• HaBaNiTa

Ostimulerad FET symtom tråden.

Hej alla fina IVF tjejer. Tänkte skapa en tråd för oss som gör FET i ostimulerad cykel för att prata av oss om bl.a symtom. 

Jag gjorde första IVF i april med ET som inte gick vägen och sedan ett FET i stimulerad cykel i juni och blev gravid. Men som tyvärr slutade i missfall i v6

Tänkte göra en lång paus då jag blev helt  förstörd. Men så började jag kolla med ägglossnings stickor (CB) och fick omslag 19 dagar efter MF och två veckor efter detta fick jag min mens. Under denna tid så ringde de upp mig från sjukhuset och frågade hur det gick med graviditeten och de hade inte sett att jag fått missfall under tiden som de hade sommarstängt.

Men jag berättade då om min ÄL och de tyckte att jag skulle passa på att köra en ostimulerad FET nu när kroppen kommit igång själv efter att jag inte har haft mens på1½år pga PCOs. Så nu sitter jag här med en liten eskimå i mig som odlades i 5 dagar alltså en blastocyst. Idag är det ruvardag 1 då jag fick återföringen igår. Har känt molvärk sen återföringen och det kommer och går. Känner just nu inget annat speciellt men det är så otroligt skönt o slippa alla hormoner och speciellt progesteronet. Hoppas min kropp tar emot denna lilla frysis, att vi får ett fint plus som denna gång går hela vägen till en efterlängtad bebis,
    TD är den 23:e september för oss och jag har lovat min man att vi ska hålla oss tills dess. Haha svårt jag vet men vi ska försöka Hjärta

Skriv gärna vilka symtom ni har. Om det är någon som gjort ostimulerat FET innan så skriv gärna om den och hur det kändes. Har letat som en tok efter en sådan tråd men finns inga bra. Därför bestämde jag mig för att starta en ny  

Nu ska vi alla få stora tydliga plus här inne som ger oss våra efterlängtade bebisar.
    KRAM PÅ ER 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-06 23:36
    just det ett annat symtom är att jag är lite uppblåst (gasig) haha

• Svar på tråden Ostimulerad FET symtom tråden.
  • Pooma
    lellisen skrev 2011-11-03 15:16:57 följande:
    hur menar du pooma???? inför detta eller vad?????
    Japp, jag testade med morgon urin, det skulle man uppenbarligen inte göra.
    Tyckte att jag fick utslag tidigt, men eftersom jag fik svagt dag 10, och starkare 11-12 så tänkte jag inte mer på det. Sa det till kliniken men ingen sa något om det.

Så läste jag nu att man inte ska testa på morgonen för det blir för koncentrarat. Kul. När jag väl började fundera insåg jag att jag hade typiska äl flytningar och molverk som jag funderade över vad det kunde vara (både flytningarna och molvärken) lör-sön, och insättningen var redan måndag. Känns jävligt tungt att det kanske bli negativt och att man kastat bort ett ägg på att jag gjorde fel.
  • 5ifamiljen

Pooma, jag testade oxå med morgonurin Men jag är gravid nu iallafall. ANvände mig av CB ÄLtest

• Pooma

Testade fet NEG. :( Vet att hoppet inte är ute, men bra känns det inte

• Pooma
    5ifamiljen skrev 2011-11-03 16:01:15 följande:
    Pooma, jag testade oxå med morgonurin Men jag är gravid nu iallafall. ANvände mig av CB ÄLtest
    Jag anände testlagrets stickor. Om det fortsätter vara negativt behöver det ju inte vara det som det beror på, men känns tungt ändå. Klamrar mig fast vid hoppet så länge jag inte har fått mens. riktiga TD är på söndag
  • 5ifamiljen

Hmm, OK. Ska teststrecket vara starkare än kontrollstrecket då för att det ska vara rätt med ÄL?

Svar på tidigare fråga, min lilla eskimå var korttidsodlat (2 dagar). Testade 8 dagar efter insättning

• lellisen

Är bara på dag två i min ruvning men hade sån mensvärk inatt, vaknade av och an och hit o dit med ont!!!! Är det illa????Inte ska man väl redan dag två få mens i alla fall, har jag aldrig vart med om...suck orolig blir jag....igår morse dagen efter FET hade jag "ursäkta detaljer" en liten liten sträng med blod men bara det pytteliten...vad i allsin dar är det??? Kan det vara för att de petar när de återför tro???? Kram

• 5ifamiljen
    lellisen skrev 2011-11-04 13:43:13 följande:
    Är bara på dag två i min ruvning men hade sån mensvärk inatt, vaknade av och an och hit o dit med ont!!!! Är det illa????Inte ska man väl redan dag två få mens i alla fall, har jag aldrig vart med om...suck orolig blir jag....igår morse dagen efter FET hade jag "ursäkta detaljer" en liten liten sträng med blod men bara det pytteliten...vad i allsin dar är det??? Kan det vara för att de petar när de återför tro???? Kram
    Tror inte det är nåt att oroa sig över lellisen
  • majsanna

Har smygläst lite i er tråd. 
    För att göra en lång historia  kort kan jag presentera mig med att jag gjort fem ivf-försök. Plusade på det fjärde, men vid RUL upptäcktes grava missbildningar så vi var tvungna att avbryta graviditeten. På det femte försöket plussade vi också men fick MA för ca tre veckor sedan. Den långa berättelsen finns på min blogg langtantillbarn.blogspot.com

Nu till min undran. När vi känner oss redo ska vi använda de frusna små liven i ostimulerad cykel. Har ni brukat göra ultraljud eller förlitar ni er "bara" på ägglossningstest? Vi har två dagsembryon. Sätter man in dom två dagar efter äl-utslag?
    Någon av er som använt Crinone under ruvartiden? När har ni i så fall börjat att ta dom? 

Vet inte riktigt när vi orkar att sätta igång, men tanken är att vi ska göra det före julstängningen.  

• 5ifamiljen
    majsanna skrev 2011-11-04 14:56:08 följande:
    Har smygläst lite i er tråd. 
    För att göra en lång historia  kort kan jag presentera mig med att jag gjort fem ivf-försök. Plusade på det fjärde, men vid RUL upptäcktes grava missbildningar så vi var tvungna att avbryta graviditeten. På det femte försöket plussade vi också men fick MA för ca tre veckor sedan. Den långa berättelsen finns på min blogg langtantillbarn.blogspot.com

Nu till min undran. När vi känner oss redo ska vi använda de frusna små liven i ostimulerad cykel. Har ni brukat göra ultraljud eller förlitar ni er "bara" på ägglossningstest? Vi har två dagsembryon. Sätter man in dom två dagar efter äl-utslag?
    Någon av er som använt Crinone under ruvartiden? När har ni i så fall börjat att ta dom? 

Vet inte riktigt när vi orkar att sätta igång, men tanken är att vi ska göra det före julstängningen.  
    När du får ÄL-utslag så är det insättning tre dar senare, så har det varit för mig, har alltid haft tvådagarsembryon.
  • lellisen

Det vart GRAVID på testet!!!!!!!! ruvardag 8 idag,,,,,,,,,,känns otroligt!!!!!!!!!!Hoppas det går vägen för er andra också NU!!!!!!!

Svar på tråden Ostimulerad FET symtom tråden.