Inlägg från: Primrose |Visa alla inlägg
  • Primrose

Träningsnördar - här samlas vi!

Jag har ätit utan "godsaker" och annat onödigt den här veckan och det känns alldeles utmärkt. Kläderna spänner inte lika mycket heller. Men nu sjutton tänker jag "relaxa" eller "unna mig" i första taget och inte ge mig tills jag är nere på min normalvikt igen. Jag har satt tre månader att nå dit - lagom till min födelsedag i december. När kroppen väl är tillbaka där den har varit så länge tidigare så kanske den börjar fatta vad som gäller. INGEN mer våg som visar på vikt som börjar på 7!!

Hur har det gått för dig Godisråtta.

Förkylningsresterna ligger och lurar litet. Men i morgon tänkte jag gå till gymmet på kvällen. Två ynka pass den här veckan - men bättre än inget.

• Primrose

Vi åt egenplockade kantareller och tagliatelle till middag. Mums!

Skulle ha åkt till stugan - men maken var febrig så vi stannade hemma. Hade tänkt att plocka en massa blåbär och ta hem - men tji med det. Sonen och jag var på Skansen med vänner i stället och hade det kul. Strålande väder var det också! I morgon ska lillpojken få gå på bio för första gången.

• Primrose
    MissKaos skrev 2011-09-24 22:34:29 följande:
    Det GÅR jag gick ju från ca 73 till min trivselvikt på knappt 58... tog ca 6 månader. MEN jag har nu gått upp vågen stoppade farligt nära 59 imorse. Kan få bli 14 dagars lidande snart. Eller tom 1 månad. Fast nu blir det ju en löpvecka, det brukar med bita ifrån bra! Jag ser inte fram emot vintern när man inte kan cykla t jobbet längre. Gissar att jag gör åt ca 200kcal/dag där. 5 dagar vecka ger ju det faktiskt en Hel Chokladkaka  i energi räknat. Blir man bara arg nog på kroppen så fattar den! GE den!
    Jo, jag får hoppas att det kommer att funka. Jag måste understryka att min kropp alltså beter sig väldigt annorlunda än tidigare och att jag ALDRIG, innan jag blev gravid med sonen vid 43 års ålder, hade vägt över 64 kilo - oavsett hur mycket eller litet jag tränade eller åt. Tyvärr kan jag inte träna som tidigare och löpträning (som ju är fantastiskt för fettförbränning) är helt uteslutet.

När jag var 27 år hade jag rökt i 15 (!) år, åt choklad osv. varje dag, tränade mycket sporadiskt (även om jag rörde mig mycket), var inte överviktig (även om jag började känna mig rejält osund). Då bestämde jag mig, en vacker natt, för att sluta röka. Och för att inte gå upp i vikt gick jag, för första gången i mitt liv, på något slags diet där jag betonade grönsaker, frukt och protein och låg litet mer låg med bröd, pasta etc. Och absolut inte några "godsaker". Jag började också gå på ett gym regelbundet och körde träning hemma framför TV:n (de hade små träningspass på en kanal som hette Lifestyle ). Det tog inte många månader för mig att komma i en helt annan form än tidigare kan man ju lugnt säga! Och jag åt inte EN godsak på ett år. När jag började gå på gymmet så använde jag ett klippkort jag hade fått i present och som hade legat i min plånbok i ett par år! Jag tror att det var 15gg på kortet och när jag började använde det så tänkte jag att HUR lång tid kommer det inte att ta att använda upp det här!

När jag var 35 år utbildade jag mig inom fitness (det var en klassinstruktör som kom fram till mig efter ett pass och undrade om jag inte hade funderat på att själv köra klasser). Och så jobbade jag med det i sex år! Högutbildad akademiker som jag är. Doktorsavhandlingen blev aldrig klar - men vältränad blev jag och roligt var det!
  • Primrose

Sitter uppe och "ugglar" litet. Sonen hade ganska hög feber nu under natten - så det blev till att ta tempen, ge alvedon osv. och då blev jag litet "vaken" i huvudet och kunde inte sova. Somnade vid nattningen av sonen vid 21.00 - så jag hade ändå sovit ett tag, när jag gick upp. Har tagit ett fotbad, druckit en kopp grönt té och läst litet.
    Nu blir det spikmattan. Sedan sängen igen. Sonen får ju lov att vara hemma i morgon pga febern - förhoppningsvis kan vi sova litet längre än vanligt.

Var på gymmet i går kväll och körde litet styrka i 40 minuter. Det kändes bra.

Jennnyn skrev 2011-09-26 00:34:44 följande:
    Hej tjejer! Hoppas ni haft en bra helg. Det har jag Däremot har det inte blivit så mycket träning av, men jag har hittat på en massa annat och träffat nära och kära. I fredags körde jag ett ordentligt ridpass, då jag red för instruktör. Jäklar vad mina ben fick jobba!! Folk som tror att man bara sitter och åker med när man rider borde testa ett ordentligt ridpass, så kommer de ändra sin uppfattning om den saken Träningsvärken har alltså gjort mig påmind om att jag faktiskt tränat, trots att jag inte varit på gymmet sedan i torsdags.
    Att ridning är tuff träning trodde jag inte att någon inte vet!
  • Primrose
    Frukostflingan skrev 2011-09-26 06:40:22 följande:
    Jag har haft en kanonbra helg. Igår återupptog jag löpningen efter 2 månaders frånvaro på grund av graviditet och missfall. Lugn jogg på dryga 5 km. Inga problem alls. Och så lite styrka efteråt.
    Det låter bra! Skönt för kroppen att få komma igång igen.
  • Primrose
    Mollly skrev 2011-09-26 19:58:30 följande:
    Halsen blir bara värre och värre nu. VILL INTE. Jag vill kunna träna.Men men det får gå.
    Usch, vad trist!

Själv kom jag iväg till gymmet på kvällen och körde 30 min på x-trainern. Det var skönt, efter att ha varit inomhus hela dagen med sonen, som hade 40 graders feber på e m. Men nu är jag SÅ sömnig och jag ville titta på Waking the Dead/Mördare okänd - som är min favoritdeckare, sedan jag bodde i England. Den börjar 00.15. Men sonen är, självklart, hemma i morgon med (och därmed jag också), så litet sovmorgon blir det troligen i alla fall. Om jag nu bara kan hålla ögonen öppna.

Byxorna sitter ytterligare litet lösare i dag - vilket känns skönt. Men magen är väldigt "bubblig"!
    Tullemi skrev 2011-09-26 20:09:07 följande:
    Imorgon är det dax för lite helkropp styrka igen Men just nu äter jag Lindt-choklad och tänker på Thailand. Vi funderar på att åka tillbaka, trots att vi bestämt oss för att inte åka denna vinter . Det är så svårt att låta bli, att inte ha en resa att se fram emot känns trist...så vem vet ?
    Skönt att ha något att drömma om inför vintern. Jag kan inte fatta att det är jul om tre månader!
  • Primrose
    Frukostflingan skrev 2011-09-27 09:44:21 följande:

Fast jag äter bra mat över lag. Det är mest sötsakerna som slinker ner mellan som är problemet :)

Sådan är jag också. Men du har precis kommit igen från något jobbigt, så att du har börjat träna är en bedrift i sig. Sedan kan du säkert stå emot godissuget igen.

September i år ser ut att bli en riktigt lugn och trevlig månad - i backspegeln. Förra året var det annorlunda, jag blev helt slut av allt som hände, fysiskt och mentalt.

MissKaos: Det låter som en superhärlig träningsplan och bra början på 2012:

Själv, om jag fick välja, skulle jag inte tacka nej till en semester i Karibien. Gärna Aruba.Drömmer
    Annars är jag svag för att turista i storstäder - jag älskar utbudet och pulsen.
    Mollly skrev 2011-09-27 08:26:17 följande:
    Men något som känns helt jäkla underbart, är känslan av att verkligen känna att man blivit smalare kring midjan. Jag känner det jätte tydligt. UNDERBART. Nu vill jag bli frisk så jag kan fortsätta jobba på mitt mål Skrattande Men lite planka ska jag köra iaf idagSkrattande
    Vad härligt!!
  • Primrose
    Tullemi skrev 2011-09-27 11:38:53 följande:
    Primrose: vi älskar också storstäder . Vi har New York på önskelistan, men vi får vänta tills barnen blivit lite äldree för då kanske det är enklare att lämna dem hemma (med barnvakt så klart ) en långhelg. Vill inte åka till NY med barn Tungan ute
    Vi  kommer att åka till New York - när vi väl gör det - med barn. Varför inte! Flygresan är väl, i så fall, det värsta.
    Men den är ju inte precis kort till Thailand.Drömmer

Sonen har, hittills, varit i Paris och Wien - och det har gått alldeles utmärkt. Det bästa är dock att bo på lägenhetshotell. Ett litet hotellrum i Paris kan bli litet jobbigt. Nästa gång blir det London eller Rom, tror jag. Men just nu tillåter inte ekonomin några resor.
  • Primrose
    Mollly skrev 2011-09-27 14:12:40 följande:
    Vi funderar på att åka till Nice på bröllopsresa, jag hoppas det kommer fungera bra med dottern. Tror även vi kommer ta en tripp till Disney landSkrattande
    Härligt! Vi åkte till Frankrike på vår bröllpsresa, för sex år sedan. Först till La Rochelle, på Atlantkusten, och sedan till Nice. Toppen var det! Jag hade inte varit i Nice på över 20 år då, så det var ett kärt återseende. Vi bodde på ett hotell som hette Le Grimaldi, mysigt, hög kvalitet på rummet och med trevlig personal. Jag skrev i mina bokningar att vi var på bröllopsresa och på Le Grimaldi fick vi en  riktigt bra champagne som väntade på oss på rummet. Skål
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!