Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Gummsan jo ngt...det syns ett precis där irl nu...3 timmar för sent....typ. är nog inget.

• slemtorsk i din bralla

godmorgon.. inget morgontest för mig  idag heller bim-1 och jag känner mig väääldigt mensig så jag räknar med att mensen släpper loss i morgon eller kanske till och med väntar till söndag....

Så trist denna väntan och ålder och vikt emot mig och mannens "besvär" emot oss.....är lite lessen för att vi kom på "för sent" att vi ville ha barn... men det går ju inte att spela tillbaka tiden

• slemtorsk i din bralla
    Gummsan skrev 2012-02-03 07:21:41 följande:
    Varför inget test? 
    Det är inte för sent än gumman! Ni kommer att lyckas!
    Har ni testat Bisolvon båda två så spermierna har lättare att simma?
    Kram 
    Bisolvon tror jag inte ett dugg på faktiskt, för det första smakar det skit *S* sen så har det ingen som helst bevisad effekt. Och sen även om det SKULLE ha det så är det inte det som är problemet, spermierna är för långsamma så de hinner dö innan de når upp dit de ska, det har inget med slemhinnorna att göra utan att det är för varmt i hans skrev så han skulle behöva ha ett kylaggregat i knät kort sagt ha ha....

Nää för sent kanske det inte är men är man snart 40 och väger nästan 100 så är det små chanser som det är så jag lever väl lite på hoppet och hoppas på ett underverk...kanske är läge att börja gå i kyrkan eller nåt...jag menar min son blev ju till fast hans pappa inte KAN bli pappa efter ett besök till Jerusalem och klagomuren.
  • slemtorsk i din bralla
    Gummsan skrev 2012-02-03 07:35:14 följande:
    De har funkat för mig iaf. sen om dom är slöa får dom ju lättare om sektetet i både dig och han blir tunnare. Tänkte bara att allt kanske är värt ett försök. Hoppas du inte tog illa upp.
    Nej nej..tar absolut inte illa upp  Men just Bisolvon har funnits som huskur i så många år och du vet ju inte om det är DET som gjort att du blivit gravid eller om det faktiskt är naturen som fixat det Jag vill inte utsätta min kropp för mediciner som inte är beprövade och knappt det. Kan någon visa mig en faktiskt rapport/utredning/forskning om att det funkar så kan jag fundera på det. Men slöa simmare simmar inte fortare om sekretet blir lättare, de är slöa iaf och även om de kommer ända upp så är de förmodligen så slöa att de inte orkar tränga in i ägget...så det löser liksom inte problemet   Det visade sig ju ganska tydligt på IVF-försöket då spermierna var så slöa att de faktiskt hann börja dö innan de ens börjat med befruktningen, och att det inte blev delning som det skulle berodde troligtvis på kombinationen dåliga ägg/slöa spermier

Vi får hoppas på att bland hans simmare finns det någon superspermie som råkar träffa ett superägg..och det händer ju då och då 
  • slemtorsk i din bralla

testade nyss.. inget synligt streck... tror jag.... hmmm.. kanske kanske.. men jag kan inte fota det för min mobil är borta

Den är iaf hemma, fördelen med att ha "lattitude" på telefonen för mannen kunde pejla in att min telefon fanns ca 13 meter från hans.... frågan är bara var ha ha.. tur att vi ska städa i morgon.....och i morgon är det då BIM-Day....*suck* ja ja..bara att vänta o hoppas på det bästa...

• slemtorsk i din bralla
    Soffiie skrev 2012-02-03 18:43:55 följande:
    nääääää vad du sätter oss på streckbänken slemmis... kan du inte fota med din mans?? måste ju få se
    ha ha.. han har satt som krav att jag ska fota med vanliga kameran för att han ska se till att jag inte trixar med det ha ha..

"Om det inte syns något med blotta ögat när man tittar rakt på det så är det inget" ha ha

Och sen i nästa andetag

"fast det är ju inte avgjort förrän du gått över tiden egentligen och har du gjort det så är du ju gravid......eller??"
  • slemtorsk i din bralla

ookej.... fick låna mobilen av mannen här kommer dem.. helt otrixade.. så trixa på om ni vill

ha ha... löööjligt.. tycker jag ser ett streck på den nedersta bilden... syyynfel
  • slemtorsk i din bralla

BIM i dag då och har haft spottings flera gånger sen i morse.. ingen riktig blödning utan det kommer lite "duttar" när jag är på toa, ljusbrunt eller svagt rosa ...lite grand.. Men mensen är helt klart i antågande så ingen smekmånadsbebis heller....

Nu har jag ca 7 veckor på mig att gå ner 10 kg drygt... skitkul......

• slemtorsk i din bralla
    popcornplaya skrev 2012-02-04 13:36:35 följande:
    Har du testat camebridge? Om du behöver gå ner snabbt alltså! När jag gick ner sist så körde jag camebridge i 3 veckor och gick ner 7,5 med det och sen körde jag lchf i 4 veckor och gick ner lite till ;) Så samanlagt gick jag ner 15 kg på 7 v.
    just camebridge klarar jag inte.. jag förstörde min mage när jag hade ätstörningar i sena tonåren och vissa pulverkurer gör att jag helt enkelt blir sjuk, särskilt de extra vitaminfyllda, det är precis som att kroppen inte fixar sånna "bombningar" med nyttigheter som det ju blir...

Nutrilett klarar jag en del.. men jag ORKAR inte gå på pulver 7 dagar i veckan och gå upp 4.30 på morgonen, komma hem 18.30 och sen ha hushållssysslor på det...

LCHF är heller inte något jag kan eller vill göra...

Min plan är nu att köra Nutrilettes kaffepulver på vecokdagarna och försöka ge mig ut och promenera varje lunch, problemet är att vi är ute mycket och åker på min praktik... vilket gör att den där promenaden på lunchen inte alltid blir av, vi har inte ens lunch alla dagar...
    Hade hoppats att gymet i byn var öppet redan kl 7 för då kunde jag gå in o köra 45 min innan jag börjar jobba, som det är nu går jag direkt till jobbet (jag pendlar ju så tåget är inne då) och samlar på mig flextimmar som jag inte vet när jag ska ta ut *S* men gymet öppnar 7.30 och min handledare kommer kl 8 och ofta har vi antingen möte då eller så har vi ett klientmöte vid 9 och då ska man uppdatera sig på det och ofta ut och åka för att åka hem till klienten *SUCK* lite off topic..

men Nutrilette och frukt får det bli iaf 5 dagagar denna veckan, sen kommer min son och är hos mig från fre och 10 dagar framåt och då vill jag absolut inte leva på pulver, jag vill inte ge honom några idéer eftersom han tar efter mig lätt och för några månader sedan pratade han om att han var fet och behövde banta...killen är 7 år och drar 140 i byxor och alla är på toook för stora i midjan så han måste ha bälte.. haha, men på sportlovet har jag å andra sidan tid att röra på mig mer....

15 kg på 7 veckor sa du... hmm jag vill ju inte gå ner för mycket för fort heller med tanke på min ätstörningshistorik, den här damen har lite svårt för att göra saker lagom nämligen......
  • slemtorsk i din bralla
    MrsC74 skrev 2012-02-04 13:38:55 följande:
    Slemtorsk: ett tips. Promenera minst 2 h per dag. Jag gick ner 8 kg på 7 veckor. Åt som vanligt. Mindre portioner och drog inte lite på fett och socker men promenerade 2 h om dagen i rask rakt.
    Lycka till.
    fast var ska jag lägga in TVÅ timmars träning.. när jag inte hinner med mig själv.. alltså jag går upp 4.30, går ut med hunden i 15-20 min ....sen är det att packa väskan och kl 5.20 åker vi hemifrån, 6.30 går tåget till mitt jobb.. jag åker därifrån oftast inte förrän 17.10, är hemma vid 18.30 och då ska man laga mat, tvätta, diska, skriva praktikrapport, gå ut med hunden ,ge katterna mat, städa, ringa sonen osv osv.... jag måste gå o lägga mig ABSOLUT senast 21.00 någon enstaka kväll kan jag vara uppe till 21.30 men oftast går jag o lägger mig runt 20.30 för att orka upp 4.30 för jag tar nästan alltid en bra stund på mig att somna och vaknar flera gånger per natt (har haft sömnsvårigheter sen jag var liten men det har blivit bättre nu) behöver 8 timmars sömn.. så några två timmar finns det inte plats för i min dag tyvärr....
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester