Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
Nej jag ser sällan och självklart kan även jag ha fel precis som alla andra här inne. Jag uppskattar att du säger ifrån att min ärlighet är "för hård" men å andra sidan blir det märkligt om jag ska ändra mig för att det ska passa i forumet? Eller? Lägger man ut bilder och frågar tycker jag att man borde ta all kritik? (nu säger jag bara och jag tycker att skriven text låter annorlunda än hur jag ville sagt det men du är kanske med ändå?
Att du ska behöva ändra dig.. hmmmm... jag kan se hur du tänker. Men det handlar ju om att visa hänsyn. Jag kan se att du kanske- precis som jag- är en ganska rättfram och rak människa IRL, men när man talar med och framförallt skriver med människor man inte känner kanske man ska linda in saker och ting lite. Du vet inte min historia- lika lite som jag vet din och då kan man tänka efter lite hur man formulerar sig.
Det är ungefär som att jag, som nu sitter på ett socialkontor och möter människor som söker pengar dagligen- skulle säga "jamenförfan... nu får du skärpa dig"...det är ju vad jag tänker många gånger ,men så säger man inte, för det kan visserligen för EN person vara det som behövs, men för någon annan kan det vara det som knuffar denne över kanten.
Man behöver inte ljuga eller säga saker som inte är sant, ser du inte så ser du inte. Men många gånger när du säger att du inte ser så är det faktiskt ganska tydliga...om än skuggor och i fel färg- men väl streck så i bland känns det som att du säger "det är tok-blankt och negativt" bara för att du bestämt dig för att det är det tills det finns ett övertydligt streck.
När man befinner sig i ett forum som detta, som handlar om människors högsta drömmar så kan man vara ödmjuk och visa respekt- även om man inte alltid tycker samma saker- Det som funkar IRL funkar inte alltid på nätet.
I övrigt tror jag att du och jag är väldigt lika i sinne och sätt, förutom kanske att jag är en hel del år äldre än du så jag har fått lära mig av mina misstag att man måste ibland tassa lite försiktigt för att inte vända en hel massa människor emot sig.