Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
Finmamma skrev 2012-11-14 17:56:27 följande:
Nu öppnar jag nog upp ett annat forum men, testade med cb digital och fick intr gravid. Sen kom jag på att jag måste ta ut batteriet innan jag slänger testet, såg då teststickorna, som är två st. På den ena fanns ett starkt blått streck och likaså på de andra, förmodligen kontrollstreck men bredvid det ena mörka stecket fanns där ännu ett som va ljusblått men väldigt synligt. Varför va där 3 streck? Funderade hela vägen hem fr jobb o började googla direkt när jag kom hem. Står på fler ställen att två mörka och ännu ett betyder gravid. Har ngn här tagit isär ett digitaltest som är gravid?
Det är alltid tre synliga streck på de digitala!
Det övre strecket har HÖGRE känslighet (alltså den stickan men TVÅ streck det ena är kontrollstrecket.
den stickan som har ETT streck har lägre känslighet. Där ska det bli starkt nästan som kontrollstrecket för det ska bli gravid.
Ett digitalt mäter inte bara HCG utan andra hormoner oxå men det finns inte lika mkt mängd s"andra" hormoner i kroppen så däröfr ökar bara styrkan när det är HCG i kroppen..