Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Mini Léonie skrev 2012-03-02 12:58:32 följande:
    Nu fattar jag, tur du kan rätta till mig när det snurrar :)
    Det är inte lätt i en djungel av preparat, därför tycke jag att det är viktigt att man söker information och läser på JÄTTEMYCKET innan man börjar experimentera och NÄR man väl börjar experimentera så måste man vara lyhörd på kroppens signaler.

jag tycker absolut att man ska testa alternativa vägar.

Jag kan tex säga att förra gången jag försökte bli gravid så testade vi zonterapi...förutom att det var jävligt skönt så lossade ganska mycket spänningar. Det var meningen att exet bara skulle gå men sen började jag också...vi slutade vår behandling i början av december 2003, 21 jan 2004 testade jag positivt....zonterapins förtjänst???

Det vet jag inte.. vi testade även Yoga, viktnedgång, omläggning av kosten, semester med sol mitt i vintern...vi vet inte om något av detta hjälpte men gravida blev vi ju...
    Testade även bisolvon en kort period men jag gick upp i vikt (det är en ganska söt sörja och tabletterna vet jag inte ens om de fanns då) plus att vi fick magknip bägge två av den, så efter 3 månader slutade vi utan att sakna det *S*
  • slemtorsk i din bralla
    safini skrev 2012-03-02 13:04:47 följande:
    Skit bra info!!! Tack!! :)
    usch... jag är en sån besserwisser som bara måste ta reda på saker o berätta för folk *S* min handledare kallade det dock för "vetgirig"..låter bättre
  • slemtorsk i din bralla
    lillabambi skrev 2012-03-18 11:35:06 följande:
    någon som minns Marie-Anne som var här för någon månad sen? var hon ett skämt eller var hon seriös?
    hon var seriös... har hittat henne på Facebook till och med. Hon existerar men..tja...
  • slemtorsk i din bralla
    Mini Léonie skrev 2012-03-18 12:23:51 följande:
    Slemmis var har du vaaaaaarit?
    hållit mig undan lite *S*

Har haft kaos i livet...varit otroligt mycket på min praktik och jag har inte riktigt orkat med allt som hänt, har varit en del allvarliga saker och som praktikant är det mycket att ta in. Jag är ju på socialkontoret, barn- och familjeenheten inom individ- och familjeomsorgen så det är utredningar, barn som far illa, LVU och gud vet vad.

Jag har kollat in här någon gång om dagen men har inte orkat engagera mig riktigt...så är det
  • slemtorsk i din bralla
    Mini Léonie skrev 2012-03-18 12:26:36 följande:
    Vi har saknat dig!!!
    tack tack..eller vad man nu säger *fniss*

Jag börjar spraya inför nästa IVF i morgon så det lär dröja med testande här ett tag men jag får väl hålla koll på er andra.
  • slemtorsk i din bralla
    MrsC74 skrev 2012-03-18 12:31:11 följande:
    Åh slemmis stort lycka till nu med nästa IVF :) nu måste det bara gå.
    ja vi hoppas väl det... det är ju "bara" andra försöket...och misslyckas det hoppas jag iaf att vi får några yngel till frysen så att vi kan göra ett frysförsök ganska omgående.....men vi får se vad som händer. Jag ska iaf inte väga 104 kg vid äggplock den här gången *S*
  • slemtorsk i din bralla
    MrsC74 skrev 2012-03-18 12:38:35 följande:
    Ja hur har det gått med viktnedgången ?
    har gått ner 8 kg ungefär på 6 veckor, så jag är precis på rätt vikt för att få börja med sprayen *puh* men tanken är ju att fortsätta.

Det som oroar mig lite är att ägglossningen blev försenad även denna månaden..vet inte om det har med omläggningen av kosten att göra. Första gången den var "sen" var i januari då jag hade börjat så smått med vikten (dock blev det ett avbräck i o med bröllopsresan och massa födelsedagar) då kom ägglossningen på dag 15 istället för dag 11-12 som den brukar. Även denna månad kom den på dag 15-16 istället för "vanliga" 11-12 så jag vet inte om det är ett gott tecken eller något dåligt...tex att kroppen får för lite näring eller nåt... men så länge jag ägglossar så är det ju bra iaf..
  • slemtorsk i din bralla

Godmorgon tjejer.. kul med lite plus i tråden.. själv har jag sisådär en vecka kvar till BIM...egentligen bara 4-5 dagar men min ägglossning var ju lite sen igen så jag räknar en vecka kvar.

Har inte testat en enda gång *stolt* men tror inte något är på g iaf, maken och jag fick bara till två inseminationer runt ägglossning och en några dagar före.

Har ju börjat med nässprejen för nedregleringen och sätter hoppet till att det blir något av IVF:en istället

• slemtorsk i din bralla

jag har testat för första gången denna månaden.. mitt sista brittiska test, jag har LÅÅÅNGT till apotek och inget visa så jag kan inte beställa heller hehe... måste be maken isf och han tycker jag är tokig som testar så mycket så han är sååå impad av mig denna månaden.

Men jag blir så förundrad för hur man kan se saker som inte finns...satt på toa med testet i handen och jag kan fan svära på att jag såg ett streck till.... men så fanns det inte där...och så fanns det där...Intellektet säger mig att det INTE finns något där så det får jag försöka stanna i, är på bim -4-7

lägger upp alla bilderna så får ni GÄRNA kolla, analysera och trixa..

• slemtorsk i din bralla
    linnsi skrev 2012-03-21 18:46:45 följande:
    Slemmis.. kan ana något

tveksamt va??? jag är skepisk denna månaden..förra var jag sååå himla säker på att vi hade fixat det och jag fick ju flera mystiska streck...men inget...så nu tror jag inte på nåt känns det som

Är ju tidigt än visserligen
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester