Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

SPLINK!!

Så jäkla underbart.. nu håller vi tummarna då

GRattis

• slemtorsk i din bralla
    splink skrev 2012-01-06 16:24:26 följande:
    Ser tyvärr inget. Hoppas det syns mer i verkligheten då om det är nåt! Så kan det ju vara ibland, att det är svårt att få till en bra bild!
    och nää det syns inget i verkligheten *S* bara kul att se om nån annan ser något
  • slemtorsk i din bralla
    LindaMagnusson skrev 2012-01-06 17:01:39 följande:
    Läste nu att coca cola kan göra ett gravtest positivt.... Hmmm hur går detta till? Kan mitt plus jag fick i början på dec berot på att jag druckit cola? Fast det gör jag varje dag och inget plus mer.... Måste va ett skämt:)
    naje... du kissar väl inte koncentrerad cola heller

Det var nån som doppade ett test i cola som fick positivt, .... vet inte HUR men personen lade upp testet i en tråd här och man får väl tro på det... tvålrester kan också ge positivt så kissar man i en burk får man se till att den är riktigt sköljd OCH torr, för vatten kan ju späda ut kisset.......

vet inte vad cola innehåller som andra läskedrycker inte innehåller - för jag vet att de testade med flera sorter och det var bara cola som gav utslag.....jag ställer mig skeptisk till det......

Det värsta var att jag nu kollade igenom mina gamla bilder på tester och i september... alltså det var ju för fasen positivt.... känner mig lite ledsen nu faktiskt

Och till på råga på allt....HEEELT OT men min kattunge som vi hämtade för 4 dagar sen har rymt Jag vet inte när eller hur men han fanns inte i huset när vi kom hem från affären.......vi har ju en gammal katt som går ut o in men dörren till tvättstugan där hans kattlucka är har varit stängd när vi inte var hemma och han får säga till när han vill gå ut.. Kattungen är 5 månader så han är inte jätteliten men vi har inte hunnit märka honom..... tur att man bor på landet iaf så risken att bli påkörd är ganska liten.. men jag tror inte jag ser honom igen
  • slemtorsk i din bralla
    oOLillaJagOo skrev 2012-01-06 18:16:01 följande:
    HALLÅ!!! Jag tog ett test precis, har som sagt testat minus flera ggr redan.. och då har jag inte sett skymten av ett svagt streck... men nu tyckte jag att jag såg ett!!! :D :D Måste ladda upp en bild... ser säkert i syne...
    jaaa bild bild bild....

och vet ni.. det kommer bilder från mig också.. inget avancerat men ... den har ett extra streck.. men..PÅ FEL STÄLLE ha ha.. jag blir galen på mina galna test...
  • slemtorsk i din bralla

här är mina bilder... inte mixtrat med något.. lägg märke till den mysko rosa randen vågrätt efter kontrollstrecket.. har fått sånna förr men de har liksom vandrat bort när tiden gått ut.. nu efter 20 min är den fortfarande kvar-lite svagare bara

.. korten är tagna inom 5 min ....

Mixa gärna om ni vill

• slemtorsk i din bralla
    FruLind skrev 2012-01-06 18:20:08 följande:
    Hej och grattis till alla fina plus i tråden! Jag har läst här ett tag men inte skrivit något själv tidigare. 

Vi har försökt att bli gravida i närmare tre år och håller sen i somras på med IVF. Nästa mens kör vi igång med vårt sista IVF för att sen gå vidare på adoption, MEN innan dess gör vi nu ett allra sista försök med den gamla hederliga "ligga-hemma-metoden". Sen vi försökte själva senast har vi bytt äl-test och jag behöver därför era expertögon här i tråden =)

Uppifrån och ned är de tagna i tisdags, onsdags, torsdags och sen de två nedersta är tagna idag (näst längst ner i morse och det allra längst ner för en stund sen). 

Hur ska jag tolka detta? Det från i morse är ju starkare än det nu på eftermiddagen, men det ska väl inte ha betydelse när på dygnet jag tar dem när det är äl-test? Är jag på väg att få ägglossning nu? 
    det näst sista är ju starkare n det sista.... du är på G NU.. sätt i gång att pippa
  • slemtorsk i din bralla
    oOLillaJagOo skrev 2012-01-06 18:22:05 följande:

Här är bilden.. var nästan omöjligt att få till en bra bild med telefonen. Men ni får vinkla skärmen/backa huvudet... Men.. det kanske är jag som ser synvillor....

jag ser inget... Men det kan vara min skärm eller fotot......

Jag skulle nog ändå avvakta några dagar och ta ett nytt test innan jag släppte något till maken...

Vilken dag är du på i cykeln?
  • slemtorsk i din bralla
    oOLillaJagOo skrev 2012-01-06 18:24:42 följande:
    eller är det bara ett spökstreck....? :(
    fast nu tycker jag ändå att jag ser något... oavsett så är det för svagt för att säga grattis.. ett positivt test ser man utan tvekan, det kan vara för tidigt, beror ju på vilken dag du är???????
  • slemtorsk i din bralla
    FruLind skrev 2012-01-06 18:28:20 följande:
    Det kanske är något fel på testet? Jag har aldrig sett ett vågrätt streck sådär förut! 
    jag har sett det under tiden färgen "vandrat" över... men det har aldrig stannat kvar så länge förut.. är ju billiga tester så det kan säkert vara nåt galet....

Ang ditt test.. jag skulle vänta några dagar till, ta ett i morgonbitt i af då borde det ju synas så pass tydligt att man inte behöver vinkla skärmen... ska se om jag kan mixtra lite med bilden.. men jag vågar mig tyvärr inte på ett grattis ännu....men hoppas för din skull
  • slemtorsk i din bralla

dalkullan... här syns strecket tydligt... men som sagt... ett mixtrat foto är inte att lita på men jag antar att strecket syns tydligare i verkligheten... ta ett i morgonbitti så tror jag inte det behövs mixtras med alls......hoppas jag

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester