Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Starbaby skrev 2012-05-02 10:40:32 följande:
    Alltså - jag orkar inte - jag har varit bortrest i två dagar. BIM + 0 testade jag tvär negativt. Väntade på mensen som inte kommit än så länge. Kom hem imorse och då jag har en massa grav symptom så tänte jag förbruka mitt sista test. RFSU´s testa tidigt. Helt otrixad bild.....kan ni se? Det är till och med svagt rosa irl.

Nu är jag alltså bim +2 (enligt första blödningsdagen på mitt mf) ta mig fan.....jag orkar inte bli ledsen en gång till. Men jag ser ett rosa streck.
    ser positivt ut.. svagt men positivt
  • slemtorsk i din bralla
    Starbaby skrev 2012-05-02 10:45:23 följande:
    jag hittade ett till test, måste bara bli kissnödig först....hahaha

Åååh tack - jag tänkte att min hjärna börjat se rosa streck som inte finns.
    men duu vänta några timmar utan att dricka.. minst två timmar... drick INGET på den tiden och så kissa sen..håll dig från att dricka så länge det går.. jag väntar alltid 3-4 timmar efter jag druckit något innan jag testar.
  • slemtorsk i din bralla
    SannaS skrev 2012-05-02 13:06:31 följande:
    Har nu i 9 månader försökt ett syskon till sonen. Men alltid blivit negativt. Min mens är nu sen i 6 dagar och tog ett test i morse men visade negativt och tittade inte på det destomer. 2-3 timmar senare när jag gick på toaletten fick jag syn på testet och såg ett svagt svagt test med blotta ögat. Så nu måste jag fråga er, i min stora förhoppning vad ni tycker om detta test!?

Tycker det ser en aning starkare ut i verkligheten :)))

Det där ser absolut positivt ut
    Tycker inte alls det ser svagt ut om det dessutom är starkare i verkligheten så är det ju starkare än mina plus som jag hade

Kör på ett digitalt tycker jag så får du svart på vitt men jag vågar nog säga grattis.
  • slemtorsk i din bralla
    splink skrev 2012-05-02 18:22:29 följande:
    Slemtorska har du slutat testa? Skulle vara kul att se en stegring annars för varje dag.
    jag har slutat testa för mycket starkare än det CB jag tog i går blir det inte... testade nyss iofs med mina stickor...efter att ha hållt mig mindre än 2 timmar och det är solklart positivt men något svagare (eftersom jag kissat och druckit massor i dag)

Jag är gravid och behöver inte testa mer. Finns liksom ingen vits med det just nu utan nu ska jag bara invänta mina två tidiga ultraljud ett i vecka 6 och ett i vecka 8 för att kolla till om det är ett eller två gryn där inne
  • slemtorsk i din bralla
    splink skrev 2012-05-02 18:37:35 följande:
    Okej då vet jag! Hoppas du uppdaterar med bilder från VUL sen då! Nyfiken!
    japp.. det kommer.. men de första två ultraljuden syns det ju inget på iaf....vet inte ens om jag kan få bilder med därifrån men kanske fotar bildskärmen själv haha.....
  • slemtorsk i din bralla
    LinaLoj skrev 2012-05-02 18:43:26 följande:
    Åh följer tråden men skriver ibland och nu måste jag! GRATTISGRATTISGRATTIS SLEMTORSK!!!! blev alldeles tårögd här nu när jag läste att du fått plus! GRATTIS!!! X-D
    tack Va goa ni är här inne.

HÅll nu tummarna att det inte tillstöter något knas... är lite nojjig för jag har läst i ivf-trådarna om massor av missfall nu
  • slemtorsk i din bralla
    splink skrev 2012-05-02 18:47:18 följande:
    Jag gjorde under den här graviditeten VUL i v. 5, 7, 9, 12, 13, 17 och 19 och jag fick bilder från alla veckor utom första. Fråga om bild redan innan du lagt dig i stolen. Dom brukar vara medgörliga tycker jag  
    det beror på vart man gör det också.. på vårdcentralens mödravård har de ingen skrivare till ultraljudsapparaten
  • slemtorsk i din bralla
    splink skrev 2012-05-02 18:50:29 följande:
    Då blir det att fota med telefonen
    jupp.. men det är ju bara små prickar så tidigt så det är ju bara att jag vill se hjärtat/hjärtanen slå..det är ju det viktigaste liksom
  • slemtorsk i din bralla

Färgrester sitter inte mitt på testet som det var på ditt utan,precis intill kanterna....vad tog du för test i dag?

SannaS skrev 2012-05-03 13:46:22 följande:
    Ja, men om det är färgrester så är ett frågetecken. Har tagit många såna och aldrig kommit på dehär viset !

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester