• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • LitenEmma91
    sweasmamma skrev 2011-10-21 11:29:26 följande:
    man ser ju något men svagt 
    supersvagt, men det syns bättre irl
  • BebisVagga

har 4 sparade test.. alla negativa förutom ett.. eller ja det kanske neg det med.. men av dem 4 testerna kan jag alltid välja rätt efter att jag blandat dem.. skymmer en svag svag skugga i vinkling.. men vet inte om det e ögat som lurar mej.. det e så svagt att jag inte ens kan få det på bild

• lilaemma

Just ja nån frågade mig om mina "spökplus" . Jag har fått så efter tiden sedan i Juli, så det är "normalt" för mig. Såg din bild och har svårt att avgöra om de har färg... men om det kom inom tiden är det ju positivt.

• Soffiie

spanky så där var det för mig förra månaden.. fick svaga positiva tester nästan en hel vecka innan bmi även dagen innan jag började blöda.. började blöda två dagar efter bmi.. och då var testen blanka,, tyvärr. men behöver ju inte va så men om du har haft starkare så är det tyvärr inget bra tecken

• lillabambi

Spanky nu vet jag inte om du lagt upp en bild på mer test men jag fick ett mf suuper. svaga test två månader efter vårt jag gravid igen åter igen super svagt knappt synligt på bim fortsatte vara svagt en vecka men sen vände de.. blödde även då..

• Radioactiive
    sweasmamma skrev 2011-10-21 08:26:35 följande:
    jag slutade helt att dricka alkohol för 10 veckor sen ,och dragit ner på rökning . den dagen det visar plus slutar jag direkt !! jag har varit rökare läänge men när jag väntade dottern slutade jag tvärt men dum nog så började jag efter igen =( 

Gör bra jobbat.
    Ursäkta uttrycket, men varför är människan så dum? efter 9 månader utan nikotion och sen börjar man igen, när man vart ifrån de så länge. Kommer antagligen göra det samma med snusen de vet jag ju. Så dum man är. vart rökare men slutat 2 gånger men började att snusa istället när jag försökte sluta röka så dumt. :/
  • sweasmamma
    Radioactiive skrev 2011-10-21 11:47:33 följande:
    Gör bra jobbat.
    Ursäkta uttrycket, men varför är människan så dum? efter 9 månader utan nikotion och sen börjar man igen, när man vart ifrån de så länge. Kommer antagligen göra det samma med snusen de vet jag ju. Så dum man är. vart rökare men slutat 2 gånger men började att snusa istället när jag försökte sluta röka så dumt. :/
    jag veeeet !!! första gången jag va ute efter dottern föddes tänkte jag att jag kunde ju "feströka"  såååååå dumt!!!
  • BebisVagga
    Gör bra jobbat.
    jag fick en prematur 15 veckor... dem ringde om nätterna ibland o sa att du e han såpass dålig att vi inte vet om han klarar sej..

var ganska lätt att börja röka igen.. var mitt lugnande på vägen in till sjukhuset många nätter
  • slemtorsk i din bralla
    Gör bra jobbat.
    det är jobbigt det där med nikotin, min sambo slutade när vi träffades för 4 år sedan.. Han sa så sent som i går att det var förvånandsvärt lätt att sluta men han känner suget varje dag......

Själv dricker jag ytterst sällan.. drack några munnar vin i går.. inte ens ett halvt glas och i vanliga fall dricker jag max 2 glas /månad och det är nästan alltid i anslutning till mens av någon konstig anledning *S*
  • Radioactiive
    Soffiie skrev 2011-10-21 11:47:04 följande:
    spanky så där var det för mig förra månaden.. fick svaga positiva tester nästan en hel vecka innan bmi även dagen innan jag började blöda.. började blöda två dagar efter bmi.. och då var testen blanka,, tyvärr. men behöver ju inte va så men om du har haft starkare så är det tyvärr inget bra tecken
    Samma med mig, svaga pos i en vecka 2 dagar efter bim börja ja blöda lite men i 2½ dag ca.
    2 dagar efter blödningen var de tok negativt, kan de vart ett mf jag fått då?
    blöder ju aldrig så lite annars..
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester