Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

N1987 skrev 2012-05-05 10:31:43 följande:
    ellibelli: ser tyvärr ingenting :(

Slemmis: hur mår du preggo? :)
    jo tack.. har suttit en timma inne på sonens rum och rensat bland hans otroligt stora utbud av leksaker man aldrig leker med...i damm och hundhår.. och så länge jag satt ner på golvet kände jag inte så mycket men så fort jag reser på mig mår jag lite illa och blir lite snurrig...men det är det ju värt

Sonen är otroligt överbeskyddande och vill inte ens låta mig gå o hämta en banan själv...och sen kommer det så otroligt roliga kommentarer som när vi satt o tog ett mellanmål i röran på hans golv så utbrister han

-MAMMA!!!! Vi måste köpa bitringar!!

ha ha
  • slemtorsk i din bralla

Ang stämningen i tråden... det är väldigt enkelt.. om man tycker att man blir otrevligt, kränkande, spydigt eller elakt tilltalad så anmäler man det inlägget så får moderatorerna avgöra om det är övertramp eller inte, man ger sig inte i ett tjafs med den man tycker beter sig illa- det slutar bara illa och så sänker man sig själv till en lika låg nivå som den man anser beter sig illa (tro mig, det svider när man inser det)

Så otrevliga kommentarer som är övertramp= anmäl

så slipper vi långdragna och jobbiga tjafs här i fortsättningen, det har varit för mycket utav det redan

• slemtorsk i din bralla
    Angeliic skrev 2012-05-05 11:36:53 följande:
    Haha fast - det går väl knappast anmäla ett inlägg för att personen i fråga är otrevlig? Tungan ute
    Då skulle det inte vara många kvar här på FL haha - läser så otroligt mycket otrevligt i alla trådar
    fast det är vad man SKA göra, stämningen ska vara god och det ska hållas på en trivsam nivå, det är kanske dags att man läser igenom medlemsavtalet innan man kryssar i att man godkänner det.

Sen är det ju upp till var och en, många får ju en kick av att tjafsa och försöka vinna och då vill de ju ha kvar sina antagonister för att ha någon att tjafsa med, men det är medlemmarnas ansvar att upprätthålla stämningen. Man kan tycka och tänka och faktiskt säga vad man vill för det är inte VAD man säger utan HUR och när det dessutom skrivs så man inte har de icke verbala kommunikationskanalerna att se till så bör man som vuxen faktiskt lära sig att uttrycka sig på ett sansat sätt utan pikar.

Så ja.. självklart går det att anmäla ett inlägg för att personen "bara" är otrevlig, du kan anmäla i princip ALLA inlägg för det är inte anmälan som gör att personen får en varning utan vad som står i inlägget. Det är modertorerna som avgör om inlägget ska tas bort, det sker inte per automatik när en anmälan kommer in.
  • slemtorsk i din bralla
    Mini Léonie skrev 2012-05-05 11:44:02 följande:
    Puffmajs... Bara i 5+4 (5+5)
    Men jag fick själv en chock så starkt det va

Nicesara:
    Du är otroligt bra på att uttrycka dig och det säger jag inte för att du skrev något som var till min fördel. Ytterst märkligt att ingen svarar dig bara men det är klart. Det träffar väl rakt på.

Angående anmäla... Sjukt att vissa här
    Uppmanar till anmälan för att det inte står vad de önskar i ens svar!!!
    det var JAG som uppmanade till att anmäla och det handlar ÅTERIGEN inte om VAD som står i svaret utan HUR det uttrycks.. jag behöver inte analysera fler test för jag är gravid så jag behöver inte få några svar.

så avslutat för denna gången va?
  • slemtorsk i din bralla
    Jess86 skrev 2012-05-05 11:41:49 följande:
    Bryter den otrevliga stämningen innan den blir ännu otrevligare med en bild på våran Linus! Han har lite bekymmer med allt jobb i trädgården, just nu håller han på att skyffla singel till golvet i växthuset Skrattande

haha sicken butter typ..,måste vara mycket jobb i skallen... och mamma hjälper ju inte till utan hon springer bara runt och tar foton hela tiden

Söting var han iaf
  • slemtorsk i din bralla
    Nelly88 skrev 2012-05-07 08:06:01 följande:
    Behöver er hjälp, BIM -4 idag, inbillar jag mig att jag ser ett svaaagt plus?
    (Översta bilden har jag ökat kontrasten)

ingen inbillning.. ser på båda bilderna
  • slemtorsk i din bralla
    Inelg skrev 2012-05-09 14:52:27 följande:
    Tanken med ÄL test är att veta när man är som mest fertil, så om du får två sträck som är lika starka så ser du att ÄL är på G och oftast då inom 12-48 h. Så absolut kan man använda det för att har ungefärlig koll på ÄL för att "undvika" graviditet men det är inte jätte säker metod tycker jag eftersom spermierna kan överleva upp till 5 dagar inne i din livmoder.. Alltså, om har sex idag och du i övermorgon får 2 sträck på ÄL testet, så kan du ändå bli gravid..
    Så bäst är ju KONDOM :) eller spiral.. som jag hade.
    de kan till och med leva längre än så, 7 dagar har jag hört från läkare men jag har hört folk här på FL som haft sex 10 dagar före ÄL och inget mer men ändå blivit gravida...
  • slemtorsk i din bralla
    Inelg skrev 2012-05-09 15:08:59 följande:
    Jeezezz vad långlivade de verkar vara haha..

sega jävlar vettu

Det är ju en väldig gynnsam miljö innuti oss kvinnor

• slemtorsk i din bralla
    Inelg skrev 2012-05-09 15:15:12 följande:
    ja det tycker männen också hahahah
    hahah.. det var dagens bästa...sitter på min praktik och småfnissar....
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester