Niicesara skrev 2012-05-19 20:49:12 följande:
Det dröjer MÅNGA veckor tills man får en gravidmage. Innan livmodern växer upp ur bäckenet så är det bara tarmarna som tar plats och inte bebisen.
Tror jag läst att livmodern växer upp ur bäckenet i vecka 12... Inte helt säker.
Sen tror jag att många som är gravida spänner ut magen lite mer för att se gravida ut. :)
det beror också på hur livmoderna är placerad.. om man har bakåtlutad eller framåtlutad tex, sen kan man ha lågt ställd livmoder och då syns det ganska tidigt.
Sen är det ju också så att ganska snart i graviditeten kan man bli gasig och/eller lite hård i magen /förstoppad vilket leder till lite bullig mage....
Med mitt förra barn fick jag börja ha mammakläder i vecka tio för då började magen puta, och då är jag ändå kraftig och på oss ska det ju dröja längre innan det märks, men barnmorskan förklarade att min livmoders position hade med det att göra så jag antar att det kommer synas tidigt den här gången också..plus att det ju syns tidigare andra gången..är ju i sjunde veckan nu och magen är hård och byxorna börjar sitta tight... men det syns inget skulle jag säga -