Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Jennie83 skrev 2012-02-28 12:49:47 följande:
    Nytt test nya bilder... ja vet skulle ej testa nmå mer, men behöver trix hjälp =) ser nån???????????
    swea? trixsugen? =)

tyvärr. ev något svagt skuggigt, ser i nederkant.. alltså skit i CB, ta något annat nästa gång
  • slemtorsk i din bralla
    Mini Léonie skrev 2012-02-28 12:50:57 följande:
    Hihi ja det får man men jag kände att jag ville säga för det kan bli så fel om man tar något som egentligen inte "passar" eftersom det inte är ett läkemedel i den bemärkelsen. Ja jag tror verkligen att det kan va därför det ömmar så för Swea tex...

Hur menar du att det kan va dåligt för dig? (nu säger jag det med en mjuk och snäll ton) :)
    jag har sååå tjocka slemhinnor tydligen. IVF-läkaren kommenterade det då jag var på första VUL då man räknade äggblåsorna och konstaterade att jag redan då hade nästn 14 mm och det är inte bra med för tjocka slemhinnor heller för det kan ha motsatt effekt det också. Runt ÄL är tydligen normalt att ha 8-10 mm om jag fattade det rätt.

Även vid insättning av embryona kommenterade läkaren att det var väääldigt tjocka slemhinnor och frågade om jag åt något naturläkemedel eller något som kunde påverka så de ska ha koll på det inför nästa behandling....om det nu blir någon
  • slemtorsk i din bralla
    LisaW111 skrev 2012-02-28 12:55:05 följande:

ok det rör sig om 2 foton tagna på 2 test som jag gjorde samtidigt (kissade på bägge samtidigt ;) 

Första fotot (underst här) tog jag DIREKT alltså bara efter några sekunder och då kunde man om väldigt gärna ville se en svag skugga på CB'et men det försvann sedan. På apotekets syns ingenting.

Efter 3 minuter tog jag foto nr 2 (överst här) och då var skuggan på CB borta men däremot så kom det upp det svagt rosa på Apotekets test!!! 

Ser ni  vad jag menar?? Vad betyder detta nu tror ni?  pjuhhhhh nervös nu...  Skrattande brukar apotekts visa falska svaga plus?

apotekets syns faktiskt väl om en svagt irl... jag ser det på skärmen också när jag vinklar laptopen. ser ni??   
    jag har samma fundering om apotekets... jag ser något svagt svagt på ditt också precis som på mitt lite längre bak i tråden....

Jag tror inte apotekets ger spök så ofta, hoppas det iaf......
  • slemtorsk i din bralla
    sweasmamma skrev 2012-02-28 13:04:08 följande:
    det ÄR INTE tomt ... det ser vi ju !!
    haha..nää det var inte bilderna hon syftade på fick jag veta nu.. mailet var helt tomt....

så hon såg "inget" ...det är helt tomt ha ha ha...
  • slemtorsk i din bralla
    sweasmamma skrev 2012-02-28 13:04:46 följande:
    är jag bortglömd??hallååååååååååååååååååOskyldig

äl test ??pos eller neg ???Skrattande
    japp positivt
  • slemtorsk i din bralla
    LisaW111 skrev 2012-02-28 13:06:05 följande:
    OJ vad spännande =D  tack för era svar och "trixande"

CB'et ser tok negativt ut nu - helt blankt igen. Men apotektets har inte ändrat sig alls utan visar samma resultat som inom de 5 minuterna man ska avläsa och det syns faktiskt bättre irl än på fotot, även inom tiden sas.

Jaha då får man hålla tummarna och testa imorgonbitti igen och se... köpte två tvåpack så har ett apotekets och ett CB kvar. Dock lite tveksam att man skulle vara gravid när CB visar NOLL resultat.. ?! Men det kan ju vara tidigt än.. tror jag är på bim-3 idag eventuellt -4.

Slemtorsk när har du BIM?       
    om tre dagar.. fredag
  • slemtorsk i din bralla
    Fidelis ad urnam skrev 2012-02-28 13:09:57 följande:
    Har man BIM typ två veckor efter att ägget har SLÄPPT eller två veckor efter första positiva ÄL-testet?
    efter ägget släppt så räkna 15 dagar från positivt ÄL-test... sällan mer
  • slemtorsk i din bralla

komisen säger nu : Det är ju helt klart två streck där.... men det ena är väldigt svagt.. (HOn är NOLLställd när det kommer till gravtest..40 bast och har aldrig tagit ett själv liksom)

• slemtorsk i din bralla
    Fidelis ad urnam skrev 2012-02-28 13:14:10 följande:
    Tack. Jag hade starka ÄL test (billiga tester och CBs glada gubbe) fredag OCH lördag (17 och18/2), på söndagen bleknade ÄL testen.
    Så då borde ju ägget ha släppt under lördagen eller natten till söndag.
    Alltså bör jag ha BIM  4-6/3

jepp.. låter troligt
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester