 10 cm eller liknande av rörelsen och addera vikt där?
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2016-10-13 19:05:15 följande:

Juckade....?

Jag har vilodag i dag, igår så tränade jag en wod med mycket kärnmuskulatur och div KB, bl.a. Clean och pushpress. Jag får alltid blåmärken på armarna av de satans kulorna så idag är jag öm. Ska bara ta mina 22 push-ups(22 days/22 veterans) och lite biceps curls till mina pullups. Skam den som ger sig....

Bästa liknelse jag kom på, dom drog upp sig några cm från bottenläget sen ner igen och repeat.
  • Studentpappa

116 gym när jag var på konferens tis-ons. 117 böj 3x3 90 kg, mark 5x3 120 kg avslutade med intervaller assault bike 12 min 2 min "On" 2 min lugnt.

Nytt golv i hemgymmet så nu är det grymt bra, behöver mer vikter bara.

• Studentpappa

118

En dag i backen på downhill-cykel, gick bra att cykla idag. Vågade hoppa och droppa rätt stort. Blev en vådlig vurpa också men det gick bra, lite blåslagen bara.

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!