Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
Envira, ja tyvärr ser det blankt ut :(
Envira, ja tyvärr ser det blankt ut :(
Jag ser också två streck BebisVagga, men det sitter för nära kontrollsträcket tycker jag. Vågar inte säga grattis. Gör ett till test!
Helenemedh, ÄL-test visar nästan alltid ett svagt sträck. För att ÄL-testet ska vara positivt ska det vara lika starkt som kontrollstrecket. Och är du gravid så ska det också vara starkare.
Jag ser inget tyvärr :(
Goldielocks, jag ser en skugga på det nere testet. Varför plockar du isär det?
Den första bilden ser jag ett streck på! Spännande! Testa igen om ett par dagar så blir det säkert ett starkare streck :D
N1987: jag ser tyvärr inget extra streck :( Är kanske förtidigt. Ser fram emot att se fler test dagarna framöver!
Jag ser inget alls tyvärr :(
Men man kan inte bara ta tempen bara så där mitt på dagen haha. Man måste ha legat still och sovit i minst 3 timmar för att det ska kunna vara rättvisande. Och sen jämf med ens tidigare dagar då alla har olika tempar. Jag tex ligger på 36.1 innan mens och efter ÄL 36.5. När jag var gravid så steg det ytterligare 2 gånger precis som den ska och höll sig där. För att tempen ska kunna säga nåt överhuvudtaget så måste man gå efter detta väldigt noga. Man får inte ens sätta sig upp i sängen utan bara sträcka ut armen för att ta termometern. Det finns en tråd på FL om detta om ni vill testa på det.
ÄLtest behöver inte vara lika starkt som kontrollsträcket om man ser en sån där stegring. Jag är en sån som inte får fullt utslag när jag har ÄL. Och då bekräftas att ÄL skett med tempen sen. Dock denna månaden (efter ett MF) fick jag superstarkt. :)