• Hoppaspåfler

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Trixxy skrev 2012-05-20 19:16:23 följande:
    Men vad är det jag läser?Har Testlagret börjat ge spökstreck??*arg

Mina är rfsu :-/
  • Hoppaspåfler
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-05-20 19:18:26 följande:
    ja vem gör inte det ha ha.. just nu är jag helt nojjig... jag har ju haft lite blödningar...enligt läkaren som jag bombat med frågor är allt helt normalt..är det "bara bruna flytningar" är det okej så länge inget annat händer (typ smärtor eller symtom som försvinner)... men du vet.. jag går från allt i från att det inte är nån bebis där inne...till att det är FYRA haha....

Har du testat då??
  • Hoppaspåfler
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-05-20 19:44:38 följande:
    ja men jag är gravid i sjunde veckan *S*

Men åhh GRATTIS!!! Då är det ju lugnt!
  • Hoppaspåfler

ja och att strecket inte syns när det torkat skall ju inte spela roll eftersom man inte skall läsa av så sent...

• Hoppaspåfler
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-05-20 19:57:05 följande:
    nä precis.. det ska läsas inom rätt tid.. mina svaga första tester som jag tog syntes inte heller efter de hade torkat...

Phu!!!

By the way, tre är bättre än ingen  
  • Hoppaspåfler
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-05-20 19:50:43 följande:
    hääärligt..

jag tänker också på att det var ett RFSU du tog va? Min läkare på ivf-kliniken har svurit en del över dem, hon sa att för att dem ska ge utslag måste man vara i femte månaden hahaha.. så illa tror jag inte att det är dock, men .. alltså.. det ÄR ju rosa sen vet jag folk som säger att det är spök bara för att dem haft problem med RFSU, men en person skapar inte en sanning

Hoppaspåfler skrev 2012-05-20 19:48:59 följande:
    Hoppet steg just!

www.familjeliv.se/Forum-15-317/m64982127.html
    Jag tycker hon svarar emot sig själv, kan ni läsa o se vad ni tycker..
  • Hoppaspåfler

Mitt rfsu vart soprent på teststreck idag tidigt på morgonen..   Fortfrande ingen mens. De brun/röda flytningsrna har upphört. Snart dags at bege sig till skolan/komvux.

Känner mig som ett stort ? 

• Hoppaspåfler

Efter att ha fått ett svagt pos rfsu i förrgår kväll men ett negativt idag så har jag varit o köpt mig ett CB. Funderar på vilket som är bäst? Hur är era erfarenheter? Bim +7 idag. Hade brun/röda flytningar 1-2 ggr om dagen i 5 dagar någon dag inget alls men inget sen i Fredags. Då det kom var det endast efter jag hade kissat. fortfarande molvärk i magen o brösten till o från.

Hur länge skall jag hålla mig innan jag testar? Var på toa kl 15.. 

Vill så gärna slippa utredningen som skall starta på Torsdag.

Kram på er alla kämpare!   

• Hoppaspåfler
    Findus007 skrev 2012-05-21 17:22:28 följande:
    hur sent är egentligen möjligt att plussa? fortfarande ingen mens.. blir så j****vla trött rent ut sagt på att kroppen jäklas med en :'( kände att jag var tvungen att gnälla av mig lite, hoppas ingen tog illa vid sig.

No worries! Känner precis likadant! :-/
  • Hoppaspåfler
    nya mamman skrev 2012-05-21 17:39:56 följande:
    Jag testa me RFSU imorse å fick svagt positivt (finns bild här i tråden) å testade för en stund sen me cb å fick starkt +. Så nu råder d inga tvivel... Kan ladda upp bild senare när jag sitter vid datorn.
    GRATTIS!!! En {#emotions_dlg.flower} till dig
  • Hoppaspåfler

Kommer aldrig kunna hålla mig till 19  :-/ har varit kissnödig i en timme redan ju..

• Hoppaspåfler

Vet inte om jag blev klokare av det.. Om det ändå kunde vara så att alla streck betydde pos så hade det ju inte varit någon tvekan.. det kom ett streck med en gång om än svagt. Docjk är det svårt att se bredden. Jag ger upp!!

• Hoppaspåfler

Det såg ut som om bredden var ok när det kom direkt som urinen gick förbi.. men sen blev det smalare efter 15 min ledsen att bilderna är så suddiga men min mobilkamera är inte så bra..

• Hoppaspåfler

Nej.. säg inte Grattis det är så smalt! Som ett streck bara..

• Hoppaspåfler

Alla som får falska pos får ju så...

• Hoppaspåfler

Nä o nu tog jag de sista pengarna till detta... skall till gyn på Torsdag så vi får se vad de säger..

• Hoppaspåfler

Har pratta med 1177 o de säger att man inte skall bry sig alls vad som hänt efter de 10 min man skall läsa av på utan gå på hur det såg ut inom tiden. Stecket kom med en gång som urinen passerademen det var svagt. Pga av att det var så mörkt när det var blött kunde jag inte få en bild på det med min kassamobilkamera. Men det smalnade av efter 15 min o längre, innan dess brett men svagt.

Ni som fått så o inte varit gravida när kom erat tunna streck? jag har fått tunnt förra året men då kom det fram efter testtiden o från början var det inget..  

• Hoppaspåfler
    sweasmamma skrev 2012-05-21 21:18:13 följande:
    när jag plussade så va mitt streck brett och fint , efter ca 1-2 timmar SMALT 

• Hoppaspåfler

Förstår inte varför jag gjorde dethår.mot mig själv ännu en gång. Testar några dagar för tidigt och nu sitter jag här med ett test jag inte riktigt förstår om det är positivt eller negativt. Kan nån hjälpa mig? Vill så gärna vars gravid så jag tror jag ser i syne..

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester