Inlägg från: we wish for a baby |Visa alla inlägg
  • we wish for a baby
    josgav skrev 2013-06-08 20:43:48 följande:
    tycker jag med, plus att de inte är gråa utan ljusblåa och ändrar färg om man ändrar färg på bilden, hade de vart spökstreck hade de varit färglösa och därför inte kunnat ändra färg..???
    Precis som du skriver, jag håller med dig och håller tummarna till du vågar dig på det digitala :)
  • we wish for a baby
    Vifslan skrev 2013-06-08 20:44:42 följande:

Ser tyvärr inget :(
    Nä rikigt tråkigt. ska lägga ner ett par dagar med testandet och se om mensen kommer eller ej bim mellan imorgon och senast tisdag :/ Hade vart roligt om vi lyckats få till det på egen hand.
    Men i verkligheten så ser både jag och mannen strecken.. usch.. vad knäpp man blir på detta :/
    Tack för ditt svar :)
  • we wish for a baby
    Leya skrev 2013-06-11 11:46:44 följande:
    Jag skulle tolka det som positivt då mina doc morris varit tokblanka om jag inte varit gravid.... Jävla jävla blödning.... :/ dock KAN ju blödning förekomma under tidig graviditet också... Kolla hur den fortsätter och ta gärna ett nytt test om ett tag.

] Ja man blir alldeles matt på detta, blöder inte lika mycket som jag brukar så jag får avvakta ett par dagar och ta ett nytt. Tack för ditt svar:)
  • we wish for a baby
    Ankaja skrev 2013-06-11 08:39:48 följande:
    Jag har ingen bild men tänkte ändå höra vad ni tror. Jag tog ett CB test ruvardag 9 (ivf) som var väldigt, väldigt svagt positivt, nästa dag tog jag apotekets test, så svagt positivt att det nästan inte syntes. Idag tog jag CB igen och såg inget streck. Så nu är frågan spökstreck både på CB och apotekets test, eller missfall på gång eller gravid? Vad tror ni? Några tips, ska jag köpa något annat test?
    Hejsan!
    Jag vet mycket väl vad ruvdag är, då kille är ett provrörsbarn och och på sjätte ruvningen fick vi gå hela vägen efter 3 missfall på raken :(

Är embryot odlat två eller fem dagar? Är det ett färskinsatt eller en frysis?
    Svårt att säga på testerna. Men är det insatt ett par dagar efter äggplock så kan det vara den sista sprutan man tar innan äggplocket som gett utslag, de hormonet ger possitvia tester.
    Kram och jag håller tummarna för att ni får ett fint plus på testdagen!
  • we wish for a baby
    josgav skrev 2013-06-11 11:57:35 följande:
    Tack för hjälpen alla!

Har pratat med vårdcentralen och min läkare tycker att det är onödigt att ta ett blodprov eftersom jag fått positivt på alla test jag gjort. Jag berättade att jag va orolig eftersom de va så svaga men de sa att det spelar ingen roll, och att hormonerna helt enkelt kan leva sitt egna liv och att graviditeten är individuell. Hon tyckte ja skulle komma in och lämna ett urinprov dock, så de ska ja göra antingen i eftermiddag eller imorgon på morgonen.

LÄmnar tråden ett tag, det blir för jobbigt att analysera och tvivla hela tiden.

Tusen tack för all hjälp, håll tummarna att det är nån liten där inne som vill stanna 
    Lycka till! Hjärta Ja detta testande tär som tusan på psyket! :(
    Stor kram till dig!
  • we wish for a baby

Nån fler som vill säga vad ni ser/ tror om detta test jag tog igår? Blödning idag så det känns väl inte så hoppfullt än om jag inte blöder floder som jag gör vid mens, har ont som vid mens iallafall. Tacksam för lite åsikter och funderingar.

• we wish for a baby

Ja man ser detu mycket bättre i verkligheten och det är rosa, fattar inte hur jag ska tolka detta i samband med blödningen:/ har aldrig fått ett positivt test på egen hand förut, har bara blivit gravid mwd hjälp av provrörsbefruktning men de hittar inget fel på varken mig eller min man så det är ju fullt möjligt. Men efter att ha varit ett par i 8år utan att blivit gravida på egen hand så är detta en aning chockerande :) Fast på ettu positivt sätt :p

• we wish for a baby
    Findus007 skrev 2013-06-11 19:28:45 följande:
    Jag vet inte, tyvärr. Har väldigt oregelbunden (28-60-70 dagars cykel). Hade mens 23 maj i ca 4-5 dagar om man räknar med de där blodblandade slutspurten och den sega starten! Så, jag har ingen aning alls... det känns inte möjligt ens. Alldeles för tidigt.  Därför jag undrar om det bara är jag som ser... jag tror jag ser fel! Eller är det fel på testen (har gjort två igår med).  Ska köpa ett digitalt i morgon tror jag.. och ta i övermorgon. Om jag kan hejda mig. 
    Fick du utslag på båda testen? För isåfall bör det utesluta spökstreck som de där cbtesterna tenderar att ha.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester