Inlägg från: LöjligaFamiljen |Visa alla inlägg
  • LöjligaFamiljen

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Men jag har alltid plussat tidigt förut :/

• LöjligaFamiljen

Är det någon här i tråden som fått neg på bim-4 men plussat sen?

• LöjligaFamiljen

Om jag fick detta svar idag, visst borde jag ha bim 28 december då? Är på dag 13 i cykeln idag..
  • LöjligaFamiljen

Eller blir det den 29e? Då räknar jag på 14 dagars lutealfas. men förra månaden hade jag bara 12 dagar... Åh var krångligt...

• LöjligaFamiljen
    lilaemma skrev 2011-12-14 19:51:46 följande:
    Nja... du får nog lägga på nån dag till eftersom ägget släpper senare än stegringen... är det 24-48h? +2 dagar då... nyårsafton?

Ja det är sant.. Men om jag bara har 12 dagar..eller ska jag räkna på 14 dagar? Är andra försöket nu, blir fjärde barnet dock men jag har noll koll ändå :/
  • LöjligaFamiljen
    lilaemma skrev 2011-12-14 19:59:07 följande:
    För gravtestens skull ska man räkna på 14 dagars lutealfas, eftersom det är antalet dagar efter äl som ägget har på sig att fästa och börja utsöndra hormon som spelar roll...

Okej så men är det mindre chans att dem fäster då när man har kort fas?
  • LöjligaFamiljen

Ja väntar på att maken ska komma hem :) men han hatar det här göra-barn-sexet... Han får som prestationsångest... Har era karlar det så också?

• LöjligaFamiljen

Hmm nu kom älvärken. Kan den komma innan äl?

• LöjligaFamiljen

Grattis slemtorsk! Låter som ett helt magiskt underbart bröllop

• LöjligaFamiljen

Haha snacka om att man är testoman. Tog ett test nyss från babytime. Extra känsliga.. Tycker mig ana ett svagt svagt streck... Men är ju bara på äl+5 så det är nog bara inbillning...

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester