• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Envira
    Choccolat skrev 2011-10-13 12:08:56 följande:
    Envira: Hur länge har ni försökt bli gravid? (Jag kan ha jättefel men har för mig att du skrev att ni precis börjat?)
    Jag såg tyvärr ingenting på senaste testet..
    ja det här är vårat andra försök, dock är det första försöket då vi vet att vi träffat ägglossningen.. 
  • slemtorsk i din bralla
    Envira skrev 2011-10-13 21:22:28 följande:
    ja det här är vårat andra försök, dock är det första försöket då vi vet att vi träffat ägglossningen.. 
    Jag tycker du stressar sönder dig redan så här tidigt måste jag säga.. jag vet inte om du är medveten om det men det tar i SNITT 7 månader att bli gravid även om man prickar ägglossningen exakt.
  • Envira
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-10-13 21:29:37 följande:
    Jag tycker du stressar sönder dig redan så här tidigt måste jag säga.. jag vet inte om du är medveten om det men det tar i SNITT 7 månader att bli gravid även om man prickar ägglossningen exakt.
    Jo jag vet men jag har velat ha barn i två år snart, så det känns som att jag väntat mer än två månader.
  • slemtorsk i din bralla
    Envira skrev 2011-10-13 21:31:08 följande:
    Jo jag vet men jag har velat ha barn i två år snart, så det känns som att jag väntat mer än två månader.
    men du MÅSTE börja stressa ner.. din kropp går på högvarv just nu och då kan tex mensen bli försenad och din ägglossning kan utebli..av ren stress.
    Jag vet inte hur gammal du är men har på känn att du trots allt är ganska ung och då kommer du troligtvis bli gravid ganska snart, men du får inte LEVA för att bli gravid, det får inte bli ditt livsmål.....Glöm inte bort att leva och ha roligt.
  • Envira
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-10-13 21:34:45 följande:
    men du MÅSTE börja stressa ner.. din kropp går på högvarv just nu och då kan tex mensen bli försenad och din ägglossning kan utebli..av ren stress.
    Jag vet inte hur gammal du är men har på känn att du trots allt är ganska ung och då kommer du troligtvis bli gravid ganska snart, men du får inte LEVA för att bli gravid, det får inte bli ditt livsmål.....Glöm inte bort att leva och ha roligt.
    Jo jag är rätt ung och vet att jag borde försöka leva och ha roligt under tiden..
    Men ja, jag vet inte.
    Har inte så stor umgängeskrets och då hänger man lätt upp sig på saker.. 
  • MissFörstånd

Vindruvan - grattis

Fru2011 - jag plussade svagt på bimdagen

Slemtorsk - tycker mig skymta ngt på det översta

Kiyona - tyvärr ser jag inget.

Tessan - ser tyvärr inget

• Stinis83

Envira, jag förstår dig, jag var exakt som du innan jag blev gravid första gången. Jag har velat ha barn så länge jag kan minnas, och när vi väl sa att vi skulle försöka så surfade jag runt på nätet, köpte ÄL-test och jag vet inte allt.

Varje gång mensen kom så kändes det som om livet och allt hopp rann ur mig... Sen blev det lite andra omständigheter med jobb och så, och vi slutade försöka men gjorde heller inget för att det inte skulle bli bebis. Sen åkte vi på tre veckors semester utomlands, och när vi kom hem upptäckte vi att en liten fripassagerare hade följt med ;)

Då hade det gått 5 mån sen vi sa att vi skulle försöka, och det kändes som en hel evighet. Så jag förstår dig, men jag förstår även vikten av att försöka slappna av och ta det lugnt. Men jag vet också att det är lättare sagt än gjort. Men du måste må bra! Då blir förutsättningarna liksom bättre :)

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester