• Ebba08

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Jag ser plus på båda här ovan :) Grattis!

• Ebba08

Pernillamcd, jag ser ett vitt streck (= negativt) och lite färgrester till höger om det som ser ut som ett streck på fel plats. Ta ett nytt test om ett par dagar :) Mikka, grattis!!

• Ebba08

Jag plussade starkt på både ÄL och gravtest flera veckor efter mitt MF. I början blev testet starkare tom (när jag just slutat blöda), men efter ett par veckor började det klinga av saaaakta. Frustrerande! Man vill ju bara på det igen.

• Ebba08

Nja jag kan se en skugga om jag vrider på skärmen men inget streck tyvärr. Och skuggan är lite för mycket till vänster. Det riktiga strecket ska nog sitta närmare kontrollstrecket.

• Ebba08
    Skrutt 83 skrev 2011-12-16 12:41:09 följande:
    Trixade genom att justerade kontrasten lite på ditt test, hoppas det var ok och såhär blev resultatet:

INGEN tvekan, och rosa och fint! STORT GRATTIS igen!
    Åh tack, ja är blev det helt plötsligt "jätte"tydligt :D

Wehooooo! Då är det kanske på riktigt! När kan jag ta ett digitalt? De är väl mindre känsliga? Jag är ju bara på ÄL+10/ Bim -7
  • Ebba08
    Hoppas 2012 skrev 2011-12-16 17:51:12 följande:
    Stort grattis Ebba! Men så tydligt på bim-7?? Lyckost att se så tidigt :)
    Tack! Ja jag vet, det är jättetidigt! Men jag får mens på dag 17 så därför låter BIM-7 mycket. Jag går mer på att det är 10 dagar efter ÄL. Det är ju som om någon som får mens 14 dagar efter ÄL (standard)  plussar på BIM-4.
  • Ebba08
    Delilah skrev 2011-12-16 21:51:58 följande:
    Det var ju det vita strecket jag syftade på :) Jag vet att det ska vara rosa om det ska räknas som positivt, men varför får jag dessa vita/gråa streck? De är mycket tydligare i verkligheten... ska själva teststrecket synas även om det är neg?
    Du har för mycket urin, det är därför. Som du kan se så är hela testrutan rosa/röd = för mkt urin har sugits upp. Antingen har stickan varit i urinen för länge eller så har du gott över MAX-strecket. När det blir så mkt rött över hela testrutan så blir det ett vitt/grått streck där då det är negativt/ej är positivt. Allt färgas utom strecket.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester