Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hoppaspåfler skrev 2012-05-19 16:43:40 följande:

Jag kunde inte låta bli, tog ett till ....Har nämligen av någon anledning alltid plussat på e.m. Ropar inte hej ännu men visst syns det. Det enda jag gjort med bilden är att göra den lite mörkare o anv lite skärpa.Detta är inom 10 -15min.

japp det syns... men som du säger.. inte värt att ropa hej ännu men nu håller iaf jag tummarna att det blir skarpare o skarpare
  • slemtorsk i din bralla

mammelie... jag beskar och förminskade bilden...sen drog jag upp skärpa och klarhet... redan då anade jag något... sen förstärkte jag kontrasten bara... jag ser iaf något..

• slemtorsk i din bralla
    mammelie1891 skrev 2012-05-19 17:53:55 följande:
    Oj då! Man ser ju iaf en skugga där.. tycker mig kanske ana en svag irl oxå, men vågar liksom inte riktigt tro det. :-P
    men det är tidigt än eller??? Håller inte reda på alla i tråden *S*
  • slemtorsk i din bralla
    mammelie1891 skrev 2012-05-19 18:01:19 följande:
    Min äl va jättekonstig denna månad, så jag tror att det kan va BIM -4 idag.
    jaja men då kan det ju växa till sig på några dagar
  • slemtorsk i din bralla
    MissJibs skrev 2012-05-19 18:05:01 följande:
    Jag kan faktiskt se på denna otrixade bild :)
    det kunde jag också.. annars hade jag inte trixat den även om det är extreeeemt svagt så finns det något där helt klart
  • slemtorsk i din bralla
    MissJibs skrev 2012-05-19 18:03:46 följande:
    RFSUs tidiga test som jag tog nyss. Fortfarande så anar jag något men kanske bara e jag? Någon som vill trixa... varsågod!

och jag kan ana något redan utan trix
  • slemtorsk i din bralla
    Niicesara skrev 2012-05-19 20:49:12 följande:
    Det dröjer MÅNGA veckor tills man får en gravidmage. Innan livmodern växer upp ur bäckenet så är det bara tarmarna som tar plats och inte bebisen.
    Tror jag läst att livmodern växer upp ur bäckenet i vecka 12... Inte helt säker.
    Sen tror jag att många som är gravida spänner ut magen lite mer för att se gravida ut. :)
    det beror också på hur livmoderna är placerad.. om man har bakåtlutad eller framåtlutad tex, sen kan man ha lågt ställd livmoder och då syns det ganska tidigt.

Sen är det ju också så att ganska snart i graviditeten kan man bli gasig och/eller lite hård i magen /förstoppad vilket leder till lite bullig mage....

Med mitt förra barn fick jag börja ha mammakläder i vecka tio för då började magen puta, och då är jag ändå kraftig och på oss ska det ju dröja längre innan det märks, men barnmorskan förklarade att min livmoders position hade med det att göra så jag antar att det kommer synas tidigt den här gången också..plus att det ju syns tidigare andra gången..är ju i sjunde veckan nu och magen är hård och byxorna börjar sitta tight... men det syns inget skulle jag säga -
  • slemtorsk i din bralla
    Meeee skrev 2012-05-19 20:56:52 följande:
    Jag började med mammabyxor i v12. Då hade jag en liten kula som gjorde det omöjligt att knäppa byxorna. Bär magen väldigt lågt.
    jo samma här....sen vill man ogärna ha något som sitter åt heller..
  • slemtorsk i din bralla
    alexander2011 skrev 2012-05-20 16:40:01 följande:
    är det ett gravtest eller äl test?
    ser ut som ett Gravtest men grönt??? Jag har sånna men där står det tydligt HCG på stickan svårt att se på denna bilden.

ÄR det ett gravtest så är det iaf positivt...
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester