• Vårtur2010

Någon som har provat zonterapi elr akupunktur inför IVF och lyckats?

Gick på zonterapi hos en som gör både det, akupunktur och akupressur. Han säger att det sätter igång kroppen på samma sätt det är bara olika sätt att få igång alla flöden på. Han jag gick hos tog 500,-/gång. kroppen reagerade positivt på behandlingen och det märktes stor skillnad redan andra gången, gick totalt 5 ggr. Gick inför ett FET som inte blev av men gjorde ET ca 1 månad efter sista behandlingen och det har gått bra än så länge är i v 9. Har iofs blivit gravid på flera försök men detta är längsta tiden med ett levande foster Skrattande.. vet inte om det har med zonterapin att göra eller ej men det har t ex gjort gott för min migrän och spänningsvärk så om det påverkar fertiliteten också så är det helt klart bonus.. Viktigt att må bra i kropp och själ.

Bor inte i Gbg utan södra Halland..

• Vårtur2010
    Colourful skrev 2011-08-01 12:55:43 följande:
    Vårtur2010: jag bor också i södra Halland. :) Var gick du? Ska göra mitt första IVF snart, börjar spraya i morgon. Men om det inte skulle funka så vore det absolut något att prova på.

Har gått hos Stefan Bokström i Halmstad, vet att han har och har haft många med fert problem. Tycker han är trevlig, har studerat i omgångar i Kina osv. Det jag tyckte var så bra är att han gör allt, själv är jag rädd för nålar och hade stålsatt mig inför akupunktur eftersom alla sa att det är bäst. Efter samtal med honom så förklarade han att det spelar ingen roll vad man väljer, kroppen aktiveras ändå. Det kändes bra att gå hos honom och om jag passerar v 12 och allt går bra så kommer jag gå tillbaka till honom under graviditeten bara för att få lite extra genomströmning i kroppen. Fram till v 12 vill han inte göra det och inget efter ET/FET heller, sen pratade han om att det är ytterliggare en period under graviditeten som man inte ska göra akupunktur el liknande men det är ett senare problem och det har han koll på.
    Kan verkligen rekommendera honom om det inte lyckas för er, kan kanske vara bra för dig att veta att du ska köra igång så fort som möjligt om detta försöket misslyckas. Räkna med att du får gå ungefär 1 gång/vecka men eftersom hela mitt allmäntillstånd förbättrades så slapp jag en hel del bivärkningar av hormonbehandlingen och mådde mycket bättre sista gången än de andra..
    Lycka till med ert försök
  • Vårtur2010

precis som vissa av er skriver, man kan inte veta om det är behandlingen som hjälper en eller ej. Däremot så tror jag att om man mår bra så är chanserna större, sen kan ju hjärnan spela en spratt och om det är så att jag tror tillräckligt mycket på något så fungerar det som med placebo(lite dålig jämförelse kanske)

Det jag försöker säga är att det är viktigt att må bra, hur man sen gör för att må bra kanske inte spelar så stor roll. Själv tror jag på de alternativa behandlingarna, detta är gamla och välbeprövade metoder som funnits långt mycket längre en den västerländska medicinen med tabletter och knivar osv.

Ja, jag tror att vilken typ av behandling som helst zonterapi, akupunktur och akupressur fungerar bra det var ju anledningen till att jag gick till honom. Hade jag ringt och frågat en som t ex bara håller på med zonterapi så hade jag inte litat på svaret, nu kunde jag säga att jag är rädd för nålar men om det är bättre än zonterapi så kör vi med det ändå..

Tror det är viktigt att försöka skämma bort sig själv lite, alla mediciner, undersökningar och behandlingar frestar på både på kropp och själ och det är viktigt att må bra för att orka med allt när man håller på med ivf.

Majsanna: usch så jobbigt, gjorde ni några kontroller innan RUL förutom VUL som jag utgår ifrån att ni gjorde runt v 8?? Är också orolig för allt som kan gå fel. Första IVF så tänkte man att allt var ok bara man blev gravid, efter hand har man lärt sig mer och mer om allt som kan gå åt skogen längst med vägen Hjärta

Tack för lyckönskningarna, ska på vul på torsdag och hoppas att jag får se den lilla rackaren och att den växt till sig sen sist.

Lycka till allihopa!

Svar på tråden Någon som har provat zonterapi elr akupunktur inför IVF och lyckats?