• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • sweasmamma

mina test från testlagret kommer idag , ska försöka hålla mig från att kissa på 4 timmar men hoppet känns ute!!!! =( inga ömma bröst,inget illamåeende,inget !! bara sjukt irriterad !!tog test i förrgår som va TOKNEGATIVT ju !

• AAEV
    sweasmamma skrev 2011-10-21 08:37:49 följande:
    mina test från testlagret kommer idag , ska försöka hålla mig från att kissa på 4 timmar men hoppet känns ute!!!! =( inga ömma bröst,inget illamåeende,inget !! bara sjukt irriterad !!tog test i förrgår som va TOKNEGATIVT ju !
    Fast jag hade heller inga som helst symptom, jag testade negativt i onsdags och positivt igår! :)
    Med båda mina har symptomen kommit i v 6, och jag tror det är ganska vanligt att man inte känner nånting innan v 6 :) 
    Alexander 081026 Eleonora 091123
  • Den lilla M
    sweasmamma skrev 2011-10-21 08:36:22 följande:
    hur ska tappen kännas ?? jag har läst om det men vet du av egen erfarenhet =) ??? *nyfiken*
    det är ju lite inviduellt men min tapp har alltid vid graviditet känts som en halvmogen persika ungefär.. haha ja kanske inte världens bästa förklaring. Men dagarna innan jag plussat så har den varit hård och varit högt placerad för att sen i vecka 5 vara lite lägre placerad men fortfarande högt upp och så är den halvhård men något som känns lite grann som tre varv med sammet lindat runt den. Å helt stängd är den ju också då!
    bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
  • sweasmamma
    Den lilla M skrev 2011-10-21 08:43:22 följande:
    det är ju lite inviduellt men min tapp har alltid vid graviditet känts som en halvmogen persika ungefär.. haha ja kanske inte världens bästa förklaring. Men dagarna innan jag plussat så har den varit hård och varit högt placerad för att sen i vecka 5 vara lite lägre placerad men fortfarande högt upp och så är den halvhård men något som känns lite grann som tre varv med sammet lindat runt den. Å helt stängd är den ju också då!
    okej ... för jag har rätt mjuk helt stängd på morgonen,känns lite hmm svampig typ,sen blir den lite hårdare under dagen men inte stenhård,utan hård och lite mjuk runt om
  • sweasmamma
    AAEV skrev 2011-10-21 08:41:25 följande:
    Fast jag hade heller inga som helst symptom, jag testade negativt i onsdags och positivt igår! :)
    Med båda mina har symptomen kommit i v 6, och jag tror det är ganska vanligt att man inte känner nånting innan v 6 :) 
    helt negativt??inte ens ett svaaagt streck ,för då får jag ju hopp =) kommer inte ihåg hur det va med dottern,trött bara men ömma bröst senare har jag för mig 
  • Kolasnöret

Och där kom blödningen. Jag borde ha anat detta då mitt streck aldrig eg. blev något starkare samt att alla mina gravsymtom helt plötsligt bara försvann. :(

• sweasmamma
    Kolasnöret skrev 2011-10-21 08:51:59 följande:
    Och där kom blödningen. Jag borde ha anat detta då mitt streck aldrig eg. blev något starkare samt att alla mina gravsymtom helt plötsligt bara försvann. :(
    näää... Rynkar på näsan
  • LitenEmma91
    Den lilla M skrev 2011-10-21 08:33:33 följande:
    spanky. hur känns din livmodertapp? För om du bara har lite spottings så ska du ju inte ge upp ännu . Håller mina tummar!!
    Vet inte hur jag ska förklara, men den satt längre ner och var lite mjukare än vid mens, tror jag?
    Det var ett tag sen jag kände sist. Inget blod på pappret nu iaf.
    Tack, det behövs, skakar utan bara den
  • sweasmamma
    SpankyCake skrev 2011-10-21 08:54:54 följande:
    Vet inte hur jag ska förklara, men den satt längre ner och var lite mjukare än vid mens, tror jag?
    Det var ett tag sen jag kände sist. Inget blod på pappret nu iaf.
    Tack, det behövs, skakar utan bara den
    men blöder du inget nu ?och att det bara va en liten blödning är det ju helt normalt. många får en blödning när mensen ska komma då kroppen inte uppfattat att stänga av mens =) eller är det några blodkärl som spruckit! vilken färg har blodet /hade 
  • LitenEmma91
    sweasmamma skrev 2011-10-21 08:57:43 följande:
    men blöder du inget nu ?och att det bara va en liten blödning är det ju helt normalt. många får en blödning när mensen ska komma då kroppen inte uppfattat att stänga av mens =) eller är det några blodkärl som spruckit! vilken färg har blodet /hade 
    nej, eller jag fick ju blod på fingret när jag kände på tappen
    det är ljust
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester