Inlägg från: Lindreas |Visa alla inlägg
  • Lindreas

Män i amningsrum?

Alltså, amningsrum är väl ändå inte till för att man ska flasha tuttarna utan risk att en man ska råka se dem? De är väl till för att man ska kunna ge sitt barn mat i lugn och ro, att kunna sitta ner bekvämt och någorlunda ur vägen? Vad fan, ts, ta tjejtoan nästa gång.

• Lindreas

Jag är absolut ingen amningsmotståndare! Men det jag menar är att det är jävligt dumt att det heter just amningsrum, eftersom de är lika mycket till för mammor som flaskmatar sina barn. Eller ska de inte få kunna gå undan och mata i lugn och ro? Tycker det känns väldigt inskränkt att bli förvånad över att en pappa behöver komma in och ge sitt barn mat, satt det någon förbudsskylt på dörren?

• Lindreas
    Liten men naggande skrev 2011-08-18 04:01:06 följande:
    nk:s rum har ingen micro men jag förstår vilken typ av amningsrum ni menar (de som är lite mer av typen familjerum såsom Åhléns city har.

jag är på inga sätt superblyg men när det finns ett rum som är som detta med så starkt fokus på lugn o ro o amning och när det finns ett annat rum brevid där män (o andra) kan gå in o byta på sina barn då tycker jag att de i första hand borde använda det.

men men detta är inget stort problem för mig ( i-landsproblem) jag bara reagerade på att män ens kunde få för sig att gå in just där.

i mitt fall kanske de förstärks av att min tjej är inne i en period där hon inte bara suger tag o lugnt ammar tills hon är nöjd.nej hon böka o släpper supermkt så man sitter ofrånkomligen med bröstet bart vare sig man vill eller inte..

men menar ni på allvar att man borde gå in o amma på en toalett ( ofräscht) ?eller som ngn föreslog stanna hemma..men det verkar ju alla som är motståndare till offentlig amning ändå tycka att man ska... trodde det var själva poängen med att amningsrum fanns (när de är av sån karaktär som nk's o inte är ett allmänt hängrum för barnfamiljer..

damned if you do damned if you don't...(ren reflektion allmänt om offentlig amning)
    Om man är rädd att visa lite bröst när man ammar så är det ganska smidigt att lägga upp en sjal över axeln, då får också bebisen lugn och ro. Tycker du har hakat upp dig på att det står "amning" på dörren, inte vad syftet med rummet är. Skulle jag, som flaskmatade min bebis, inte ha rätt att gå in där då? Han och jag behövde också lugn och ro när det var matdags, det sitter inte i tuttarna.
  • Lindreas
    pusselbitar skrev 2011-08-18 09:12:05 följande:
    Jag tänker att ett amningsrum är till för föräldrar med små barn som behöver lugn och ro, för föräldrar som vill ge sina barn mat i lugn och ro. Om det så är bröstet eller flaskan spelar inte så stor roll.

Jag kan förstå din känsla av att vilja vara ifred när du ammar. Men Jag tror inte att man kan stänga ute folk ur ett amningsrum för att personen i fråga har snopp. Han var en föräldrar med ett barn som troligtvis var i behov av rummet. Kanske flaskmatades barnet?

Jag tror inte att någon som är i ett amningsrum ser det som en möjlighet att spana på tuttar. Jag som är flata har då aldrig sett vare sig amningsrum, omklädningsrum på gymmet eller något annat ställe där viss nakenhet förekommer som en chans att spana på bröst i hemlighet. Borde jag portas från amninsrummen? ;) ska bögar ges tillträde då som bevisligen inte alls är tutt-intresserade?
    Du borde verkligen inte få vara i amningsrum om du är flata!!! Det måste du ju förstå själv, tänk om du får se en tutte och blir tänd och..!

Klokt inlägg! Vari ligger faran med att en man kommer in?
  • Lindreas
    pusselbitar skrev 2011-08-18 10:29:43 följande:
    Jo, jag anade att det var så ... en tutte sen är det kört ... Min fru blir galen varje gång jag kommer hem och kräver sex på direkten pga ett litet nipslip i amingsrummen ...

Nej men helt ärligt så förstår jag att det kan kännas obekvämt att amma inför folk, jag ville inte ens amma inför min mamma. Men jag tror att det blir skevt när man ska börja göra såna här skillnader. Såna här rum borde rimligtvis finnas till i första hand för att barnen ska få en lugn stund, med mamma eller pappa är inte det viktiga. Män är inga djur som tappar fattningen för att de ser ett bröst. De flesta vuxna människor är på det klara med att barn får mat från sin mammas bröst, det är ingen stor grej. Ingen går in för att glo allt vad de kan utan de gör sin grej medan den ammande mamman gör sin grej.
    Din fru måste ju verkligen anse att du är sjukt otrogen varenda gång du sticker in näsan i ett amningsrum. Och det tycker jag också!

Det är absolut okej att tycka det är obekvämt att amma inför främmande människor, men jag tycker ju att det är lika obekvämt framför en kvinna som inför en man. Nästan värre med kvinnor förresten, för de kommer ofta med "goda råd"...
Svar på tråden Män i amningsrum?