• HaBaNiTa

Ostimulerad FET symtom tråden.

Hej alla fina IVF tjejer. Tänkte skapa en tråd för oss som gör FET i ostimulerad cykel för att prata av oss om bl.a symtom. 

Jag gjorde första IVF i april med ET som inte gick vägen och sedan ett FET i stimulerad cykel i juni och blev gravid. Men som tyvärr slutade i missfall i v6

Tänkte göra en lång paus då jag blev helt  förstörd. Men så började jag kolla med ägglossnings stickor (CB) och fick omslag 19 dagar efter MF och två veckor efter detta fick jag min mens. Under denna tid så ringde de upp mig från sjukhuset och frågade hur det gick med graviditeten och de hade inte sett att jag fått missfall under tiden som de hade sommarstängt.

Men jag berättade då om min ÄL och de tyckte att jag skulle passa på att köra en ostimulerad FET nu när kroppen kommit igång själv efter att jag inte har haft mens på1½år pga PCOs. Så nu sitter jag här med en liten eskimå i mig som odlades i 5 dagar alltså en blastocyst. Idag är det ruvardag 1 då jag fick återföringen igår. Har känt molvärk sen återföringen och det kommer och går. Känner just nu inget annat speciellt men det är så otroligt skönt o slippa alla hormoner och speciellt progesteronet. Hoppas min kropp tar emot denna lilla frysis, att vi får ett fint plus som denna gång går hela vägen till en efterlängtad bebis,
    TD är den 23:e september för oss och jag har lovat min man att vi ska hålla oss tills dess. Haha svårt jag vet men vi ska försöka Hjärta

Skriv gärna vilka symtom ni har. Om det är någon som gjort ostimulerat FET innan så skriv gärna om den och hur det kändes. Har letat som en tok efter en sådan tråd men finns inga bra. Därför bestämde jag mig för att starta en ny  

Nu ska vi alla få stora tydliga plus här inne som ger oss våra efterlängtade bebisar.
    KRAM PÅ ER 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-06 23:36
    just det ett annat symtom är att jag är lite uppblåst (gasig) haha

• Svar på tråden Ostimulerad FET symtom tråden.
  • BigDreams

Wow lellisen grattis! Vilket test använde du? Jag Ska testa imorgon rd9. Fick du starkt svagt berätta mer :)

• 5ifamiljen
    lellisen skrev 2011-11-10 21:07:52 följande:
    Det vart GRAVID på testet!!!!!!!! ruvardag 8 idag,,,,,,,,,,känns otroligt!!!!!!!!!!Hoppas det går vägen för er andra också NU!!!!!!!
    GRATTIS Hjärta
  • 5ifamiljen
    BigDreams skrev 2011-11-11 14:36:56 följande:
    Aha det vart gravid, digitalt alltså! Det verkar som jag fått ett plus idag...
    GRATTIS

Själv har jag mått illa hela förmiddagen idag och börjar känna lite lätt nu oxå. Är trött nu så dags att slänga mig i sängen.
  • BigDreams

Det var inte borta idag. Det digitala testet säger att jag är gravid!!! :) finns inga ord för vad jag känner nu. 4:e isättningen. Det lilla embryot hade tappat en cell också men bet sig fast.

• 5ifamiljen
    BigDreams skrev 2011-11-12 06:05:18 följande:
    Det var inte borta idag. Det digitala testet säger att jag är gravid!!! :) finns inga ord för vad jag känner nu. 4:e isättningen. Det lilla embryot hade tappat en cell också men bet sig fast.
    MIn andra tös hade oxå tappat en cell vid upptiningen
  • lellisen

men för mig ser det inte positivt ut....fick ju GRAVID dag 8 efter att tagit några svaga tester men idag är de lika svaga och inte ett dugg starkare, det borde de ju vara nu....nästan svagare. de syns men svagt svagt......: ((((((((

• BigDreams

Tack för era grattis!

Hur går det för dig Lellisen, testat något mer? Hoppas det blivit starkare!

• lellisen

har testat starkare en gång på testdagen så jag är ju gravid i alla fall och ingen blödning och jag känner mig nog lite gravid, syns på brösten o magen så jag får allt ta det positivt sa kliniken, har gravid ultraljud den 16 december så bara vänta dit då.........tror jag ska köpa ett digitalt till för att se om det ökat i helgen......kram kram alla

• 5ifamiljen
    Vad skönt att höra lellisen.Skrattande

Jag åkte in till gynakuten i förrgår kväll pga smärta i sidan. Visade sig vara en cysta på 9cm som virat sig två varv runt äggledarn så jag blev opererad igår. Fick börja med progesteron idag, crionin eller nåt hette det, ska ta det i två veckor. Såg ett litet hjärta ticka på vulet jag gjorde när jag kom till akuten

Ska till min läkare den 23:dje nu istället för 24:De, så nu är det stenhård tumhållning för egen del.
Svar på tråden Ostimulerad FET symtom tråden.