• Stella 78

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Vad bra att det hoppade igång nu! Nä det där med romantik runt äl existerar inte! inga kärleksbarn i den bemärkelsen i alla fall...

• Stella 78
    maddiiie89 skrev 2011-10-11 13:22:53 följande:

blir förvirrad av alla olika svar... synd de nått bättre på detta test?
    Var menar du att strecket ska vara? OM det är långt ner, alltså i skarven mellan den vita del där kontrollstrecket sitter och en bit upp från maxstrecket, så är det inte ett plus. Där samlas nästan altid färgrester. OM det är plus så ska det bli ett streck knappt 1 cm från kontrollstrecket, eller snarare 0,5 cm ifrån... hahaha... hmm inte så lätt att uppskatta, men kolla på instruktionen så ser du var strecket ska sitta. Men det streck jag kan se är som sagt var enbart färgrester från uppsugningsdelen. 
  • Stella 78
    fashionista skrev 2011-10-11 14:11:21 följande:
    Haha så roligt att alla försvarar slemtorsk men nu ska jag lämna denna tråd och låta er analysera test hit och dit. Lycka till!
    Sorry! Inte meningen att köra bort dig, men detta är ju faktiskt en tråd där det ska analyseras och spekuleras....
  • Stella 78
    BebisVagga skrev 2011-10-11 14:18:41 följande:

Behöver hjälp med mit ÄL test

kan jag verkligen ha ÄL 3 dagar efter mensen...

Förmodligen inte utan det är stegring pga anda hormoner eller att LH ligger så pass högt upp under mensen. Sådär såg mitt ut denna månad också på mens+3 men dagen efter så var det knappt synligt streck.

LH går ju upp och ner under månaden, finns en bra kurva någonstans om man googlar (hinner inte leta upp den just nu men kan kolla lite senare) som visar hur det stiger kraftigt vid ÄL för att sen sjunka och återigen stiga när det närmar sig mens.

• Stella 78

Hahaha! Kunde inte låta bli att försöka hitta den där bra kurvan som visar LH nivåer genom hela cykeln. Tyvärr var den nu plötsligt svår att hitta. Hittade däremot en kurva som gäller hundars könshormoner när man ska avla... hahaha! Undra om den gäller även på oss människor?

Får leta vidare nu.... 

• Stella 78
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-10-11 14:40:56 följande:
    och här är den

Tid efter befruktning -

Hcg halt

0-1 veckor 40 - 300 1-2 veckor 500 - 6 000 3-4 veckor 5 000 - 200 000 1-2 mån 10 000 - 100 000 2-3 mån 3 000 - 50 000 2 trimestern 1 000 - 50 000 3 trimestern <5 Icke gravida kvinnor <9,5

vilket skulle kunna förklara att en del får svaga plus med de extra känsliga testen (som ju ligger på 10) om man kan ha upp till 9,5 som icke gravid
    sorry, var cykelns lh stegrig jag letade efter med anledning av äl testet här förut. Hittade den på någon fertilitetssida när vi var under utredning
  • Stella 78
    alexander2011 skrev 2011-10-11 21:41:55 följande:
    Min mens e helt cp idag. har knappt blödit någoting alls. kan gå med trosskydd. om det är mensen borde den vara rikligare eller? har småblödit bara lite sen imorses..jättekonstigt.
    fler som har varit gravida o haft konstig mens efter förlossningen?minskad eller kan detta trots allt vara en nidblödning?hade jätteont i ryggen men ingen mensvärk än o jag brukar ha extremt mensvärk annars???
    förstår inte alls varför den är så knepig.  
    Jag har sen dottern föddes haft mycket mindre mensvärk och blödningarna har vissa månader varit mycket mer sparsamma. Men fick veta vid mitt utomkved att jag hade endometrios vilket jag aldrig ens misstänkt. Och en anledning till att jag har mindre mensvärk kan ju vara att jag varit gravid även om det var över 1 år sedan då det och p-piller tydligen är något som hjälper på endometrios. Har inte ens reflekterat över innan dess att jag har mer mensvärk än någon annan  
  • Stella 78
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-10-12 07:38:49 följande:
    God morgon tjejer...testet var blankt nu på morgonen....inget värt att fota ens. Ligger nedbäddad i värsta förkylningen ever! Och i dag ska jag köra upp! Missade ju teorin pga ofokus så jag kan bara gissa hur det går i dag när jag är dubbelt så krasslig. I vilket fall....inget plus i dag heller..
    Ot, men får man köra upp innan teorin är avklarad nu för tiden? Du kommer i alla fall fixa uppkörningen galant tror jag! Några djupa andetag och fokusera lagom  

Nä, nu får det lov att bli ett streck på testet! Var det ett likadant som igår? Jag som startade upp datorn här enbart för att kolla på ditt test Och sambon fick lov att lämna på förskolan fast vi bestämt att det var jag som skulle göra det.... 
  • Stella 78

Tyvärr envira ser det ut som ett vitt streck vilket inte är positivt. Bara själva remsan som blivit färgad men inget på teststrecket

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester