• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Soffiie

min erfarenhet av dem där testa tidigt är inge bra.. tycker alltid man får svaga med dem i början har fått starkare med både testlagret och cb innan jag fick starkt på dem.. Lycka till

• NämenHej

Envira.tack för du tittade,ja jag hade två bilder men datan ville inte alls igår :(

• NämenHej

Pumann,nej ha trist :( TIMrasmus,jag kan ana ett streck men inte om det är rosa.spännande.

• bojji07
    sweasmamma skrev 2011-10-22 07:31:36 följande:
    dag 24 och vem kommer på besök om inte mensen Gråter
    superledsen,nedslagen men reser mig upp,borstar av mig och ser fram mot nästa ÄL!! man får se det positivt,jag har kort cykel=)
    En kort cykel kan göra att man har svårare att bli gravid har jag hört. För då hinner inte ett befruktat hinna fästa i livmodern...
    Älskar mina barn ♂-91 ♂-07 ♀-09 & ♀ -11
  • BebisVagga
    bojji07 skrev 2011-10-22 10:31:55 följande:
    En kort cykel kan göra att man har svårare att bli gravid har jag hört. För då hinner inte ett befruktat hinna fästa i livmodern...
    jag har 33 dagar så det känns ju iaf skönt att höra
  • bojji07
    BebisVagga skrev 2011-10-22 10:46:58 följande:
    jag har 33 dagar så det känns ju iaf skönt att höra
    Ja det är bra Min cykel har alltid varit mellan 30-34 dagar och jag har haft lätt att bli gravid.
    Nu är det säkert andra orsaker som spelar in med om hur lätt man har för att bli gravid.
    Men jag har läst och min gyn sa att de bästa cyklarna är mellan 28-42 dagars då ägget har störst
    chans att fästa bra.
  • Envira

såhär ser mitt test ut idag! Ser väääldigt blankt ut och min mens lyser med sin frånvaro fortfarande. Börjar bli lite irriterande nu!

• LillaPluppen
    Envira skrev 2011-10-22 11:09:21 följande:
    såhär ser mitt test ut idag! Ser väääldigt blankt ut och min mens lyser med sin frånvaro fortfarande. Börjar bli lite irriterande nu!

slutade du inte med preventinmedel ganska nyss? det kan ju ta upp till 6mån till 1 år innan menscykeln är tegelbunden igen.

Försök att inte stressa upp dig så mycket.
  • bojji07
    Envira skrev 2011-10-22 11:09:21 följande:

När hade du bim?
    Det är så att kroppen kan reagera på att bli försenad eller tom hoppa över om det är så
    att man går och stressar, oroar sig, hoppas på att man är gravid.
    Man ska försöka, vilket är svårt...att koppla bort de tankarna.
    Hoppas på att mensen kommer igång snart så du kan räkna ner till nästa försök
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester