• alexander2011

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Fidelis ad urnam skrev 2012-03-18 21:38:22 följande:
    Du ÄL-testade dig alltså inte?
    Eller?
    För annars kan det ju vara ÄL nu. Jag trodde du fick pos på ÄL test i februari och har inväntat BIM nu.  
    ja jag fick positivt äl test den 19-20. jag testade med samma stickor. jag hade bim ca den 6:e mars dvs på tisdag är mensen 14 dagar sen.
    men dessa test är från igår och idag 
  • alexander2011
    MissÖland skrev 2012-03-18 21:41:07 följande:
    Hur länge kan man ha morgonurinen i kylskåpet och ändå använda det??? Måste ju vänta på posten. :)
    det vet jag inte. hade mitt i flera timmar i kylen innan jag tog med mig röret till vårdcentralen när de skulle testa om jag hade uvi.
  • alexander2011
    Mini Léonie skrev 2012-03-18 21:47:18 följande:
    Alex:
    Jag har varit jättepositiv hela vägen med dina test det vet du men nu måste jag ärligt säga att hade du varit gravid så hade det synts på testerna... Verkar otroligt annars. Tror däremot på ny ÄL nu och att förra hoppade över, det stämmer ju exakt om man räknar?

nja, då skulle jag ha äl dag 11 denna gången ist för positivt utslag på dag 14 som annars men dagarna kan ju iofs hoppa lite hursomehlst mellan mens o äl.
    jo det vet jag o det uppskattar jag och jag uppskattar din ärlighet :) 
  • alexander2011
    Fidelis ad urnam skrev 2012-03-18 21:47:42 följande:
    Ah ok. Ja då är det ju ganska långt efter BIM och borde mer vara så att du kanske inte hade ÄL förra månaden och att du nu har ÄL...eller någonting sådant. 
    Annars borde det synas med på grav.test kanske?

borde göra det ja
  • alexander2011
    MrsC74 skrev 2012-03-18 21:50:25 följande:
    Alexander. Jag räknade från sista mens som var 30 jan skrev du. Men då har väldigt lång cykel om nästa BIM inte skulle vara förrän 6:e mars.
    Men om du är gravid så skulle du snart då
    Gå in i vecka 7. Då ser man i alla fall en hinnsäck på VUL och HCG i blodet.
    asså denna månaden prövade jag apiforce. kan hända att den rubbade min äl rejält. fick asså äl på dag 20 ist för dag 14. därför blev cykeln så lång denna månaden. annars har jag äl dag 14 och mensen 16 dagar efter äl
  • alexander2011
    Knasten83 skrev 2012-03-18 21:51:18 följande:
    Alex: bara du får svar snart så du slipper undra!
  • alexander2011
    wassan skrev 2012-03-18 21:54:47 följande:
    -alex håller tummarna;)

tack :)
  • alexander2011

ringde gyn nu imorses och läkaren ska höra av sig till mig senare idag.
    barnmorskan tyckte att det lät som att jag var gravid och hon sa att jag kanske tillhör dom som får plus senare men reagerade på att äl testerna visade positivt nu igen. det var konstigt,
    kollade igenom bilderna och testet från 19 feb ser svagare ut när det är torkat men var solklart positivt inom tiden, det minns jag för den avr starkare än kontrollsträcket men inte lika bred men det borde väl inte spela nån roll?
    ska ta ett äl test nu på morgonen.
    uppdaterar senare    

• alexander2011
    Mini Léonie skrev 2012-03-19 10:10:35 följande:
    Men jag är inte med alex.. Även om testerna va positiva då så betyder det ju inte att ägget släppte...?
    Hoppas att du får tid idag och får kolla med VUL för då skulle det garanterat synas nu ju Glad
    ja jag hoppas oxå att jag får tid för vul. jag sa att jag är orolig att nått är fel o ville att de skule ta blodprov men de gör de inte förens man har fått positivt på stickan :S
    testet idag är oxå positivt 
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester