• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • memadde
    bojji07 skrev 2011-10-01 22:43:29 följande:
    Grattis!!

Kotte1: Håller tummarna för dig! När har du BIM? Kan vara tidigt ännu

Tack =)
  • LillSnurr82

Nu har jag beställt 20 test från testlagret så nu jäklar kan jag börja tok testa , testoman som man är :D

• Marie-anne

hej idag är det 28dagar sedan jag hade blödning, jag brukar ha runt tre veckor och tre dagar emellan, mensom jag skrivit förut så sa ju BM att hennes test var negativt, och jag hade gjort ett som var svagt positivt, och jag tycker ju det känns konstigt om ingen av gångerna jag var med killen inte skulle bli något, förlåt att jag tjatar men jag är inte van att känna mej så här velig!

• slemtorsk i din bralla

Marie-Anne.. har du testat med ett digitalt test??

Om inte vänta några dagar till och gör det... då får du verkligen svart- på -vitt.

Själv är jag aberförbannad....har ägglossningstestat sedan dag 7, brukar ha ägglossning någon gång mellan dag 9 och 12... är på dag 12 i dag... och inget....

Gjorde ett VUL i tisdags (dag7) och då såg ju läkaren massor av fina äggblåsor, för tidigt för att se ett moget ägg alltså....tidigare har jag gjort vul precis 1-2 dagar före ägglossning och då har man sett EN stor äggblåsa på väg att lossa.....men nu var det för tidigt....fine tänkte jag. Det är ju några dagar kvar...

Ägglossningstestet i onsdagskväll visade ganska tydlig stegring men inte positivt... men sen har det bara varit ytte-pytte-svaga streck. Tog digitalt i går och det var blankt.......

Fattar inte varför det blev en stegring i onsdags när den inte "fortsatte" liksom. ....

och i vårat fall är det ju inte att "knulla på och hoppas på det bästa" för det är en hel del jobb kring förberedleser och apparater som ska funka när man väl ska till att försöka producera (kör med mekaniskt framkallad utlösning och heminsemination pga sambons skada)

Man känner ju att detta är sista riktiga gången innan vi kör igång med IVF (vi kan även köra nästa månad om vi vill ) och då vill man ju utnyttja det..... jag kanske inte ens ägglossar denna månaden trots minst 10 små fina äggblåsor!!??!?!?!?!?

irriterad... och otålig.... Jag har ju dessutom uppgett till sjukhuset att jag brukar ägglossa senast dag 12 och har en cykel på 25 dagar så behandlingen är ju planerad utefter det... vill inte skjuta på den eftersom insättning av ägg är planerad till vecka 48.....

• avokado88

Kunde inte hålla mig till imorrn så jag testade imorse igen, det var ett minus Rynkar på näsan
    Så det måste ha varit ett litet spökstreck i onsdags.
    Då är det bara å vänta på mensen...

• 7feb

Slemtorsk Anledningen till varför vi fick göra IVF var för att jag producerade ägg av dålig kvalité jag fick stegring men äldig så högt att äggen lossade. Har ni gjort utredning? Förstår att det är tufft, lycka till

• Den lilla M

Jag tjuvtestade idag är på äl+7 och jag har nog aldrig sett ett mer negativt test. Suck och pust blev ingenting den här månaden heller. Vill bara bli gravid igen så fort som möjligt!!

bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
  • EmmaW84

jag har testat en massa svaga positiva det senaste dygnet, har blivit en aning starkare men inget riktigt starkt än. Ligger i influensa så jag orkar inte ladda upp bilder men jag lägger denna i favoriter.

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester