• HaBaNiTa

Ostimulerad FET symtom tråden.

Hej alla fina IVF tjejer. Tänkte skapa en tråd för oss som gör FET i ostimulerad cykel för att prata av oss om bl.a symtom. 

Jag gjorde första IVF i april med ET som inte gick vägen och sedan ett FET i stimulerad cykel i juni och blev gravid. Men som tyvärr slutade i missfall i v6

Tänkte göra en lång paus då jag blev helt  förstörd. Men så började jag kolla med ägglossnings stickor (CB) och fick omslag 19 dagar efter MF och två veckor efter detta fick jag min mens. Under denna tid så ringde de upp mig från sjukhuset och frågade hur det gick med graviditeten och de hade inte sett att jag fått missfall under tiden som de hade sommarstängt.

Men jag berättade då om min ÄL och de tyckte att jag skulle passa på att köra en ostimulerad FET nu när kroppen kommit igång själv efter att jag inte har haft mens på1½år pga PCOs. Så nu sitter jag här med en liten eskimå i mig som odlades i 5 dagar alltså en blastocyst. Idag är det ruvardag 1 då jag fick återföringen igår. Har känt molvärk sen återföringen och det kommer och går. Känner just nu inget annat speciellt men det är så otroligt skönt o slippa alla hormoner och speciellt progesteronet. Hoppas min kropp tar emot denna lilla frysis, att vi får ett fint plus som denna gång går hela vägen till en efterlängtad bebis,
    TD är den 23:e september för oss och jag har lovat min man att vi ska hålla oss tills dess. Haha svårt jag vet men vi ska försöka Hjärta

Skriv gärna vilka symtom ni har. Om det är någon som gjort ostimulerat FET innan så skriv gärna om den och hur det kändes. Har letat som en tok efter en sådan tråd men finns inga bra. Därför bestämde jag mig för att starta en ny  

Nu ska vi alla få stora tydliga plus här inne som ger oss våra efterlängtade bebisar.
    KRAM PÅ ER 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-06 23:36
    just det ett annat symtom är att jag är lite uppblåst (gasig) haha

• Svar på tråden Ostimulerad FET symtom tråden.
  • HaBaNiTa

RD 8 neg tror det är rätt kört orkar inte med detta. Kommer vi aldrig få barn tillsammans???

• HaBaNiTa

Ja ni tjejer mådde så illa inatt. Vaknade av att jag hulkade och var på väg att kräkas två ggr. Har svårt att kräkas så inget kom men fy vad illa jag mådde. Molvärk hela dagen så hoppas på det bästa

• HaBaNiTa

Molvärken håller i sig och tröttheten ökar. Bim igår eller idag men inget tecken till mens. Snälla håll tummarna för att det är våran tur nu och tredje gången gillt

• jazmine25

Jag håller mina tummar hårt för dig... Det är banne mig våran tur nu!

Ego: RD 6 idag. Jag har haft 2 nya symtomer idag och jag hoppas det betyder nåt. Jag har ömma och svullna bröst + att jag är lättirriterad precis som jag var förra gången då jag plussa. Nu är det 12 dagar kvar till Td

• jazmine25

Ego: RD 7 Idag och hoppet är bortblåst igen. Vad ska jag ta mig till? Vill ju så gärna men vågar inte hoppas. Börjar bli rädd för hur det kommer kännas vi minus eller mens. Kommer det kännas som en katastrof? Jag och maken har ju dessutom lagt ut 9 000 kr på denna FET. Vi har egentligen inte dom pengarna. Jag är ju sjukskriven och utförsäkrad så min inkomst är noll kr i månaden. Jag vet ju att vi kommer ha råd med 2 FET till nu under hösten och sen kommer vi köra igång med den sista grattis IVF:en. Hatar att jag stressar så inför framtiden. Mitt hjärta försöker skrika åt mig att ta det lungt du kommer få ditt plus men mitt huvud tänker tvärtom.

Jaja hoppas jag har hittat hoppet till imorgon. Så glad att jag har er!

• jazmine25

Jag är på RD 7 fortfarande hoppet har ökat lite mer jag känner av brösten lite grann. Just nu märker jag mest att det är nåt skumt med mitt humör. Jag berömde mamma för den goda maten och började gråta för jag tyckte det var så gott. Sen tyckte jag maken var så gullig över telefon när han sa att han älska mig att jag var på väg att börja gråta. Att maken säger att han älskar mig är inte ovanligt så det var inte därför jag var påväg att brista ut i tårar. Sen har jag velat dela ut några örfilar för jag blivit så himla irriterad.

• heiden

Hej på er!

Hur går det habanita? Har du testat idag? Håller tummarna!

jazmine, de låter ju verkligen som gravtecken, hoppas hoppas så för er skull!

Ego: Jag ringde in vårt negativa resultat i måndags och då vi hade gjort ett ostimulerat försök var det bara köra på med nästa frysing, behöver inte vänta :) Känns jätteskönt. Så redan idag kissade jag på första ägglossningstestet, men inget än. Det är ett 6 dagars odlat vi har kvar så det bästa är (om jag räknat rätt) att det ger utslag tidigast måndag så att det inte blir insättning lördag eller söndag för då har de stängt och då får vi vänta till nästa månad. Håll tummarna!!

Kramiz 

• tortellini

Hej! Jag gick igenom en FET i ostimulerad cykel i våras. Den tredje juni sattes ett tvådagarsodlat ägg in. Jag hade gått på akupunktur 1 g/v i några månader och tog örter som akupunktören rekomenderade. Akupunktören rekomenderade att jag skulle ta progesteron efter ÄL för att hjälpa ytterligare. Jag hade progesteron kvar sedan tidigare ivf och tog dessa i smyg utan läkarens vetskap. Jag vet inte om detta var vad som behövdes, men ägget tog sig och till råga på allt lyckades vi göra en hemmagjord bebis också. Så nu ligger det två små i min mage och brottas! Det är konstatetat 2-äggstvillingar och det skiljer tre dagar på pluttarna. Jag är själv helt övertygad om att det var progesteronet som hjälpte, och om allt går bra nu och vi ev vill ha fler barn i framtiden ska jag försöka få tag i progesteron och prova igen. Jg hoppas så att det går vägen för er allihop, för jag vet hur fruktansvärt jobbigt det är! ( Jag måste bara säga att läkarna tyckte det var onödigt att ta progesteron i naturlig cykel, men det kändes bättre i kroppen i alla fall...)

• M karl

Tortellini: Vad roligt att ni verkligen lyckats denna gång. Jag kör ostimulerat FET denna gång och jag använder också progesteron på eget bevåg. Återstår dock 9 dagar innan vi vet om vi lyckats på vårt 3:e försök.

• hemulen

Nej fy fasen, besviken igen... Testade igår kväll på RD 11, men inget plus och i natt kom tant röd... Ont som fan gjorde det också så det gick inte att sova . Fy vad less jag är på att vänta på bebis, har hållit på i snart 1,5 år.

Svar på tråden Ostimulerad FET symtom tråden.