• malin7878

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

slemtorsk i din bralla skrev 2011-09-27 19:49:17 följande:
    nej.. inte enligt rfsus talesman som jag mailade med för två veckor sedan... testa tidigt mäter 25 och vanliga 50.....
    Tror inte det stämmer..... testa tidigt mäter 10
  • malin7878
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-10-11 13:22:48 följande:
    jag ser där också.. bara ett streck... jag vet ju hur ett CB ser ut. I mina ögon är det inte positivt, men hoppas jag har fel
    Jag tror du har fel.... tycker man ser ett plus tydligt.
  • malin7878
    sweasmamma skrev 2011-10-11 14:20:24 följande:
    ja alla ser ju olika ,jag ser inte ett kryss men jag ser ett blått streck och som sagt,alla har ju sin åsikt Skrattande

Jag ser också ett blått streck... tycker man ser det tydligt.

Annars vet jag inte vad det är jag ser...

Men som sagt, alla har sin åsikt.. uppenbarligen...

• malin7878
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-12-22 09:57:41 följande:
    ÄL-testet visar ju hormonstegringern och den sker 24-36 timmar FÖRE ägglossning, sen kan hormontoppen dessutom vara upp till tre dygn och då släpper ägget alltså 24 timmar EFTER den sista dagen med hormontopp.

Därför ska man alltid fortsätta ägglossningstesta i några dagar till efter det att man fått positivt och sen ska man sexa från den dagen man får positivt och 3-4 dagar framåt- allt enligt min kunniga barnmorska på ivf-kliniken

Ge inte upp Gummsan, du kan ju ha blivit senare befruktad, spermierna lever ju som sagt upp till 7 dagar innuti dig, sen tar det ett par dagar innan ägget inplanteras i dig och först då börjar HCG utsöndras så att det kan mätas... så ännu är det inte kört

Jag måste fråga en sak slemtorsk... har funderat mycket hur det ligger till med detta.

Jag hade "glad gubbe" mån 12/12, tis 13/12 och 14/12. Sedan testade jag inte mer eftersom jag tyckte att smärtan i magen och ÄL-flytningarna hade släppt.

När borde jag ha ÄL då?

• malin7878

Jag brukar följa denna tråden och tycker det är roligt med alla test som analyseras.
    Men nu är det mest massa tjafs...

• malin7878
    Zelmilainen skrev 2012-01-05 17:18:34 följande:
    om man nu hade fel :-P
    Du kanske borde inse att du har fel..
  • malin7878
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-01-05 17:25:51 följande:
    då är frågan om de var akademiskt godkända... min c-uppsats är en vetenskaplig uppsats men den finns inte publicerad...

ääh lägg av... det finns inget...finns det inte i pubmed existerar det inte eller så är det tvivelaktiga studier som inte godkänts
    PRECIS!!
  • malin7878
    Zelmilainen skrev 2012-01-05 17:21:26 följande:
    ja minns bara att man (trots regelbundna cykler) oftast bara har äl 10 av årets 12 månader, men minns ej vart ja fått d ifrån. :-P
    Kanske från någon vetenskapligt beprövad studieFlört
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester