Inlägg från: Wilowa |Visa alla inlägg
  • Wilowa

Träningsnördar - här samlas vi!

K grrl skrev 2014-11-08 13:02:08 följande:

Här är det fortfarande vila som gäller. Avslutade antibiotikan igår, så kanske jag kan börja om om en vecka eller två? *hoppas*

Håller tummarna! Segt elände du dragit på dig!

Jag håller på och tränar nu...fördelen med att träna hemma är att man kan fippla på datorn lite i de tråkiga pauserna.
  • Wilowa

Köpte mig ett skönt tortyrredskap idag...en sådan där pinne som man kan massera tripperpunkter på ryggen med. Jag kan säga att på mig som är stel som en pinne i ryggen så gör det ont, skönt ont.

• Wilowa
    MissKaos skrev 2014-11-09 11:52:15 följande:

Sömn! Bebisen har öroninflammation. Stackarn. Symd om oss med som inte får sova..

Stackars liten! Gråter

Ja sömn är viktig! Min äldsta vaknade 2-5 gånger varje natt i tre år, man var inte värst tuff då. Det visade sig att vi hade rätt, lillkillen hade astma. Vid det laget var skadan redan skedd och jag var bränd i kanten.
  • Wilowa
    Studentpappa skrev 2014-11-09 12:31:21 följande:

Idag var det rena rama kriget.

EMOTM (every minute on the minute)

3 marklyft 100 kg 8 pushup med handrelease minut 1
    4 marklyft 7 PU minut 2
    5 marklyft 6 PU minut 3
    osv till 10 mark och 1 PU 

Sen var uppvärmningen klar och det var dags att bita i.

Filthy fifty

50 wallballs
    50 situps
    50 airsquats
    50 kbswing 18kg
    50 boxjump 50-60 cm
    50 burpees
    50 push press 25 kg
    50 ballslam 9 kg
    50 utfall
    150 singelhopp egentligen 50 dubbelhopp men jag kan bara ett i taget..

Timecap 30 min jag var klar på 25. 

Jag är utan att överdriva helt förstörd, var redan helt förstörd sen tidigare (jag som sa att jag blivit immun mot träningsvärk).

Var det inte du som också sa att du bara får träningsvärk när du har nåt i kroppen? Kanske läge för vila eller lättare träning?

Jag är inte den som brukar gnälla på vädret, men nu är det tungt! Hela kroppen jublar när solen försöker bryta sig igenom molntäcket. Jag är ute så mycket i mitt jobb så jag brukar inte reagera på denna mörka tid. Fast nu har till och med jag fått nog och då undrar jag hur alla som inte är ute så mycket mår...
  • Wilowa
    Studentpappa skrev 2014-11-09 17:34:31 följande:
    Jepp, jag är nog skyldig till att ha påstått det också Det stämmer oftast, nu har jag precis vilat i ca en vecka och jag gick nog helt enkelt ut för hårt efter det. 

Men efter ett barnkalas på em så känns det som det finns hopp igen, jag får väl antagligen revidera den känslan imorgon bitti när jag ska ur sängen men det får jag ta då. 

Vilar imorgon sen kanske lätt löpning tisdag, sen vila onsdag då ska jag på en dagsresa med jobbet och har inget val. Sen Crossfit torsdag. Har ätit som en häst idag och ska se till att trycka i mig rejält med mat under veckan, skönt med vinter så man kan vara fet!
    Haha! Det där med att vara smal på sommaren har jag gett upp. Det räcker med att värmen går över 20 grader så går jag upp två kilo. Jag samlar vatten direkt då.

Körde du ett träningspass med barnen?

Jag får nog ofrivillig vila imorgon, har möte efter jobbet imorgon. Finns väl inget så värdelös som personalmöten efter hel dag i barngrupp...åtta timmars barnkalas.
  • Wilowa

Jag är inte överviktig, men tråkigt när man samlar på sig två kilo vätska så fort som det blir varmt på sommaren. Därför har jag gett upp detta med att vara smal på sommaren.

• Wilowa

Gått in i del två av Olgas träningsprogram...fast jag gör det lite på mitt sätt. Jag vill inte lyfta så tungt, så jag gör fler repetitioner istället och så hinner jag inte träna riktigt så ofta, även om jag försöker. Det är möten, föreläsningar och utvecklingssamtal både på jobbet och privat just nu plus allt med barnens träningar. Kan nån lägga till några timmar på dygnet så får jag nog till det.

Dessutom, denna höst går väl till historien som den gråaste och tråkigaste? Jag brukar inte påverkas så mycket av vädret, eftersom jag är ute så mycket på jobbet...men nu är det tufft! Fast det är väl bara att bita ihop och se glad ut, även om jag snart spyr på sandiga galonkläder! Kräks

Vill ha Solig

• Wilowa

Jag är ganska stolt över att jag tränade igår trots att jag slutade sent och var helt slut när jag kom hem. Solig jag har förvånansvärt lite träningsvärk, trots att jag ökat på ganska bra nu.

• Wilowa
    Studentpappa skrev 2014-11-23 18:50:28 följande:

Har vilat sen i tisdags, har något skit i kroppen som inte försvinner. Tog en powerwalk ikväll bara för att få röra lite på mig. Skönt att komma ut även fast det känns tramsigt att promenera.

Veckan kommer suga träningsmässigt, då jag antagligen inte kommer hinna med det även om jag skulle känna mig pigg. Jobbresa mån-tis och kommer inte ha någon tid för träning. Sambon borta med sitt jobb ons-tors. Så på fredag kanske jag kan köra hårt.....

Samma här...trist som bara den, men förhoppningsvis så får jag en fin kompensation på fredag.

Jag har visserligen inte varit sjuk själv, bara väldigt sliten. Sonen däremot hade ont i halsen över en vecka innan det gav sig.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!