Liten men naggande skrev 2011-08-18 04:01:06 följande:
nk:s rum har ingen micro men jag förstår vilken typ av amningsrum ni menar (de som är lite mer av typen familjerum såsom Åhléns city har.
jag är på inga sätt superblyg men när det finns ett rum som är som detta med så starkt fokus på lugn o ro o amning och när det finns ett annat rum brevid där män (o andra) kan gå in o byta på sina barn då tycker jag att de i första hand borde använda det.
men men detta är inget stort problem för mig ( i-landsproblem) jag bara reagerade på att män ens kunde få för sig att gå in just där.
i mitt fall kanske de förstärks av att min tjej är inne i en period där hon inte bara suger tag o lugnt ammar tills hon är nöjd.nej hon böka o släpper supermkt så man sitter ofrånkomligen med bröstet bart vare sig man vill eller inte..
men menar ni på allvar att man borde gå in o amma på en toalett ( ofräscht) ?eller som ngn föreslog stanna hemma..men det verkar ju alla som är motståndare till offentlig amning ändå tycka att man ska... trodde det var själva poängen med att amningsrum fanns (när de är av sån karaktär som nk's o inte är ett allmänt hängrum för barnfamiljer..
damned if you do damned if you don't...(ren reflektion allmänt om offentlig amning)
Om man är rädd att visa lite bröst när man ammar så är det ganska smidigt att lägga upp en sjal över axeln, då får också bebisen lugn och ro. Tycker du har hakat upp dig på att det står "amning" på dörren, inte vad syftet med rummet är. Skulle jag, som flaskmatade min bebis, inte ha rätt att gå in där då? Han och jag behövde också lugn och ro när det var matdags, det sitter inte i tuttarna.